Till och med jag, med mina spagettiarmar, kan bÀra en 44mm klocka. Livet leker!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den högra, till migVilken ska jag behÄlla av dessa tvÄ fruktansvÀrt olika klockorna ?
QuartzenVilken ska jag behÄlla av dessa tvÄ fruktansvÀrt olika klockorna ?
Den högra, till mig
Quartzen
Det sjÀlvklara svaret Àr att du ska behÄlla bÄda!Vilken ska jag behÄlla av dessa tvÄ fruktansvÀrt olika klockorna ?
Grym kombo! Ăgde en SPB317 tidigare. SĂ„lde den pga gummit som jag inte kom överens med. TĂ€nkte inte tanken dĂ„ att den kunde göra sig pĂ„ nato, vilket den verkligen gör!Dagens Seiko
Den Ă€r mycket trevlig pĂ„ natot. Har en spb143 med och den Ă€r kanske lite för lik. SĂ€g till om du Ă€r sugen pĂ„ ett köp av en 317Grym kombo! Ăgde en SPB317 tidigare. SĂ„lde den pga gummit som jag inte kom överens med. TĂ€nkte inte tanken dĂ„ att den kunde göra sig pĂ„ nato, vilket den verkligen gör!
Förbaskat fin den dÀr.
Den e bra, men fortfarande lite tudelad, ska bÀra den nu under semestern o sÄ fÄr jag se om den vandrar vidareFörbaskat fin den dÀr.
Tycker den Àr riktigt bra, passar till allt. Har tyvÀrr lite dÄlig erfarenhet av dess urverk, men designen Àr för jÀkla fin tycker jag.Den e bra, men fortfarande lite tudelad, ska bÀra den nu under semestern o sÄ fÄr jag se om den vandrar vidare
Tycker den Àr riktigt bra, passar till allt. Har tyvÀrr lite dÄlig erfarenhet av dess urverk, men designen Àr för jÀkla fin tycker jag.
Jo, Àr vÀl tyvÀrr ökÀnda för jÀkligt svajig tidshÄllning. Min erfarenhet Àr att de billigare 4R36 Àr bÀttre. Tycker det Àr skitsynd att Seiko inte fÄr till det bÀttre i den prisklassen, men det avhÄller mig frÄn köp av flera fina Seikos.6R35 dÀr ocksÄ? Min Alpinist Ginza ovan har ocksÄ betett sig lite skumt pÄ sistone. Skeptisk till att göra nÄgot större servicemÀssigt dÄ det verkar vara problem med mÄnga verk.
Hade en Spb103 och den gick vÀldigt fint pÄ +2-3sek/dygn, medan denna har betydligt större kast, allt frÄn +20 till -30 sek/dygn, o bÄda klockorna anvÀndes pÄ samma sÀtt i samma lÀgen.Tycker den Àr riktigt bra, passar till allt. Har tyvÀrr lite dÄlig erfarenhet av dess urverk, men designen Àr för jÀkla fin tycker jag.
Jo, Àr vÀl precis det som Àr problemet. Lite av ett lotteri, vilket inte kÀnns acceptabelt för ett urverk som sitter i klockor har ett listpris pÄ uppemot 15-20 tusen iallafall.Hade en Spb103 och den gick vÀldigt fint pÄ +2-3sek/dygn, medan denna har betydligt större kast, allt frÄn +20 till -30 sek/dygn, o bÄda klockorna anvÀndes pÄ samma sÀtt i samma lÀgen.
SÄ min slutsats Àr att 6r35 Àr ett bra verk om du fÄr det rÀtta exemplaret
Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.Jo, Àr vÀl tyvÀrr ökÀnda för jÀkligt svajig tidshÄllning. Min erfarenhet Àr att de billigare 4R36 Àr bÀttre. Tycker det Àr skitsynd att Seiko inte fÄr till det bÀttre i den prisklassen, men det avhÄller mig frÄn köp av flera fina Seikos.
Trist, sÄnt förtar hela glÀdjen över en klocka.Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.
Hör mycket dÄligt om 6R35. Seikos billigare verk Àr kanske inte kÀnda för att vara dom mest precisa, men i alla fall robusta arbetshÀstar...
Jag Àr skeptiskt mot den diagnosen. LÄter inte som typisk magnetisering. (Det vanligaste Àr att den helt enkelt gÄr för fort dÄ.)Mitt ex har ibland tappat upp emot 15 minuter, ofta vid datumskifte men inte alltid. Bad en urmakare/butik kika pÄ det och dom sa att det var magnetiserat och dom avmagnetiserade enligt dom. Gick bra ungefÀr ett dygn, dvs nÄgot för fort, men problemet har Äterkommit ibland. Magnetiserat igen? Knivigt att veta hur man ska göra. Vill inte lÀgga nÄgra tusen pÄ en service om man ÀndÄ kanske bara fÄr ett dÄligt verk till.
Hör mycket dÄligt om 6R35. Seikos billigare verk Àr kanske inte kÀnda för att vara dom mest precisa, men i alla fall robusta arbetshÀstar...