• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Annars finns ju denna 6215 för 10.500USD (sÀnkt frÄn 12...):

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=408712

IMG_5771_1.jpg
Var inte du pÄ jakt efter en sÄn? The last graal liksom?
 
Blev lite mer dreggel idag. Denna gÄng av högre rang.
NÄgra av mina favoritsidor pÄ bild.
(NÀr man inte har cash sÄ fÄr man nöja sig med dreggel :()

 
Blev lite mer dreggel idag. Denna gÄng av högre rang.
NÄgra av mina favoritsidor pÄ bild.
(NÀr man inte har cash sÄ fÄr man nöja sig med dreggel :()


Fel pÄ bilderna :mad: Och mitt eget fel dessutom :banghead:
Provar igen.
 

Bilagor

  • IMG_1779.png
    IMG_1779.png
    960 KB · Visningar: 105
  • IMG_1780.png
    IMG_1780.png
    544.6 KB · Visningar: 94
  • IMG_1781.png
    IMG_1781.png
    591.6 KB · Visningar: 94
  • IMG_1782.png
    IMG_1782.png
    558.7 KB · Visningar: 88
  • IMG_1783.png
    IMG_1783.png
    484 KB · Visningar: 90
BestÀllde precis en sÄn hÀr:
seiko-5-snkk45k1-automatic-international-warranty-1101-14-citytime86@8.jpg


I princip gratis (500kr), sÄ jag har inte sÄ hög förvÀntningar. Ville mest ha nÄgot nytt. :)
FĂ„r se om jag moddar den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Är lite sugen för att personifiera den lite, men tycker tavlan Ă€r rĂ€tt fin förutom 5-skölden. Kanske tar bort skölden alternativt trycker i en blĂ„ FFF-tavla.

Jag borde ha nÄgra av dessa tavlorna liggande att öva pÄ.
full_watch.jpg


Hade varit kul att byta till ett bÀttre urverk med hack och wind ocksÄ, men dÄ mÄste jag jaga krona och bomm som passar och Àr snygg till klockan vilket Àr lite jobbigt.
 
Mycket! Jag blev rÀtt tÀnd pÄ bÄde SBGE001 och SBGA031. Har inte fastnat sÄ mycket för gilt (?) förut, men den dÀr var riktigt snygg. Lite för mycket guldfÀrg pÄ SBGE015 kanske, men den var inte dum heller.
Synd bara att de Àr sÄ förbaskat stora! 40mm hade varit lagom i mina ögon. (BÀst att hitta andra bortförklaringar Àn plÄnboken. KÀnns bÀttre dÄ)
 
Grym Àr den! SÄg en blÄ till salu pÄ ett annat forum. Vita Àr dock coolast. Trillar in mycket kul för dig nu vonbahr . Bra tempo! :)
 
Jo, men inte för den pengen :-(

Men det Àr just det hÀr jag inte begriper riktigt. Detta Àr ju en av de grymmaste dykarna som överhuvud taget tillverkats och den kostar som ett halvsketet ex av en 1680 eller 5512 etc. Det hÀr med vÀrde blir bara skumt nör jag jÀmför i min hjÀrna. Hade tio gÄnger hellre köpt en 6215!
 
Men det Àr just det hÀr jag inte begriper riktigt. Detta Àr ju en av de grymmaste dykarna som överhuvud taget tillverkats och den kostar som ett halvsketet ex av en 1680 eller 5512 etc. Det hÀr med vÀrde blir bara skumt nör jag jÀmför i min hjÀrna. Hade tio gÄnger hellre köpt en 6215!
Jo, det Àr sant, men jag kommer aldrig köpa nÄgon 1680 eller 5512 heller. För mycket pengar för vad man fÄr. 5-6 kUSD för en 6215 hade jag betalt dock.
 
Tillbaka
Topp