• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Liten referansbild:

H0zvCaT.jpg

(SBGX117)
Som Hr. Y riktigt pÄpekar sÄ Àr GS spÀnnet tjockare, vilket jag sÄ som ett potentiellt problem dÄ jag mestadels gÄr med skjortor, men i parktiken "försvinner" hela mojÀngen utan problem under manschetten.

//Bosse
 
Verkar vara fel pÄ tjejens nya GS quartz.
Drog ut kronan ett steg för att skruva fram datumet till den nionde, men nÀr jag drar ut kronan till steg tvÄ sÄ lyckas jag inte vrida fram datumet till den tionde. Visarna rör sig, men datumet Àndras aldrig...

Har aldrig grejat med en quartz tidigare, men detta kÀnns fel.
Hur stÀller man annars in AM/PM?

yonsson
 
Verkar vara fel pÄ tjejens nya GS quartz.
Drog ut kronan ett steg för att skruva fram datumet till den nionde, men nÀr jag drar ut kronan till steg tvÄ sÄ lyckas jag inte vrida fram datumet till den tionde. Visarna rör sig, men datumet Àndras aldrig...

Har aldrig grejat med en quartz tidigare, men detta kÀnns fel.
Hur stÀller man annars in AM/PM?

yonsson

HÀnger inte med riktigt, men att skruva 12 h framÄt Àndrar ju frÄn AM till PM eller tvÀrt om. Vad hÀnder om du drar ut och in kronan nÄgra gÄnger? Funkar quick set efter det? Om inte Àr det nÄgot knas.
 
HÀnger inte med riktigt, men att skruva 12 h framÄt Àndrar ju frÄn AM till PM eller tvÀrt om. Vad hÀnder om du drar ut och in kronan nÄgra gÄnger? Funkar quick set efter det? Om inte Àr det nÄgot knas.

Quickset funkar, men det Àr ju meningen att datumet ska Àndras om man vrider fram tiden 24 timmar, vilket det inte gör. Datumet Àndras inte. Du kan vrida fram tiden 48 timmar utan att datumet Àndras...
 
Quickset funkar, men det Àr ju meningen att datumet ska Àndras om man vrider fram tiden 24 timmar, vilket det inte gör. Datumet Àndras inte. Du kan vrida fram tiden 48 timmar utan att datumet Àndras...

Jaha, mÀrkligt. Men den byter datum som den ska varje dygn?
 
Hur lÄngt svar vill du ha? :D
SpÀnnet Àr samma som pÄ mm300 (titan) fast 20mm istÀllet för 18mm. Inte lika tjockt som det pÄ SBGX117.

LÀnken Àr bra! Lite mindre flexibel Àn den pÄ SBGX117. Sen har ju SBGX117 GS-finish vilket inte tonfisken har, men lÀnken Àr som sagt kanon, bÀttre Àn den pÄ mm300. LÀnken pÄ tonfisken ser lite biffigare ut eftersom den inte Àr helt platt och eftersom en fasning Àr högglanspolerad.
Fler bilder finns i recensionen.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Hehe, jo jag antar att det finns en hel del att sÀga om klockan. Har kollat igenom din recension nu, vÀldigt mÄnga bra bilder. Tack för den! :)

LÀnken Àr vÀldigt viktig för mig sÄ att den Àr bÀttre Àn pÄ mm300 lÄter riktigt nice!
Har gjort en omfattande undersökning och har kommit fram till att SBBN015 Àr en av de mest prisvÀrda dykarklockorna pÄ marknaden idag, tillsammans med Citizen BN0100-51E. Men det Àr ju helt olika prisklasser(7200 vs 1600 SEK fraktat med moms till Sverige). Fyller 25 Är om en mÄnad cirkus och planen Àr att köpa en klocka som kommer liga lÄgt i service-kostnader och som kommer kunna följa med hela livet. Kvartsare Àr ju bara att byta packningar och batteri pÄ lite dÄ och dÄ sÄ de stÄr högt i kurs. TyvÀrr blev jag kÀr i SBGX117 efter all bildbombning pÄ den ;) Men om inte Bosse slÀpper sin till ett allt för rimligt pris sÄ kommer det inte hÀnda till denna födelsedagen :p

Liten referansbild:

H0zvCaT.jpg

(SBGX117)
Som Hr. Y riktigt pÄpekar sÄ Àr GS spÀnnet tjockare, vilket jag sÄ som ett potentiellt problem dÄ jag mestadels gÄr med skjortor, men i parktiken "försvinner" hela mojÀngen utan problem under manschetten.

//Bosse

Det Ă€r som natt och dag, gillar GS-emblemet. Överlag kĂ€nns det som en vĂ€ldigt vĂ€larbetad klocka och GS-finish Ă€r verkligen pĂ„ en annan nivĂ„. Tack för att du levererade en bra referens-bild :)
 
Göttig till mer dressad stil pÄ klÀder. Till t shirt vÀljer jag annan klocka.
 

Bilagor

  • IMAG1244.jpg
    IMAG1244.jpg
    107.4 KB · Visningar: 120
Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
Jag Àr inte rÀtt man att svara pÄ detta egentligen, men det Àr ju en Seiko sÄ den pallar nog lite vatten :)
 
Trillade in idag.

Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.

Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009



Gött sliten och vÀlanvÀnd





Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit


 
Trillade in idag.

Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.
Och nu har jag lagt vantarna pÄ den!
Och sen köper jag den av dig nÀr du tröttnar!:D

Grymt cool! Har haft svÄrt för PVD och guld, men den dÀr var riktigt hÄrd. Grattis!
 
Trillade in idag.

Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.

Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009



Gött sliten och vÀlanvÀnd





Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit


Grymt cool!!
 
Trillade in idag.

Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.

Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009

Gött sliten och vÀlanvÀn


Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit


SÄn jÀvla kÀftsmÀll sÄ ball!!
 
Trillade in idag.

Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.

Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009

Gött sliten och vÀlanvÀnd

Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit

Grattis!
Nu har du 2 sjukt grymma Seikodykare :D
 
Verkar vara nÄgot fel med tjejens GS quartz. Man kan Àndra datum genom quickset, men inte genom att vrida fram timmarna.
Datumet Àndras dock inte automatiskt efter 24 timmar.

SvÀnger förbi Globen imorgon... suck, hatar nÀr nya klockor krÄnglar.
 
Verkar vara nÄgot fel med tjejens GS quartz. Man kan Àndra datum genom quickset, men inte genom att vrida fram timmarna.
Datumet Àndras dock inte automatiskt efter 24 timmar.

SvÀnger förbi Globen imorgon... suck, hatar nÀr nya klockor krÄnglar.

Surt, men den blir vÀl omhÀndertagen pÄ Globen.
HÀnder dÄ och dÄ med nya klockor tyvÀrr...
 
Tillbaka
Topp