Stenholm13
Silver
Va Àr d för modellNytt in för dagen, jÀkla bra boett det hÀr
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Va Àr d för modellNytt in för dagen, jÀkla bra boett det hÀr
![]()
Samma hĂ€r. VĂ€ljer nog faktiskt en skx007 009 före. För mig styper de frĂ€mst i att bezeln (som jag förstĂ„tt det) inte klickar. UtseendemĂ€ssigt Ă€r dom stilrenaVa tycker folket om seiko sport 5? Ăr lite sugen pĂ„ en men fĂ„r ibland kĂ€nslan av lite âfake diverâ dom kĂ€nns liksom lite halvdann![]()
SPB077Va Àr d för modell
Ja, skx gillar ja mycket merSamma hÀr. VÀljer nog faktiskt en skx007 009 före. För mig styper de frÀmst i att bezeln (som jag förstÄtt det) inte klickar. UtseendemÀssigt Àr dom stilrena
Köpte en Seiko 5 (SRPF93K1) för nÄgra veckor sedan. Den fick lÀmna efter tvÄ dagar. Det jag saknar Àr skruvad krona pÄ den typen av klocka.Seiko 5-dykarna ("SKX-serien") tycker jag inte verkar vara nÄgot att hurra för. 10 bar och ingen skruvkrona.
De enda fördelarna jÀmfört med Prospex-kollektionens motsvarigheter Àr vÀl att man i alla fall inte betalat 15k för en olinjerad dykarring och en klocka som mÄste stÀllas varje dag.![]()
TGV hade bannemig rÀtt, men min stackars 6.25-handled Àr alldeles pÄ grÀnsen för detta 20mm MN-band frÄn Tid&Ting. I övrigt vÀldigt nöjd!
![]()
En sĂ„ndĂ€r köpte jag en gĂ„ng, va inte helt nöjd, skulle skicka tillbaka den, va ung och han pĂ„ posten övertygade mig om att det va en bra ide att skicka den som brev âĂ€r billigareâPostade pinsamt nog denna i fel trĂ„d, men tycker den förtjĂ€nar att skina lite Ă€ven hĂ€r! Lite repor Ă€r det men det Ă€r en hĂ€rlig, superpraktisk beater.
Seikos spÀnnen Àr hÀdiska dockKnÀppte lite bilder pÄ förvÀrvet SPB077J1 i dagsljus, tycker den kÀnns underskattad, tror den kan ha hamnat lite i skymundan för de mer populÀra SPB14* som dök upp lite senare. Men boetten Àr suverÀn, sitter kanon trots sin storlek, Àr jÀkligt fint polerad med fina linjer. Coin edge bezeln Àr skitsnygg och insertet likasÄ. Seikos lÀnkar brukar fÄ lite skÀll, men hÀr tycker jag verkligen det mÀrks att de gett den lite kÀrlek, borstad med lite polerade detaljer i kanterna som livar upp. Personligen gillar jag den lite grÄare tonen stÄlet fÄr med diashield-behandlingen, överlag tycker jag den mixar en lite större dykare med en liten mer dressad touch ÀndÄ.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte superspÀnnande, men helt ok tycker jag allt. Dock har jag lite svÄrt att hitta precis rÀtt lÀngd, skulle vilka hamna precis mitt emellan tvÄ hÄl för microjustering, men det Àr svÄrt att klandra lÀnken för.Seikos spÀnnen Àr hÀdiska dock
KnÀppte lite bilder pÄ förvÀrvet SPB077J1 i dagsljus, tycker den kÀnns underskattad, tror den kan ha hamnat lite i skymundan för de mer populÀra SPB14* som dök upp lite senare. Men boetten Àr suverÀn, sitter kanon trots sin storlek, Àr jÀkligt fint polerad med fina linjer. Coin edge bezeln Àr skitsnygg och insertet likasÄ. Seikos lÀnkar brukar fÄ lite skÀll, men hÀr tycker jag verkligen det mÀrks att de gett den lite kÀrlek, borstad med lite polerade detaljer i kanterna som livar upp. Personligen gillar jag den lite grÄare tonen stÄlet fÄr med diashield-behandlingen, överlag tycker jag den mixar en lite större dykare med en liten mer dressad touch ÀndÄ.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eftersom jag Àr helt hopplös sÄ har jag faktiskt redan övervÀgt att kanske sÀlja den vidareNu fick jag ett akut köpsug! ..va fin hen va!![]()
Nu sitter det US pÄ bÄda, lika men ÀndÄ inte. Personligen tycker jag 7C43 Àr snÀppet vassare med sina mÄlade visare.
![]()
Du Àr precis som jagEftersom jag Àr helt hopplös sÄ har jag faktiskt redan övervÀgt att kanske sÀlja den vidaresÄ Àr du intresserad sÄ dra ett PM
Den Àr verkligen skitsnygg, men kanske lite i största laget för min smak ÀndÄ. Eller kanske
![]()
Jo, Àr vÀl en och annan hÀr som Àr rÀtt hopplösaDu Àr precis som jag![]()
Och som vanligt Ă„ngrar man sig lite direkt dessutom![]()
Jag tror din före detta Seiko dykare bli perfekt att dubbla med Rally Sally.Jo, Àr vÀl en och annan hÀr som Àr rÀtt hopplösaIbland blir man lite trött pÄ sig sjÀlv kÀnner jag, men nu Àr Seikon pÄ vÀg till ny Àgare iallafall.
Mkt fin!Jag tror din före detta Seiko dykare bli perfekt att dubbla med Rally Sally.
![]()