• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bra att dagens var nyligen tryck testad med regn elÀndet pÄ vÀstkusten, bÄt var lÀmpligt transportmedel pÄ E6 idag...

HkxZpAu.jpg


//Bosse
 
Lite sugen pĂ„ en Tuna till sommaren. Extra sugen pĂ„ en Golgo. Är det nĂ„got som gĂ„r att hitta fortfarande? Har (om jag ska vara Ă€rlig halvhjĂ€rtat) sökt runt efter en, utan lycka.
 
Har nu haft Seikos marinemaster 300 nÄgra veckor. Jag tror det Àr mitt bÀsta klockköp hittills. Det hÀnder nÄgot hela tiden, vinklarna och nyansernas klocka?!

Kanske nÄgot för intresseklubben, men jag var tvungen att lÀtta mitt hjÀrta :)

image.jpg
image.jpg
 
Trot det finns en pÄ Klockmaster i Globen.

DÄ fÄr jag kika in dÀr. Tack!

Nu ÄterstÄr att se hur stort premium man fÄr betala i Sverige, och om man fÄr nÄgon service. Har fÄtt superservice dÀr av Svante och ett par andra. Sist jag var dÀr, nÀr det var köplÀge, lyckades jag dock inte ens med att bli tilltalad. Vi fÄr se hur det gÄr.
 
DÄ fÄr jag kika in dÀr. Tack!

Nu ÄterstÄr att se hur stort premium man fÄr betala i Sverige, och om man fÄr nÄgon service. Har fÄtt superservice dÀr av Svante och ett par andra. Sist jag var dÀr, nÀr det var köplÀge, lyckades jag dock inte ens med att bli tilltalad. Vi fÄr se hur det gÄr.
12500kr kostar den i Sverige. Jag har gjort en paketöppningstrÄd med info om den om du Àr lÀssugen. Det var ett tag sedan nu. :)
 
Skriver mitt första inlÀgg pÄ detta forum efter att ha lÀst i nÄgra mÄnader. Tack för all nyvunnen kunskap. Jag köpte en Tissot Visodate för en dryg mÄnad sedan men inser nu att jag behöver komplettera med en mer sandlÄde- och badvÀnlig klocka under min förÀldraledighet. Valet har fallit pÄ en SKX007K1 och min fundering gÀller var jag bör införskaffa den.

- Chino sÀljer den för 138 USD vilket motsvarar 1145 kronor (http://c-watch.co.jp/ww/skx007009k.html) men skickar enligt sin hemsida ej till EU lÀngre.
- Creationwatches sÀljer för 1419 kronor.
- PĂ„ Seiya och WatchHubs hittar jag inte modellen.

Finns det nÄgon annan site jag missat? NÄgon som köpt nyligen frÄn Chino? Funderar kring om texten pÄ hemsidan mest Àr till för att hÄlla Seiko Europa nöjda men att det fungerar att köpa i praktiken. Det Àr ju en billig klocka men samtidigt vill man kÀnna att man gjort en bra affÀr. Tack pÄ förhand.
 
Skriver mitt första inlÀgg pÄ detta forum efter att ha lÀst i nÄgra mÄnader. Tack för all nyvunnen kunskap. Jag köpte en Tissot Visodate för en dryg mÄnad sedan men inser nu att jag behöver komplettera med en mer sandlÄde- och badvÀnlig klocka under min förÀldraledighet. Valet har fallit pÄ en SKX007K1 och min fundering gÀller var jag bör införskaffa den.

- Chino sÀljer den för 138 USD vilket motsvarar 1145 kronor (http://c-watch.co.jp/ww/skx007009k.html) men skickar enligt sin hemsida ej till EU lÀngre.
- Creationwatches sÀljer för 1419 kronor.
- PĂ„ Seiya och WatchHubs hittar jag inte modellen.

Finns det nÄgon annan site jag missat? NÄgon som köpt nyligen frÄn Chino? Funderar kring om texten pÄ hemsidan mest Àr till för att hÄlla Seiko Europa nöjda men att det fungerar att köpa i praktiken. Det Àr ju en billig klocka men samtidigt vill man kÀnna att man gjort en bra affÀr. Tack pÄ förhand.
Hade kollat med Chino. Tror bara det gÀller GS och tror inte alltid det gÀller GS heller. :)
Ett alternativ Àr Higuchi. Har handlat flera klockor av honom utan nÄgra som helst problem.
Vill du ha en smidig snabb lösning sÄ finns j-versionen (annan text pÄ urtavlan) hos watchhubs.
http://www.watchhubs.net/diver-s-watches/66-seiko-divers-mens-rubber-band-skx007j1-skx007.html

Och vÀlkommen!
 
