Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, bra jobbat. Det kan liksom inte bli fel. Enda problemet Àr att nu Mà STE jag ju modda den för att fÄ kÀnna mig lite unik.Har precis bestÀllt en Seiko Nautilus
Inte helt lÀtt att hitta.PÄ tal om att modda.
Har nu Àntligen blivit med modern Seiko, och efter bara nÄgon dag kÀnner jag ju ett behov av att fÄ den att se gammal och sliten ut... Lite otippat blev det INTE en SKX007 utan en SKZ211 Landshark istÀllet. TÀnkte börja lite enkelt med insert, tavla och ev visare. Bonetto-gummi fixade jag direkt. Kanske kan man göra nÄgot Ät boett och kompassring ocksÄ i framtiden...
Dagaz sida har jag hittat. Men Yobokies dĂ„? Har bara hittat en Photobucket-sida, fĂ„r man maila och frĂ„ga om pris och tillgĂ„ng? Finns det nĂ„gon annan kanal till honom? Ăr det nĂ„gon annan mod-kran man ska titta till?
Ingen aning, skulle sjÀlv behöva 22mmers. Finns pÄ ebay, men mÄnga som sÀgs vara original men inte Àr det. Hade köpt frÄn dagazwatch.comVerkar som att jag mÄste fixa nya spring bars till Sumon, om jag inte pÄ nÄgot magiskt vis fÄr ut de nuvarande ur gummit... Vart gör man det snabbast/lÀttast/billigast? yonsson?
Spammar med dagens KS (5626).
Inte helt lÀtt att hitta.
Hoppas lÀnken funkar.
http://www.thewatchsite.com/search.php?searchid=2140954
Ingen aning, skulle sjÀlv behöva 22mmers. Finns pÄ ebay, men mÄnga som sÀgs vara original men inte Àr det. Hade köpt frÄn dagazwatch.com
Tveksamt eftersom de ser matta ut. Kassa bilder dock. De funkar sÀkert kanon oavsett.Löste det med en tÄng och vÄld, men pÄ vÀgen hittade jag en kille i Australien som sÀljer 20 och 22 mm som pÄstÄs vara OEM Seiko. Dock stÄr det "genuine" sÄ vem vet...
http://stores.ebay.com/FASCI-STAINL...T-s-bars-dive-watches-/_i.html?_fsub=11625467
Automatiskt urverk, nĂ„gorlunda vattensĂ€ker och extremt billig. Kan man ha fler krav i den prisklassen? Urverken bara gĂ„r och gĂ„r sĂ„ lĂ€nge man inte slĂ€nger klockan i vĂ€ggen. Inte fake vad jag vet, men har inte handlat av honom sĂ„ jag vet ju inte sĂ€kert.Ăr en sĂ„dan hĂ€r klocka duglig eller Ă€r det rent skrĂ€p? Ă€kta seiko eller fake?
http://www.tradera.com/item/190204/232699620/seiko-military-nylon-snk805k2-watch-klocka-
VÀldigt smÄ.Fick tag pÄ en SBGM001 i mycket fint skick idag och mÄste verkligen sÀga WOW, otroligt fin. Behöver införskaffa en ny skruvmejsel för att korta ned lÀnken lite, vad Àr det för storlek pÄ skruvarna?
Grattis till en mycket fin GS.Fick tag pÄ en SBGM001 i mycket fint skick idag och mÄste verkligen sÀga WOW, otroligt fin. Behöver införskaffa en ny skruvmejsel för att korta ned lÀnken lite, vad Àr det för storlek pÄ skruvarna?
THIS! Ăr man dum i huvudet om man tĂ€nker denna som beater? Vart kan jag hitta denna? Finns det nĂ„gra AD:s för seiko i Sverige, eller kör man typ uret osv? Seiko-rookie!Morrn!
(SBGX117)
//Bosse
Funkar kanon som beater (jag kör den vita, SBGX115). Klockmaster Globen och FĂ€ltöversten sĂ€ljer plus nĂ„gon handlare i GBG, yonsson?THIS! Ăr man dum i huvudet om man tĂ€nker denna som beater? Vart kan jag hitta denna? Finns det nĂ„gra AD:s för seiko i Sverige, eller kör man typ uret osv? Seiko-rookie!
Funkar kanon som beater (jag kör den vita, SBGX115). Klockmaster Globen och FÀltöversten sÀljer plus nÄgon handlare i GBG, yonsson?
Söndags fin idag:
(SCVN001)
//Bosse
Har ni nÄgra tips vart man ska leta för att hitta en KS hi-beat? Har letat lite pÄ nÀtet men har mÀrkt att det Àr vÀldigt svÄrt att hitta nÄgra. Men Jag letar sÀkert pÄ fel stÀlle
Good hunting
//Bosse