john b
Silver
TÀnkte visa mitt senaste tillskott i samlingen. En Seiko 7T27-7A20 "Swedish Air force". Tilldelades tydligen helikopterpiloter/navigatörer pÄ 1990-talet.
Lyser som bara Seiko kan göra!
Riktigt grym!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
TÀnkte visa mitt senaste tillskott i samlingen. En Seiko 7T27-7A20 "Swedish Air force". Tilldelades tydligen helikopterpiloter/navigatörer pÄ 1990-talet.
Vart kan man klÀmma (och evt köpa) Grand Seiko i Sverige ? Ni som har sÄdana, vilken nivÄ ligger de pÄ ?? Typ som Certina, Tudor eller högre ??
Jag mÄste sÀga att mm600 Àr verkligen som att ta det bÀsta frÄn mm300 och det bÀsta frÄn tunan och bygga ihop en ny klocka av det. BÄde mekanisk och inte mekanisk, större Àn sbdx001 men mindre Àn sbbn019. Sjukt mycket klocka för pengen i mm600 tycker jag.niclasnice & vonbahr , har ni bytt finklockor med varandra?
Riktigt tuff! Kul med svenskbandenTÀnkte visa mitt senaste tillskott i samlingen. En Seiko 7T27-7A20 "Swedish Air force". Tilldelades tydligen helikopterpiloter/navigatörer pÄ 1990-talet.
Bra bilder och den ser riktigt fin ut
Den Àr 44mm upptill. LÀs recensionen och fatta dÀrefter ett beslut.
Har nu kollat runt lite och det fÄr Àn en gÄng bli en SBDX001.
Har nu kollat runt lite och det fÄr Àn en gÄng bli en SBDX001.
Det vill man ju naturligtvis se bilder pÄ!Har sedan en tid tillbaka uppgraderat min, eller nedgraderat beroende pÄ hur man ser det, till grottbeater-status men det tar ju sÄn tid..
Inte mycket att visa upp, dÀrav min efterlysning om bÀttre exemplar Àn mitt.Det vill man ju naturligtvis se bilder pÄ!
Hade varit coolast i plugget med denna kombo!
(7a38)
Like a doctor!
Tycker du ska sÀtta pÄ en sÀsong av Stargate, lÀgga upp fötterna och koppla av.Inte min första Seiko, men första Seiko-dykaren! Har sneglat pÄ SKX007 etc. alldeles för lÀnge nu, sÄ dÄ en SKZ325 dök upp pÄ forumet slog jag till.
SÄld av och levererad till dörren (jo faktiskt!) av en forummedlem för nÄgon h sedan. LÀnken behövde dessutom bara ett stegs mikrojustering för att sitta perfekt Extremt nöjd hittills.
Tycker du ska sÀtta pÄ en sÀsong av Stargate, lÀgga upp fötterna och koppla av.
Mysig klocka!
Grattis till bÄde och dÄ!NÀr jag förklarade för min fru varför den kallades för Stargate undrade hon genast om inte filmen kanske fanns pÄ Netflix Vi har dock en nyfödd dotter, sÄ det fÄr vÀnta till nÄgon annan gÄng.
Kolla chronograph.comNÄgon som har tips pÄ en bra handlare pÄ nÀtet som har originalgummi till en seiko monster ( 20mm luggar) Mitt gick av, som tur var i klocklÄdan och inte pÄ armen
tack pÄ förhand
Matts
Grattis till bÄde och dÄ!
SÄg 5 sÀsonger av The wire med pöjken nÀr vi precis fÄtt barn, sÄ det löser sig nog.