Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har min omodifierade. Tanken med dessa var snarare en variation/variationer av en favorit som bas. Föredrar 013 över 007/009 men alltid tyckt att den saknat rĂ€tt sĂ„ sjĂ€lvklara (idag) âfunktionerâ.Inte mycket som var original dĂ€r inte.
Lume matchar hyfsat.Den första, Àr det enbart visarna som Àr utbytta? Skiljer sig visarnas lysmassafÀrg jÀmfört med index?
Odödlig klassiker, det var min första dyrare klocka som jag köpte sjÀlv nÀr intresset drog igÄng. Kanske dags att skaffa en igenStartar veckan med SKX007.
UngefÀr vid midnatt, som alla klockor? Jag tror inte det Àr nÄgot som Àr specifikt för nÄgot mÀrke, det beror pÄ hur urmakaren monterar visarna.NÀr byter era Seiko datum. Innan, midnatt eller efter. ?
Seiko Àr vÀl kÀnda för att hÄlla pÄ en stund med datumbytet, brukar ta nÄn timme eller tvÄ innan datumhjulet snurrat fÀrdigt.NÀr byter era Seiko datum. Innan, midnatt eller efter. ?
UngefÀr vid midnatt, som alla klockor? Jag tror inte det Àr nÄgot som Àr specifikt för nÄgot mÀrke, det beror pÄ hur urmakaren monterar visarna.
Men nÀr sjÀlva datumet tickar över brukar vara olika. Hela processen börjar ett tag innan midnatt och slutar flera timmar efter. Syftade pÄ nÀr den "klickar" över.Seiko Àr vÀl kÀnda för att hÄlla pÄ en stund med datumbytet, brukar ta nÄn timme eller mer vÄ innan datumhjulet snurrat fÀrdigt.
Aha, riktigt suttit Ä spanat sÄ nogaMen nÀr sjÀlva datumet tickar över brukar vara olika. Hela processen börjar ett tag innan midnatt och slutar flera timmar efter. Syftade pÄ nÀr den "klickar" över.
Ja, och som sagt, "nÀr" Àr ju relativt visarna. Datumet klickar över nÀr det klickar över. Urmakaren skruvar tills den gör det och monterar sedan visarna sÄ att de pekar pÄ midnatt. Hur nÀra midnatt det blir kan variera lite, det finns alltid lite felmarginal. De försöker oftast hÄlla det inom +-5 minuter.Men nÀr sjÀlva datumet tickar över brukar vara olika. Hela processen börjar ett tag innan midnatt och slutar flera timmar efter. Syftade pÄ nÀr den "klickar" över.