Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SNE571 har typ helt perfekta proportioner
![]()
De nya SPB:erna ser vÀldigt trevliga ut! Den du har dÀr hade jag absolut kunnat tÀnka migKan bara instÀmma - Sen de nya SPB-referenserna Àr inte sÄ dumma heller. Mycket som blivit bÀttre. Men SNE:erna Àr Ànnu smidigare.
![]()
Jag har inte ens hÀnder. Jag ska frÄga den lokala slaktaren dÄ. Tack!Har tummen mitt i handen och har lyckats göra det flera gÄnger
Om du inte vill göra det pÄ sjÀlv sÄ kan du ju köpa ett verk och traska in till första bÀsta urmakare och be dom byta verket bara![]()
6,5k lÄter ganska rimligt för en automatisk kronograf tycker jagTja!
Nu ska det Àntligen bli av, pappas pouge ska in pÄ service. BestÀllde nytt glas, krona+stam och chrono-knappar idag.
Vilken urmakare servar till skapligt pris? 6,5k lÀt lite hÄrt som jag hittade i uppsala,
Kostar det sÄpass att serva en gammal seiko!?
![]()
Priset för en service Àr mest arbetet, och det Àr ganska oberoende av mÀrke, Älder, pris, eller kvalitet pÄ klockan. Det Àr ju i grunden samma konstruktion med ungefÀr samma delar. Komplikationer som kronograf Àr lite mer delar och pyssel, sÄ de kostar lite mer Àn en basmodell med t.ex. bara datum. Men jobbet Àr ju detsamma, ta isÀr, rengöra, sÀtta ihop, och smörja.Tja!
Nu ska det Àntligen bli av, pappas pouge ska in pÄ service. BestÀllde nytt glas, krona+stam och chrono-knappar idag.
Vilken urmakare servar till skapligt pris? 6,5k lÀt lite hÄrt som jag hittade i uppsala,
![]()
Tja!
![]()
Grymt, tack!!Skickade min Pogue till Tyskland. Servicen kostade runt 3.8 tkr. Finns flera pÄ forumet som har skickat sina 6319 till honom för service.
![]()
Seiko Speedtimer Reparatur Service - Uhrmacher & Restauration
Sie benötigen eine Wartung oder Restauration Ihrer Uhr? Ich bin leiderschaftlicher Uhrmacher spezialisiert auf Seiko Speedtimer und weitere Modelle.www.speedtimer-repair.com
Bra tips, tack !Skickade min Pogue till Tyskland. Servicen kostade runt 3.8 tkr. Finns flera pÄ forumet som har skickat sina 6319 till honom för service.
![]()
Seiko Speedtimer Reparatur Service - Uhrmacher & Restauration
Sie benötigen eine Wartung oder Restauration Ihrer Uhr? Ich bin leiderschaftlicher Uhrmacher spezialisiert auf Seiko Speedtimer und weitere Modelle.www.speedtimer-repair.com
à sikter om den nya Poguevarianten? Snygg som fan tycker jag! Förmodligen inte helt kosher för den verklige entusiasten..Bra tips, tack !
Jag tycker att den Àr cool, pÄ egen hand. Skulle absolut kunna tÀnka mig en! Att jÀmföra den med originalet blir enligt mig lite skevt. Detta Àr ju en helt annan klocka: Annan boett, andra visare, annan tavla, annat urverk. Om man vill ha en Pogue ska man köpa en Pogue. Tycker man om stilen / fÀrgkombinationen dÄ kan man med gott samvete köpa den nya Speedtimern.à sikter om den nya Poguevarianten? Snygg som fan tycker jag! Förmodligen inte helt kosher för den verklige entusiasten..
Du har rÀtt i detta, har inte nÄgon större koll pÄ historiken bakom original Poguen, men förstÄr att det Àr en speciell modell. Den nya som kommit har kanske inte sÄ mycket mer Àn utseendet att komma med, men ibland rÀcker det ju rÀtt lÄngt..Jag tycker att den Àr cool, pÄ egen hand. Skulle absolut kunna tÀnka mig en! Att jÀmföra den med originalet blir enligt mig lite skevt. Detta Àr ju en helt annan klocka: Annan boett, andra visare, annan tavla, annat urverk. Om man vill ha en Pogue ska man köpa en Pogue. Tycker man om stilen / fÀrgkombinationen dÄ kan man med gott samvete köpa den nya Speedtimern.
Snygg!à sikter om den nya Poguevarianten? Snygg som fan tycker jag! Förmodligen inte helt kosher för den verklige entusiasten..
Hoppas det hÄller sig sÄEfter en ca 2 veckors period av ruckande o följande av tidshÄllningen har jag Àntligen fÄtt 6r35an till +5sek/dygn, nöjd med det!
![]()
Schysst att Seiko har finslipat samurajens boett etc. vridinlÀgget i mattsvart Àr ju snyggt med. Lite synd dock att dem snÄlar in pÄ safirglas och att de fortfarande kör den dÀr billiga pressade vikbara delen till lÄset..![]()
GIllar den nya samuraien! En klockren uppgradering i min bok!
HÄller helt med. ViklÄsen pÄ dykarna Àr under all kritik!Schysst att Seiko har finslipat samurajens boett etc. vridinlÀgget i mattsvart Àr ju snyggt med. Lite synd dock att dem snÄlar in pÄ safirglas och att de fortfarande kör den dÀr billiga pressade vikbara delen till lÄset..