Tjena,
Ăr tillbaka hĂ€r efter en tids uppehĂ„ll dĂ„ det aktiva klockintresset vilat.
Ett tag nu har jag haft funderingar pÄ ett par olika konceptuella klockor att berika mitt liv med men inte riktigt varit i svÀngen tillrÀckligt aktivt för att faktiskt spana efter kandidater. TvÄ av dessa idéer har varit en "finare" Seiko-dykare samt nÄgon form av GMT. "Finare" i det hÀr fallet avser nÄgot lite högre upp i skalan Àn den SKX007 som för nÀrvarande fyller rollen som rese- och nattklocka.
Anledningen till att skaffa ytterligare en Seiko-dykare av lite finare slag Àr ju sjÀlvklar egentligen. Varför skulle man inte vilja det?
GMT Àr nÄgot jag velat ha nÀr jag reser. Har dock aldrig riktigt kunna komma överens med i sinnet eftersom jag inte kan förestÀlla mig att resa med nÄgot annat Àn en dykare. NÄgot som tÄl alltid den kan stÀllas inför pÄ en resa.
FörrÀn nu! Jag upptÀckte nÀmligen hÀromveckan att SBEJ011 och SBEJ009 (SPB383och SPB381) existerar!!
Blev först kÀr i den gröna men har kommit fram till att den svarta Àr minst lika snygg och jag nog hellre vill ha svart pÄ en klocka som ska passa till allt.
Innan jag ger efter för impulsen och knatar ivÀg och köper en, kan nÄgon dela med sig av erfarenheter och lite Äsikter?
Hur Àr QA? Hur Àr tidshÄllningen? Hur bÀrs den?
Den verkar bÀras mindre Àn sina 42 men jag har bara provat kort i butik en gÄng sÄ svÄrt att fÄ nÄgon riktigt bra uppfattning.
Hur Àr vridringen? Har lÀst mig till att den kan uppfattas som lite lös.
Tacksam för alla intryck!
Prova-pÄ-bild för uppmÀrksamhet