Har nu haft Seikos marinemaster 300 nÄgra veckor. Jag tror det Àr mitt bÀsta klockköp hittills. Det hÀnder nÄgot hela tiden, vinklarna och nyansernas klocka?!
Kanske nÄgot för intresseklubben, men jag var tvungen att lÀtta mitt hjÀrta

Har haft min MM300 sedan i julas och Àven hunnit med ganska mÄnga klockor sedan dess.
Det har varit Casio, Magrette, andra Seikos, Oris, Orient och sÀkert nÄgon mer.
Men jag har aldrig varit ens i nÀrheten av att tÀnka tanken att flippa Marinemastern! Det kommer liksom inte att hÀnda.
 
Hade kollat med Chino. Tror bara det gÀller GS och tror inte alltid det gÀller GS heller. :)
Ett alternativ Àr Higuchi. Har handlat flera klockor av honom utan nÄgra som helst problem.
Vill du ha en smidig snabb lösning sÄ finns j-versionen (annan text pÄ urtavlan) hos watchhubs.
http://www.watchhubs.net/diver-s-watches/66-seiko-divers-mens-rubber-band-skx007j1-skx007.html

Och vÀlkommen!

Chino svarade:
Dear sir,

Thank you for your attention to us.
This is chino watch.

We don't think Sweden is EU.

We will wait for your order.

Visste inte att det var en tolkningsfrÄga. :D De verkar inte ha nÄgra större betÀnkligheter gÀllande att sÀlja till EU. Kan vara bra att veta.
 
Nu har jag lÀmnat in tjejens GS pÄ service, via Klockmaster i Globen.
Han som tog emot mig var rakad och modell större.
Upplevde honom som vÀldigt burdus och kort.

Ville ta betalt för att skicka det som rekommenderat. Jag flikade in och sa att Seiko ska stÄ för det.
- Nej, vi skickar alltid rekommenderat
- Jo, men Seiko ska stÄ för det
- Nej, inte nÀr det Àr rekommenderat
- Seiko ska stÄ för det nÀr det gÀller Grand Seiko
- Det tror jag inte... Men jag kan kolla upp det.
- Mm...

För visst stÀmmer det att Seiko ska stÄ för frakten, yonsson ?

Stod Àven med tjejen och spanade in lite klockor. Kom aldrig nÄgon och frÄgade om vi undrade över nÄgot.

:(
 
En udda Seiko, som jag inte har sett live, och som sÀllan nÀmns pÄ forum Àr SRP561/563/567. Den Àr stor och platt 45x11mm. Ser nÀstan pannkaksformad ut. NÄgon som har klÀmt pÄ den och kan ge lite intryck?

SRP561-002.JPG

Bild: Monsterwatches
$_57.JPG

Bild: eBay
srp567j1_3.jpg

Bild: Skywatches
 
Är jag blĂ„st eller kostar det 550 Nok Ă€ven i Sverige att byta batteri till en Seiko 8f32 skulle ta en vecka!? Stöder min lokala AD iaf ;)
 
Nu har jag lÀmnat in tjejens GS pÄ service, via Klockmaster i Globen.
Han som tog emot mig var rakad och modell större.
Upplevde honom som vÀldigt burdus och kort.

Ville ta betalt för att skicka det som rekommenderat. Jag flikade in och sa att Seiko ska stÄ för det.
- Nej, vi skickar alltid rekommenderat
- Jo, men Seiko ska stÄ för det
- Nej, inte nÀr det Àr rekommenderat
- Seiko ska stÄ för det nÀr det gÀller Grand Seiko
- Det tror jag inte... Men jag kan kolla upp det.
- Mm...

För visst stÀmmer det att Seiko ska stÄ för frakten, yonsson ?

Stod Àven med tjejen och spanade in lite klockor. Kom aldrig nÄgon och frÄgade om vi undrade över nÄgot.

:(

Enligt Optura i Norge stÄr de inte för frakten in till Norge, Àven om det Àr ett garantiÀrende.
DĂ€remot finns det ju alltid goodwill...
Alla klockor gÄr via dem om man lÀmnar till AD i Sverige (som jag förstÄtt det iaf...
 
Enligt Optura i Norge stÄr de inte för frakten in till Norge, Àven om det Àr ett garantiÀrende.
DĂ€remot finns det ju alltid goodwill...
Alla klockor gÄr via dem om man lÀmnar till AD i Sverige (som jag förstÄtt det iaf...


Vad lustigt...
SÄ klockan skickas till Norge, och servas dÀr, eller skickas den sedan vidare till Japan?

Hade inte du fÄtt info frÄn Seiko om att Seiko skulle stÄ för frakten?
 
Vad lustigt...
SÄ klockan skickas till Norge, och servas dÀr, eller skickas den sedan vidare till Japan?

