Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/seiko-pouge-6139-6002.38942/Vintage92
Grymt!
LÀgg gÀrna upp lite nÀrbilder dÀr man kan se tavla och inlÀgg. Vi kan behöva lite bra referensbilder pÄ ett exemplar vi vet ör original.
Verkar vara fel pÄ tjejens nya GS quartz.
Drog ut kronan ett steg för att skruva fram datumet till den nionde, men nÀr jag drar ut kronan till steg tvÄ sÄ lyckas jag inte vrida fram datumet till den tionde. Visarna rör sig, men datumet Àndras aldrig...
Har aldrig grejat med en quartz tidigare, men detta kÀnns fel.
Hur stÀller man annars in AM/PM?
yonsson
HÀnger inte med riktigt, men att skruva 12 h framÄt Àndrar ju frÄn AM till PM eller tvÀrt om. Vad hÀnder om du drar ut och in kronan nÄgra gÄnger? Funkar quick set efter det? Om inte Àr det nÄgot knas.
Quickset funkar, men det Àr ju meningen att datumet ska Àndras om man vrider fram tiden 24 timmar, vilket det inte gör. Datumet Àndras inte. Du kan vrida fram tiden 48 timmar utan att datumet Àndras...
Jaha, mÀrkligt. Men den byter datum som den ska varje dygn?
Hur lÄngt svar vill du ha?
SpÀnnet Àr samma som pÄ mm300 (titan) fast 20mm istÀllet för 18mm. Inte lika tjockt som det pÄ SBGX117.
LÀnken Àr bra! Lite mindre flexibel Àn den pÄ SBGX117. Sen har ju SBGX117 GS-finish vilket inte tonfisken har, men lÀnken Àr som sagt kanon, bÀttre Àn den pÄ mm300. LÀnken pÄ tonfisken ser lite biffigare ut eftersom den inte Àr helt platt och eftersom en fasning Àr högglanspolerad.
Fler bilder finns i recensionen.
Liten referansbild:
(SBGX117)
Som Hr. Y riktigt pÄpekar sÄ Àr GS spÀnnet tjockare, vilket jag sÄ som ett potentiellt problem dÄ jag mestadels gÄr med skjortor, men i parktiken "försvinner" hela mojÀngen utan problem under manschetten.
//Bosse
Jag Àr inte rÀtt man att svara pÄ detta egentligen, men det Àr ju en Seiko sÄ den pallar nog lite vattenDet Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
Och sen köper jag den av dig nÀr du tröttnar!Trillade in idag.
Ursprungligen Àgd av en Royal Navy rescue diver som anvÀnt klockan sedan 1979!
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.
Och nu har jag lagt vantarna pÄ den!
Grymt cool!!Trillade in idag.
Sedan köptes den av en tysk som servade den och tryckte till 1050 meter i nov 2014.
Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009
Gött sliten och vÀlanvÀnd
Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit
Snyggt! Dubbelposta genast i Klockor och knivar!-trÄden i Lifestylesektionen. Tryck pÄ Full storlek-knappen vid bilden...MÄndag kvÀll sÄ jag bjuder pÄ lite M-mÀrkt.
Trillade in idag.
Och nu har jag lagt vantarna pÄ den! Första golden-tuna varianten frÄn Seiko. 7549-7009
Gött sliten och vÀlanvÀn
Stor som fan. Skall sÀtta pÄ Iso för bÀttre passform och mer bekvÀmlighet Àn stela originalgummit
Trillade in idag.
Gött sliten och vÀlanvÀnd
"Gammal" GS idag
(nu pÄ rÀtt tid)
(SBGS003, 1990, och +3sek pÄ ca. 8 mÄnader -- helt OK i min bok)
//Bosse
MÄndag kvÀll sÄ jag bjuder pÄ lite M-mÀrkt.
TvÄ?Grattis!
Nu har du 2 sjukt grymma Seikodykare
HÀnger du inte med i svÀngarna eller?6159-7001!?
HÀnger du inte med i svÀngarna eller?
Verkar vara nÄgot fel med tjejens GS quartz. Man kan Àndra datum genom quickset, men inte genom att vrida fram timmarna.
Datumet Àndras dock inte automatiskt efter 24 timmar.
SvÀnger förbi Globen imorgon... suck, hatar nÀr nya klockor krÄnglar.