• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Paket frÄn Japan :cool:
IMG_1324.jpeg

Via Buyee köpte jag en 7C43-6010 frÄn december 1992, som sÄg fin ut.
Alltid lika spĂ€nnande/nervöst att handla frĂ„n Japan tycker jag đŸ‡ŻđŸ‡”
IMG_1330.jpeg

JĂ€ttenöjd 😃

Varit utan Seiko i flera mĂ„nader, men nu kĂ€nns det bra igen 🙏

Betalde 105 kr extra till Buyee för ompaketering och jösses vad vÀl dom packade!
IMG_1327.jpeg
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Vis
Paket frÄn Japan :cool:
IMG_1324.jpeg

Via Buyee köpte jag en 7C43-6010 frÄn december 1992, som sÄg fin ut.
Alltid lika spĂ€nnande/nervöst att handla frĂ„n Japan tycker jag đŸ‡ŻđŸ‡”
IMG_1330.jpeg

JĂ€ttenöjd 😃

Varit utan Seiko i flera mĂ„nader, men nu kĂ€nns det bra igen 🙏

Betalde 105 kr extra till Buyee för ompaketering och jösses vad vÀl dom packade!
IMG_1327.jpeg
Visa gÀrna nÄn mer bild, finns nog inte mer Àn en handfull pÄ forumet


IMG_0408.jpeg
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Mums! OförskÀmt frÀsch.
JodÄ, men jag undrar om inte 6458-6000/6020 Àr snÀppet vassare i design, dÀr Àr visarna blanka istÀllet för vitmÄlade och matchar index. Men verket var en ÄtervÀndsgrÀnd medans 7C43/46 tuffade pÄ. Men nÀr det gÀller Seiko midsize dykare Àr de hÀr kvartsarna svÄrslagna.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
JodÄ, men jag undrar om inte 6458-6000/6020 Àr snÀppet vassare i design, dÀr Àr visarna blanka istÀllet för vitmÄlade och matchar index. Men verket var en ÄtervÀndsgrÀnd medans 7C43/46 tuffade pÄ. Men nÀr det gÀller Seiko midsize dykare Àr de hÀr kvartsarna svÄrslagna.
Blir nog en smakfrÄga. Jag kÀnde inte till skillnaden men gillar spontant att visarna poppar mot index pÄ din. Mer kontrast. NÄgon gÄng mÄste jag dock verkligen ha en kanji quartz Seiko-dykare frÄn 1987, av uppenbara skÀl. (Ärsklocka).
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Försökt ta lite bĂ€ttre bilder pĂ„ min 7C43-6010 hĂ€r pĂ„ förmiddagen, men Ă€r ju ingen fotograf direkt 😅

HĂ„ll till godo @Senpai 😉

Enligt sĂ€ljaren ska den vara orginal. En del tunna repor pĂ„ glaset och lite smĂ„mĂ€rken pĂ„ bezel insert. Texten pĂ„ baksidan Ă€r djup och tydlig och jag tycker inte baksidan ser polerad ut. Men jag Ă€r ingen expert 😅 Jag gillar denna mini dykare mycket.
Hade tidigare bÄde SKX033 och SKX025, men gillar detta case bÀttre.

Första gĂ„ngen jag Ă€ger en Seiko Quartz 😃

IMG_1353.jpeg
 

Ash6

Omega
StÀmmer det att den Àldre SNXS varianten slutat produceras 2023? För det finns fortfarande flera e-handlare som sÀljer den gamla varianten, men antar att det Àr de sista pÄ lager dÄ?
 

Thomas W

Breitling

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Snyggt! Jag har en 009 som jag köpte i Bangkok typ 2004. Jag vill sÀtta in NH36 men har inga verktyg, kunskap eller lust att byta sjÀlv. Finns det nÄgon urmakare som man kan lÀmna till eller hur gör alla?

Har tummen mitt i handen och har lyckats göra det flera gĂ„nger 😬

Om du inte vill göra det pÄ sjÀlv sÄ kan du ju köpa ett verk och traska in till första bÀsta urmakare och be dom byta verket bara :)
 

HolyCrap

Cartier
Tjena,
Är tillbaka hĂ€r efter en tids uppehĂ„ll dĂ„ det aktiva klockintresset vilat.
Ett tag nu har jag haft funderingar pÄ ett par olika konceptuella klockor att berika mitt liv med men inte riktigt varit i svÀngen tillrÀckligt aktivt för att faktiskt spana efter kandidater. TvÄ av dessa idéer har varit en "finare" Seiko-dykare samt nÄgon form av GMT. "Finare" i det hÀr fallet avser nÄgot lite högre upp i skalan Àn den SKX007 som för nÀrvarande fyller rollen som rese- och nattklocka.

Anledningen till att skaffa ytterligare en Seiko-dykare av lite finare slag Àr ju sjÀlvklar egentligen. Varför skulle man inte vilja det?
GMT Àr nÄgot jag velat ha nÀr jag reser. Har dock aldrig riktigt kunna komma överens med i sinnet eftersom jag inte kan förestÀlla mig att resa med nÄgot annat Àn en dykare. NÄgot som tÄl alltid den kan stÀllas inför pÄ en resa.

FörrÀn nu! Jag upptÀckte nÀmligen hÀromveckan att SBEJ011 och SBEJ009 (SPB383och SPB381) existerar!!
Blev först kÀr i den gröna men har kommit fram till att den svarta Àr minst lika snygg och jag nog hellre vill ha svart pÄ en klocka som ska passa till allt.

Innan jag ger efter för impulsen och knatar ivÀg och köper en, kan nÄgon dela med sig av erfarenheter och lite Äsikter?
Hur Àr QA? Hur Àr tidshÄllningen? Hur bÀrs den?
Den verkar bÀras mindre Àn sina 42 men jag har bara provat kort i butik en gÄng sÄ svÄrt att fÄ nÄgon riktigt bra uppfattning.
Hur Àr vridringen? Har lÀst mig till att den kan uppfattas som lite lös.

Tacksam för alla intryck!

Prova-pÄ-bild för uppmÀrksamhet
IMG_4413.jpg
 
Topp