• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lauda

Patek
2-Faktor
Har typ blivit OWG med SPB453 - Men det Ă€r bara honeymoon â˜đŸŒ

8F7B514C-251C-4C2F-B7BC-548ABA7D57A2.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag har ju tjatat om tidshĂ„llningen tidigare, hur gĂ„r den dĂ€r? 🙂

Enligt mina amatör berĂ€kningar gĂ„r den +8sec/24h. Mycket bra inom specen alltsĂ„. Men jag har haft SPB143 som gĂ„tt +4sec/24h. Jag Ă€r nöjd sĂ„ klart - Men vad ska man sĂ€ga om tidshĂ„llningen nĂ€r Seiko har en tolerans mellan -15 och +25sec/24h đŸ€“
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag har gÄtt och blivit sugen pÄ en svart Seiko Speedtimer, men undrar lite över hÄllbarheten pÄ ytbehandlingen. Vad jag förstÄr Àr det inte DLC utan nÄgon annan typ av behandling. HÄller dessa bra kvalitet? Jag har aldrig haft en svart Seiko innan, sÄ jag vet inte vad jag kan förvÀnta mig riktigt.

1000008985.jpg


Det Àr modellen med nylonband och viklÄs som Àr intressant, sÄ det Àr bara hur pass vÀl boetten stÄr sig som jag bryr mig om.
 

iddqdidkfa

Breitling
NÄgon som har ett 19mm Uncle Seiko/Straps band som bara ligger och drÀller?

Tropic, waffle, chocolat eller allra helst tire tread. Skicka ett PM sÄ kan vi nog lösa nÄgot bra.
 

Stenholm13

Cartier
JÀvligt sugen pÄ en king samurai, nÄgon som har en sÄn? Och vill dela lite bilder? Va kan den gÄ pÄ begagnad? Sugen pÄ en svart
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
Tycker ÀndÄ att lÀnken Àr en ordentligt uppgradering frÄn andra Seiko 5. Solida ÀndlÀnkar, smidigare lÄs och lagom tighta lÀnkbitar.
 

Minuten

Cartier
Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
JasÄ Àr det Kanji? Testade inte att vrida fram dag/datum.
Helt klart roligt!
Jag tyckte lÀnken kÀndes rÀtt följsam.
KÀnde du nÄt pÄ kronan?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag har ocksÄ klÀmt pÄ den och den vita/blÄ. Riktigt roliga Àven om lÀnken kÀndes lite budget. Kanji pÄ dagvisningen Àr en tydlig flört med oss seikoÀlskare.
Tycker det Àr lite mÀrkligt att Seiko inte spelar mer pÄ sitt japanska arv, alla klocknördar Àlskar kanji och det kan omöjligen gÄtt Seiko förbi.
 

Reivennob

Breitling
1000026068.jpg
1000026067.jpg

Vet inte vad detta Àr för modell. TÀnkte kolla hÀr bland entusiasterna i trÄden om nÄgon vill ta över den mot valfri summa donerad till Ukraina.
Slitet quartzur, batteriet Àr slut, men det Àr ju ÀndÄ en Seiko...
 
Topp