• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Till och med jag, med mina spagettiarmar, kan bÀra en 44mm klocka. Livet leker!
IMG_2607.jpeg
 
Grym kombo! :) Ägde en SPB317 tidigare. SĂ„lde den pga gummit som jag inte kom överens med. TĂ€nkte inte tanken dĂ„ att den kunde göra sig pĂ„ nato, vilket den verkligen gör!
Den Àr mycket trevlig pÄ natot. Har en spb143 med och den Àr kanske lite för lik. SÀg till om du Àr sugen pÄ ett köp av en 317
 

MBKS

Omega
2-Faktor
Tycker den Àr riktigt bra, passar till allt. Har tyvÀrr lite dÄlig erfarenhet av dess urverk, men designen Àr för jÀkla fin tycker jag.

6R35 dÀr ocksÄ? Min Alpinist Ginza ovan har ocksÄ betett sig lite skumt pÄ sistone. Skeptisk till att göra nÄgot större servicemÀssigt dÄ det verkar vara problem med mÄnga verk.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
6R35 dÀr ocksÄ? Min Alpinist Ginza ovan har ocksÄ betett sig lite skumt pÄ sistone. Skeptisk till att göra nÄgot större servicemÀssigt dÄ det verkar vara problem med mÄnga verk.
Jo, Àr vÀl tyvÀrr ökÀnda för jÀkligt svajig tidshÄllning. Min erfarenhet Àr att de billigare 4R36 Àr bÀttre. Tycker det Àr skitsynd att Seiko inte fÄr till det bÀttre i den prisklassen, men det avhÄller mig frÄn köp av flera fina Seikos.
 

Von Sparf

Omega
Tycker den Àr riktigt bra, passar till allt. Har tyvÀrr lite dÄlig erfarenhet av dess urverk, men designen Àr för jÀkla fin tycker jag.
Hade en Spb103 och den gick vÀldigt fint pÄ +2-3sek/dygn, medan denna har betydligt större kast, allt frÄn +20 till -30 sek/dygn, o bÄda klockorna anvÀndes pÄ samma sÀtt i samma lÀgen.

SĂ„ min slutsats Ă€r att 6r35 Ă€r ett bra verk om du fĂ„r det rĂ€tta exemplaret😅
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hade en Spb103 och den gick vÀldigt fint pÄ +2-3sek/dygn, medan denna har betydligt större kast, allt frÄn +20 till -30 sek/dygn, o bÄda klockorna anvÀndes pÄ samma sÀtt i samma lÀgen.

SĂ„ min slutsats Ă€r att 6r35 Ă€r ett bra verk om du fĂ„r det rĂ€tta exemplaret😅
Jo, Àr vÀl precis det som Àr problemet. Lite av ett lotteri, vilket inte kÀnns acceptabelt för ett urverk som sitter i klockor har ett listpris pÄ uppemot 15-20 tusen iallafall.
 

Nedomansky

Breitling
Vet inte om jag lĂ€gger denna frĂ„ga pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle. Moddade Seikour? zjani-mods.com, det gĂ€ller vintage moddarna. NĂ„gon med erfarenhet av dessa (eller andra moddar gjorda av andra) Ă€r det kvalitetsprylar de sĂ€tter i uren, eller Ă€r det billigt skrĂ€p för prisklassen? Är den hĂ€r typen av moddar prisvĂ€rda?
 

MBKS

Omega
2-Faktor
Jo, Àr vÀl tyvÀrr ökÀnda för jÀkligt svajig tidshÄllning. Min erfarenhet Àr att de billigare 4R36 Àr bÀttre. Tycker det Àr skitsynd att Seiko inte fÄr till det bÀttre i den prisklassen, men det avhÄller mig frÄn köp av flera fina Seikos.
Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.

Hör mycket dÄligt om 6R35. Seikos billigare verk Àr kanske inte kÀnda för att vara dom mest precisa, men i alla fall robusta arbetshÀstar...
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.

Hör mycket dÄligt om 6R35. Seikos billigare verk Àr kanske inte kÀnda för att vara dom mest precisa, men i alla fall robusta arbetshÀstar...
Trist, sÄnt förtar hela glÀdjen över en klocka.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.

Hör mycket dÄligt om 6R35. Seikos billigare verk Àr kanske inte kÀnda för att vara dom mest precisa, men i alla fall robusta arbetshÀstar...
Jag Àr skeptiskt mot den diagnosen. LÄter inte som typisk magnetisering. (Det vanligaste Àr att den helt enkelt gÄr för fort dÄ.)

Om vi ÀndÄ Àr inne pÄ anekdotisk bevisning, jag har en 6R35 (i en SPB155). Funkar utmÀrkt, inga problem. GÄr lite för fort bara (+10 kanske), men inom spec. Men nÄgra 15-20 tusen har jag förstÄs inte betalat för den, det vore galet. Mindre Àn hÀlften snarare.
 
Topp