• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SBBN015
image.jpg
image.jpg

VadÄ stor? Funkar ju perfekt till skjorta! :D
 
Man ser ofta bilder pÄ rollar med variation pÄ armband. DJ med nato eller lÀdernato, Explorers med perlon, Subbar pÄ allt möjligt.
Är det nĂ„gon som kör sina GS pĂ„ lite olika spĂ€nnande band? Vore kul att fĂ„ lite inspiration.
 
Man ser ofta bilder pÄ rollar med variation pÄ armband. DJ med nato eller lÀdernato, Explorers med perlon, Subbar pÄ allt möjligt.
Är det nĂ„gon som kör sina GS pĂ„ lite olika spĂ€nnande band? Vore kul att fĂ„ lite inspiration.


Jag Àr lite konservativ med GS och band, detta Àr vÀl det mest "ovanliga" jag har haft: Struts pÄ en SD

Kuy4Eb8.jpg


Bra sommar kombo.

//Bosse
 
Fan, du har sÀkert rÀtt.
image.jpg

SÄ stor skillnad Àr det ju inte.. FÄr testa Àn en gÄng

Är den större Ă€n sbbn017? Nu var det nĂ„gra Ă„r sedan jag provade den men tyckte dĂ„ den var ganska modest i storlek. Lite som med ecozillan, groteskt stor i spec men mindre och bĂ€rbar pĂ„ armen :)
 
image.jpg

Förra Àgaren glömde stÀlla datum (klantigt), men nu Àr det fixat. May the fourth be with you! :D

image.jpg

Och utifall att vi har nÄgra RolexÀgare dÀr ute; sÄ hÀr ser bra lume ut! :p
DÀr satt den yonsson grön och skön :D Som nÀmnt tidigare gillar jag ju att det Àr blÄtt och flott:cool:
 
Köpte den hÀr seikon för nÄgra mÄnader sen, nÄn som vet nÀr den Àr ifrÄn? Har försökt söka med seiko-kalkylatorn men hittar inget. StÄr 7009-8580 pÄ baksidan. Funderar Àven pÄ om det inte saknas nÄn ring runt glaset? Dag och datum funkar som det ska, Àr bara bilden som Àr nÄgra dagar gammal :)

Vore trevligt om nÄn satt inne med lite info

image.jpg
 
Haha ja det förklarar ju saken. Ja jag har googlat men inte hittat ett skit. Tur den va billig iaf, men bra att veta att det Àr perlonbandet jag bytte till som Àr det av vÀrde pÄ bilden dÄ...

SÄ kan det gÄ med spontanköp nÀr man har trÄkigt...
 
Har förÀlskat mig i mm300. Liknar iofs vanlig Sumo som Àr betydligt billigare. Hur motiverar man köp?
 
Helt otroligt att 5-serien kopieras!!? Kan det ens löna sig?
Finns det köpare som inte har rÄd med ett original och vill flasha med en fake?
Fattar inte detta, det Àr ju som om det skulle florera kopior av Ikea-möbler.
 
Har förÀlskat mig i mm300. Liknar iofs vanlig Sumo som Àr betydligt billigare. Hur motiverar man köp?

Samma hÀr fast det Àr gammal kÀrlek... Kommer slÄ till relativt snart tror jag.
Äger en Sumo och har kĂ€nt pĂ„ mm300 och skillnaden blir uppenbar nĂ€r man fĂ„r den i handen. Likheterna Ă€r stora men mm Ă€r i en annan kvalitetsklass.
 
Kan kÀnn att siffrorna pÄ bezeln pÄ sumo Àr vÀl knubbiga men antar (hoppas) att skillnaden Àr större...
 
Kan kÀnn att siffrorna pÄ bezeln pÄ sumo Àr vÀl knubbiga men antar (hoppas) att skillnaden Àr större...

Som sagt, Marinemastern Àr i en helt annan klass kvalitetsmÀssigt. Speciellt armband, bezel, urtavla och visare sticker ut vid en jÀmförelse. Sen Àr ju urverket pÄ en helt annan nivÄ om man bryr sig om det.
Det Àr kanske tveksamt om prisskillnaden speglar kvalitetsskillnaden men skillnaden Àr definitivt stor.
 
Har förÀlskat mig i mm300. Liknar iofs vanlig Sumo som Àr betydligt billigare. Hur motiverar man köp?

Högre finish, bÀttre urverk. NÀr du hÄller i dem kÀnns de inte speciellt lika. Mm300 Àr ett mÀsterverk. SÄlde min för att jag slog till pÄ en mm600 (spring drive som lockade) men kommer att Änyo komplettera med en 300 vad det lider. Sumo Àr ju fin men gÄr inte att jÀmföra pÄ samma dag i mitt tycke.

Köp!
 


Inget fel pÄ sumon, men mm300 Àr en instegsmodell som nÀrmar sig GS-linjen. I princip alla skillnader har vÀl nÀmnts, men bara skillnaden pÄ urverk gör det vÀrt prisskillnaden. I mm300 sitter i princip ett odekorerat och mindre justerat GS-urverk. Om jag jÀmför tidhÄllningen pÄ den sumo jag hade med den mm300 jag hade sÄ Àr det stor skillnad. Sumon gick +-6 SPD medan mm300 ALLTID gick +4spd. TyvÀrr har den ju monoquecase vilket gör det jobbigt att regulera den sjÀlv. Vissa exemplar gÄr mer exakt Àn andra och det fÄr man nog leva med eller lÀmna in den för regulering.

Mm300 Àr dock inte en fullÀndad klocka sÄ man bör ha realistiska förvÀntningar. Den Àr ganska hög och lÀnken Àr ganska tunn vilket gör att den kan upplevas som topptung. JÀmför jag med min tonfisk sÄ Àr tonfisken tunnare, kortare lug/lug, samt har en tjockare lÀnk vilket fÄr den att sitta mycket bÀttre pÄ handleden. Till Sumons fördel bör nÀmnas att den kÀnns mer balanserad pÄ handleden Àn mm300, i alla fall pÄ min handled. Den Àr Àven tunnare Àn mm300.

En annan skillnad mellan mm300och sumon som ofta glöms bort Àr att mm300 har ett bÀttre hardlex vilket Àr hÄrdare (mer reptÄligt) och ger fÀrre reflektioner.
BÄda Àr prisvÀrda och prisskillnaden Àr befogad.

Den dag nÄgon producerar ett superoyster till mm300 köper jag en igen. :)

Det finns nÄgra fÄ custom made, men det rÀknas inte.
mm300-ip2-800.png
 
yonsson hur kÀnns spÀnnet pÄ din tonfisk och har du nÄgon bra bild pÄ det? Hur upplevs lÀnken och spÀnnet jÀmfört med exempelvis SBGX117?
 
yonsson hur kÀnns spÀnnet pÄ din tonfisk och har du nÄgon bra bild pÄ det? Hur upplevs lÀnken och spÀnnet jÀmfört med exempelvis SBGX117?
Hur lÄngt svar vill du ha? :D
SpÀnnet Àr samma som pÄ mm300 (titan) fast 20mm istÀllet för 18mm. Inte lika tjockt som det pÄ SBGX117.

LÀnken Àr bra! Lite mindre flexibel Àn den pÄ SBGX117. Sen har ju SBGX117 GS-finish vilket inte tonfisken har, men lÀnken Àr som sagt kanon, bÀttre Àn den pÄ mm300. LÀnken pÄ tonfisken ser lite biffigare ut eftersom den inte Àr helt platt och eftersom en fasning Àr högglanspolerad.
Fler bilder finns i recensionen.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Tillbaka
Topp