• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PĂ„ tal om att modda.

Har nu Àntligen blivit med modern Seiko, och efter bara nÄgon dag kÀnner jag ju ett behov av att fÄ den att se gammal och sliten ut... Lite otippat blev det INTE en SKX007 utan en SKZ211 Landshark istÀllet. TÀnkte börja lite enkelt med insert, tavla och ev visare. Bonetto-gummi fixade jag direkt. Kanske kan man göra nÄgot Ät boett och kompassring ocksÄ i framtiden...

Dagaz sida har jag hittat. Men Yobokies dĂ„? Har bara hittat en Photobucket-sida, fĂ„r man maila och frĂ„ga om pris och tillgĂ„ng? Finns det nĂ„gon annan kanal till honom? Är det nĂ„gon annan mod-kran man ska titta till?
 
PĂ„ tal om att modda.

Har nu Àntligen blivit med modern Seiko, och efter bara nÄgon dag kÀnner jag ju ett behov av att fÄ den att se gammal och sliten ut... Lite otippat blev det INTE en SKX007 utan en SKZ211 Landshark istÀllet. TÀnkte börja lite enkelt med insert, tavla och ev visare. Bonetto-gummi fixade jag direkt. Kanske kan man göra nÄgot Ät boett och kompassring ocksÄ i framtiden...

Dagaz sida har jag hittat. Men Yobokies dĂ„? Har bara hittat en Photobucket-sida, fĂ„r man maila och frĂ„ga om pris och tillgĂ„ng? Finns det nĂ„gon annan kanal till honom? Är det nĂ„gon annan mod-kran man ska titta till?
Inte helt lÀtt att hitta. :)
Hoppas lÀnken funkar.
http://www.thewatchsite.com/search.php?searchid=2140954
 
Morrn!

kN4EVCr.jpg

(SBGX117)

//Bosse
 
Verkar som att jag mÄste fixa nya spring bars till Sumon, om jag inte pÄ nÄgot magiskt vis fÄr ut de nuvarande ur gummit... Vart gör man det snabbast/lÀttast/billigast? yonsson?
 
Verkar som att jag mÄste fixa nya spring bars till Sumon, om jag inte pÄ nÄgot magiskt vis fÄr ut de nuvarande ur gummit... Vart gör man det snabbast/lÀttast/billigast? yonsson?
Ingen aning, skulle sjÀlv behöva 22mmers. Finns pÄ ebay, men mÄnga som sÀgs vara original men inte Àr det. Hade köpt frÄn dagazwatch.com
 
Ingen aning, skulle sjÀlv behöva 22mmers. Finns pÄ ebay, men mÄnga som sÀgs vara original men inte Àr det. Hade köpt frÄn dagazwatch.com

Löste det med en tÄng och vÄld, men pÄ vÀgen hittade jag en kille i Australien som sÀljer 20 och 22 mm som pÄstÄs vara OEM Seiko. Dock stÄr det "genuine" sÄ vem vet...
http://stores.ebay.com/FASCI-STAINL...T-s-bars-dive-watches-/_i.html?_fsub=11625467
 
Är en sĂ„dan hĂ€r klocka duglig eller Ă€r det rent skrĂ€p? Ă€kta seiko eller fake?
http://www.tradera.com/item/190204/232699620/seiko-military-nylon-snk805k2-watch-klocka-
Automatiskt urverk, nÄgorlunda vattensÀker och extremt billig. Kan man ha fler krav i den prisklassen? Urverken bara gÄr och gÄr sÄ lÀnge man inte slÀnger klockan i vÀggen. Inte fake vad jag vet, men har inte handlat av honom sÄ jag vet ju inte sÀkert.
 
Fick tag pÄ en SBGM001 i mycket fint skick idag och mÄste verkligen sÀga WOW, otroligt fin. Behöver införskaffa en ny skruvmejsel för att korta ned lÀnken lite, vad Àr det för storlek pÄ skruvarna?
 
Fick tag pÄ en SBGM001 i mycket fint skick idag och mÄste verkligen sÀga WOW, otroligt fin. Behöver införskaffa en ny skruvmejsel för att korta ned lÀnken lite, vad Àr det för storlek pÄ skruvarna?
VÀldigt smÄ. :)
Typ minsta skruvmejseln du kan hitta utan att köpa riktiga urmakarskruvmejslar. Jag tog den minsta jag hade hemma och fick ÀndÄ slipa ner den pÄ en sten avsedd för knivslipning.
 
Fick tag pÄ en SBGM001 i mycket fint skick idag och mÄste verkligen sÀga WOW, otroligt fin. Behöver införskaffa en ny skruvmejsel för att korta ned lÀnken lite, vad Àr det för storlek pÄ skruvarna?
Grattis till en mycket fin GS.
Jag anvÀnder en som Àr 1,2 mm till GS lÀnkar, dÀr finns lite olika storlekar pÄ skruvhuvderna, vissa gÄr med 1,5 mm ocksÄ och jag kommer inte ihÄg vilken storlek din har men 1,2 mm fungerar.
//Bosse
 
Funkar kanon som beater (jag kör den vita, SBGX115). Klockmaster Globen och FÀltöversten sÀljer plus nÄgon handlare i GBG, yonsson?

Grymt! HÄller till i Linköping sÄ kÀnns segt att Äka upp/ner.. Finns inga dugliga handlare pÄ internet? Uret.se verkar inte ha nÄgon av dem..
 
Har ni nÄgra tips vart man ska leta för att hitta en KS hi-beat? Har letat lite pÄ nÀtet men har mÀrkt att det Àr vÀldigt svÄrt att hitta nÄgra. Men Jag letar sÀkert pÄ fel stÀlle


Fina KS börjar bli ganska svÄra att fÄ tag pÄ, dom flesta som finns ute har skadade eller ommÄlade tavlor, mer eller mindre (mest mer) rund polerade boett, och priserna gÄr bara rakt upp sÄ good luck :)

Annas Àr det "the usual suspects": Bukten, Yahoo Japan, Watchrecon, Chrono24.... men som sagt inte lÀtt.

Good hunting

//Bosse
 
Tillbaka
Topp