• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt in för dagen, jÀkla bra boett det hÀr
1000019544.jpg
Va Àr d för modell

Seiko 5-dykarna ("SKX-serien") tycker jag inte verkar vara nÄgot att hurra för. 10 bar och ingen skruvkrona.

De enda fördelarna jÀmfört med Prospex-kollektionens motsvarigheter Àr vÀl att man i alla fall inte betalat 15k för en olinjerad dykarring och en klocka som mÄste stÀllas varje dag. :)

Seiko 5-dykarna ("SKX-serien") tycker jag inte verkar vara nÄgot att hurra för. 10 bar och ingen skruvkrona.

De enda fördelarna jÀmfört med Prospex-kollektionens motsvarigheter Àr vÀl att man i alla fall inte betalat 15k för en olinjerad dykarring och en klocka som mÄste stÀllas varje dag. :)
Köpte en Seiko 5 (SRPF93K1) för nÄgra veckor sedan. Den fick lÀmna efter tvÄ dagar. Det jag saknar Àr skruvad krona pÄ den typen av klocka.

Gillar Seiko 5s form och otroligt mĂ„nga fĂ€rgval. Men skulle nog köpa en begagnad Turtel istĂ€llet för samma peng 🙂

KnÀppte lite bilder pÄ förvÀrvet SPB077J1 i dagsljus, tycker den kÀnns underskattad, tror den kan ha hamnat lite i skymundan för de mer populÀra SPB14* som dök upp lite senare. Men boetten Àr suverÀn, sitter kanon trots sin storlek, Àr jÀkligt fint polerad med fina linjer. Coin edge bezeln Àr skitsnygg och insertet likasÄ. Seikos lÀnkar brukar fÄ lite skÀll, men hÀr tycker jag verkligen det mÀrks att de gett den lite kÀrlek, borstad med lite polerade detaljer i kanterna som livar upp. Personligen gillar jag den lite grÄare tonen stÄlet fÄr med diashield-behandlingen, överlag tycker jag den mixar en lite större dykare med en liten mer dressad touch ÀndÄ.

1000019611.jpg
1000019607.jpg
1000019610.jpg
1000019608.jpg
1000019609.jpg
1000019614.jpg

Postade pinsamt nog denna i fel trÄd, men tycker den förtjÀnar att skina lite Àven hÀr! Lite repor Àr det men det Àr en hÀrlig, superpraktisk beater.
En sĂ„ndĂ€r köpte jag en gĂ„ng, va inte helt nöjd, skulle skicka tillbaka den, va ung och han pĂ„ posten övertygade mig om att det va en bra ide att skicka den som brev â€Ă€r billigare”
Sen var den borta. 😕 men ja dom Ă€r
LĂ€ckra!

KnÀppte lite bilder pÄ förvÀrvet SPB077J1 i dagsljus, tycker den kÀnns underskattad, tror den kan ha hamnat lite i skymundan för de mer populÀra SPB14* som dök upp lite senare. Men boetten Àr suverÀn, sitter kanon trots sin storlek, Àr jÀkligt fint polerad med fina linjer. Coin edge bezeln Àr skitsnygg och insertet likasÄ. Seikos lÀnkar brukar fÄ lite skÀll, men hÀr tycker jag verkligen det mÀrks att de gett den lite kÀrlek, borstad med lite polerade detaljer i kanterna som livar upp. Personligen gillar jag den lite grÄare tonen stÄlet fÄr med diashield-behandlingen, överlag tycker jag den mixar en lite större dykare med en liten mer dressad touch ÀndÄ.

1000019611.jpg
1000019607.jpg
1000019610.jpg
1000019608.jpg
1000019609.jpg
1000019614.jpg
Seikos spÀnnen Àr hÀdiska dock

1000019611.jpg
1000019607.jpg
1000019610.jpg
1000019608.jpg
1000019609.jpg
1000019614.jpg

Nu fick jag ett akut köpsug! ..va fin hen va! :)

Nu fick jag ett akut köpsug! ..va fin hen va! :)
Eftersom jag Ă€r helt hopplös sĂ„ har jag faktiskt redan övervĂ€gt att kanske sĂ€lja den vidare đŸ€Šâ€â™‚ïž sĂ„ Ă€r du intresserad sĂ„ dra ett PM 😄 Den Ă€r verkligen skitsnygg, men kanske lite i största laget för min smak Ă€ndĂ„. Eller kanske đŸ€·â€â™‚ïž

Senast Àndrad:
Nu sitter det US pÄ bÄda, lika men ÀndÄ inte. Personligen tycker jag 7C43 Àr snÀppet vassare med sina mÄlade visare.
1000030803 (1).jpg

HÄller helt med. Tycker Àven 7C43 har snyggare text pÄ tavlan, mer clean liksom. Att visarna Àr mÄlade vita och har svart vid centrum Àr riktigt lÀckert.
Synd bara att den större 7C43 inte har applicerade index som lillasyster har. Gillar blinget 😉

Tillbaka
Topp