• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Köpte igÄr pÄ vÀg hem frÄn Dalarna av en genomtrevlig klockentusiast:) Grönt pÄ grönt. SLA047.
IMG_2764.jpeg

Senast Àndrad:
Hej!
Det har sÀkert diskuterats tidigare i olika former, men jag stÀller frÄgan dÄ flera av trÄdarna har nÄgra Är pÄ nacken.
Jag har en Seiko Monster automatic som jag fick för snart 20 Är sedan i present. Den har legat i lÄdan i minst 10 Är dÄ den Àr lite för snabb i gÄngen kan man sÀga. Den gÄr 1 timme för fort pÄ 24 tim.
För att inte dra ut pÄ det mer, vad behöver jag göra med den för att den inte ska ha denna ökning i tid? Serva den? Reparation?

Hej!
Det har sÀkert diskuterats tidigare i olika former, men jag stÀller frÄgan dÄ flera av trÄdarna har nÄgra Är pÄ nacken.
Jag har en Seiko Monster automatic som jag fick för snart 20 Är sedan i present. Den har legat i lÄdan i minst 10 Är dÄ den Àr lite för snabb i gÄngen kan man sÀga. Den gÄr 1 timme för fort pÄ 24 tim.
För att inte dra ut pÄ det mer, vad behöver jag göra med den för att den inte ska ha denna ökning i tid? Serva den? Reparation?
Om allting fungerar kan det rÀcka med service, men kÀnns spontant dom en timme pÄ 24 Àr ganska mycket. Kan den vara magnetiserad?

Äntligen fĂ„tt mail om att min förbokade Seiko SNE597 Ă€r skickad! Mycket taggad pĂ„ denna soldykare som Ă„tminstone pĂ„ papperet lĂ„ter vĂ€ldigt vĂ€lbalanserad storleksmĂ€ssigt.

Tillbaka
Topp