Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ju tjatat om tidshÄllningen tidigare, hur gÄr den dÀr?Har typ blivit OWG med SPB453 - Men det Àr bara honeymoon
Jag har ju tjatat om tidshÄllningen tidigare, hur gÄr den dÀr?
Riktigt fin!Har typ blivit OWG med SPB453 - Men det Àr bara honeymoon
Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.Testade hos Nymans Ur I VÀsterÄs idag.
Tycker ÀndÄ att lÀnken Àr en ordentligt uppgradering frÄn andra Seiko 5. Solida ÀndlÀnkar, smidigare lÄs och lagom tighta lÀnkbitar.Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
JasÄ Àr det Kanji? Testade inte att vrida fram dag/datum.Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
Nej kÀnde inte pÄ kronan osv men det Àr vÀl standard push-pullJasÄ Àr det Kanji? Testade inte att vrida fram dag/datum.
Helt klart roligt!
Jag tyckte lÀnken kÀndes rÀtt följsam.
KÀnde du nÄt pÄ kronan?
Tycker det Àr lite mÀrkligt att Seiko inte spelar mer pÄ sitt japanska arv, alla klocknördar Àlskar kanji och det kan omöjligen gÄtt Seiko förbi.Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
Schysst kombo!
Schysst kombo!
Fan vad den dÀr vÀxer pÄ mig. Har lÀnge sneglat mot spb143 men nu vette fan om man inte ska köra pÄ den senaste varianten. Har du haft den Àldre 143?
Hur skulle du beskriva skillnaden mellan dom?Tack!
Jag hade en SPB143, en SPB213 och en SPB147. De var bra. Men tycker att mÄtten pÄ den nya referensen har blivit Ànnu bÀttre
Hur skulle du beskriva skillnaden mellan dom?
Upplever du nÄgon förbÀttring av tidshÄllningen med det nya urverket?De gamla SPB referenserna bÀrs lite större
Har inga instrument för att mÀta tidshÄllningen pÄ ett vettigt sÀtt. Jag mÀrker ingen skillnad. Klockan Àr fortfarande vÀldigt ny - ser ut som att den gÄr +8sec/24h - jag har inte haft bekymmer med tidshÄllningen pÄ nÄgon av mina tidigare SPB - de har gÄtt frÄn +4sec/24h till +12sec/24hUpplever du nÄgon förbÀttring av tidshÄllningen med det nya urverket?