Hade inte du fÄtt info frÄn Seiko om att Seiko skulle stÄ för frakten?



Tja, ja, nej och nej och möjligtvis, beror pÄ.

DÀr finns inget enkelt svar pÄ frÄgan, hÀr Àr en lÀnk med bra fakta information:

http://www.seikowatches.com/support/faq/grandseiko.html

Min tolkning Àr att om klockan Àr under International garanti och erforderlig dokument finns sÄ skall du kunna lÀmna den till vilken Grand Seiko AD world wide och fÄ ÄtgÀrdat fel utan kostnad.

//Bosse
 
Nu har jag lÀmnat in tjejens GS pÄ service, via Klockmaster i Globen.
Han som tog emot mig var rakad och modell större.
Upplevde honom som vÀldigt burdus och kort.

Ville ta betalt för att skicka det som rekommenderat. Jag flikade in och sa att Seiko ska stÄ för det.
- Nej, vi skickar alltid rekommenderat
- Jo, men Seiko ska stÄ för det
- Nej, inte nÀr det Àr rekommenderat
- Seiko ska stÄ för det nÀr det gÀller Grand Seiko
- Det tror jag inte... Men jag kan kolla upp det.
- Mm...

För visst stÀmmer det att Seiko ska stÄ för frakten, yonsson ?

Stod Àven med tjejen och spanade in lite klockor. Kom aldrig nÄgon och frÄgade om vi undrade över nÄgot.

:(
Trist
 
Tja, ja, nej och nej och möjligtvis, beror pÄ.

DÀr finns inget enkelt svar pÄ frÄgan, hÀr Àr en lÀnk med bra fakta information:

http://www.seikowatches.com/support/faq/grandseiko.html

Min tolkning Àr att om klockan Àr under International garanti och erforderlig dokument finns sÄ skall du kunna lÀmna den till vilken Grand Seiko AD world wide och fÄ ÄtgÀrdat fel utan kostnad.

//Bosse


Klockan Àr bara nÄgon mÄnad gammal. Klickade pÄ lÀnken. Kan inte hitta nÄgot om att de ska stÄ för frakten...
Reparationen stÄr sÄklart Seiko för.
 
Klockan Àr bara nÄgon mÄnad gammal. Klickade pÄ lÀnken. Kan inte hitta nÄgot om att de ska stÄ för frakten...
Reparationen stÄr sÄklart Seiko för.

Helt rÀtt inte ett ord om frakt, men (Citat)

We guarantee free repair and adjustment service against any defects on the watch body (movement and case) and metallic band, provided that the watch was used as described in the instruction manual. The period of a worldwide guarantee for Grand Seiko is two years from the date of purchase.
In order to apply for this service under the guarantee, you need to present the guarantee repair coupon enclosed in the worldwide guarantee for Grand Seiko to an authorized Grand Seiko dealer or any member of the Grand Seiko service network. The worldwide guarantee for Grand Seiko will be provided by an authorized Grand Seiko dealer at the time of purchase.

Och min tolkning Àr vad jag skev tidigare, garanti Ätagande skall ske utan kostnad för kunden. //Bosse
 
Helt rÀtt inte ett ord om frakt, men (Citat)

We guarantee free repair and adjustment service against any defects on the watch body (movement and case) and metallic band, provided that the watch was used as described in the instruction manual. The period of a worldwide guarantee for Grand Seiko is two years from the date of purchase.
In order to apply for this service under the guarantee, you need to present the guarantee repair coupon enclosed in the worldwide guarantee for Grand Seiko to an authorized Grand Seiko dealer or any member of the Grand Seiko service network. The worldwide guarantee for Grand Seiko will be provided by an authorized Grand Seiko dealer at the time of purchase.

Och min tolkning Àr vad jag skev tidigare, garanti Ätagande skall ske utan kostnad för kunden. //Bosse


Jag förstÄr :)
Drog ivÀg ett mail till Seiko UK, fÄr se vad de sÀger :)
Tack för hjÀlpen!
 
Klockan Àr bara nÄgon mÄnad gammal. Klickade pÄ lÀnken. Kan inte hitta nÄgot om att de ska stÄ för frakten...
Reparationen stÄr sÄklart Seiko för.
Ring SEIKO och frÄga. Optura Àr generalagent, men ring SEIKO. Det finns direktnummer pÄ GS hemsida om du inte fick med ett kort vid köpet med nummer och öppettider.

Den info jag fÄtt frÄn Klockmaster Hansson Àr att frakt Àr gratis i samband med SERVICE.
 
NÄgon hÀr som sitter pÄ en SBDC025 och har nÄgot att sÀga om den? Börjar bli sugen pÄ en ny badklocka. Baby tunan gillar jag ocksÄ.
 
Tillbaka
Topp