Det inte lÀtt om det Àr svÄrt (citat frÄn min dotter)
NĂ„ vi börjar sĂ„hĂ€r, följ lĂ€nken lĂ€ngre ned, men föst lite tips. Om du skall köpa frĂ„n auktionssidor Ă€r en vĂ€g att anvĂ€nda en mellanhand som köper varan, fĂ„r den till sitt lager i Japan normalt Tokyo. DĂ€r göras nödvĂ€ndiga papper och packning, dĂ€refter skippas paketet till din adress. Ett tips Ă€r att ha ett verifierat Pay Pal konto, mer sĂ€ker betalning och rĂ€tt adress sĂ„ paketet inte hamnar fel. För att anvĂ€nda denna tjĂ€nst skall du registrera dig och vilket Ă€r lite jobbigt deponera ett belop minst mosvarande köpe summan inklusive frakt kostnad och avgift till agent företaget, lite lĂ€skigt, men det fungera. Ăverskott Ă„terbetalas nĂ€r affĂ€ren Ă€r klar. Man skall ocksĂ„ ha koll pĂ„ att detta sker i flera steg men allt aviseras i mail pĂ„ engelska.
NÄ nu till dom goda nyheter, nÀr du har valt ett intressnt objekt fÄr du upp en sida med japansk text, inte sÄ kul, men i högre sida finns 4 funktions knappar pÄ engelsk dÀr en Àr speciellt intressnt, der fÄr du kostnad för objektet, alternativ för frakt, avgifter och försÀkring alltsÄ en total kostnad, glöm inte att addera svensk moms. Du kan ocksÄ gÄ till den aktuella sÀljares annons och dÀr Àr Google translÀte oumbÀrlig man vill ju veta vad man bestÀller.
HÀr Àr lÀnken och good hunting
http://itemsearch.fromjapan.co.jp/s/search/list?word=Seiko Sarb021&translated_word=&auction=1&shopping=1&auction_site=yahoo&shopping_site=amazon,rakuten,yahoo&price_min=2&price_max=&category=All&sort_order=price_asc&disp_num=20&new_used=all&translated=1&fromlang=ja&auction_id=#!mikan
DÀr finns ett antal av dessa tjÀnster, jag föredra From Japan, mest pga. Att den Àr lÀtt att navigera och att det jag har kört den vÀg har fungerat perfekt
//Bosse