• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

niclasnice & vonbahr , har ni bytt finklockor med varandra? :)
Jag mÄste sÀga att mm600 Àr verkligen som att ta det bÀsta frÄn mm300 och det bÀsta frÄn tunan och bygga ihop en ny klocka av det. BÄde mekanisk och inte mekanisk, större Àn sbdx001 men mindre Àn sbbn019. Sjukt mycket klocka för pengen i mm600 tycker jag.
 
TÀnkte visa mitt senaste tillskott i samlingen. En Seiko 7T27-7A20 "Swedish Air force". Tilldelades tydligen helikopterpiloter/navigatörer pÄ 1990-talet. :)

Lyser som bara Seiko kan göra!
IMG_2244.jpg
Riktigt tuff! Kul med svenskbanden :)
 
ApropÄ SBDX001, Àr det nÄgon hÀr som har eller har sett ett riktigt tilltufsat ex nÄnstans? (TÀnk Gummo 's vattenskadade tonfisk.) Tycker alla man ser Àr sÄ förbannat fina.
Har sedan en tid tillbaka uppgraderat min, eller nedgraderat beroende pÄ hur man ser det, till grottbeater-status men det tar ju sÄn tid..
 
Har nu bestÀmt mig för att lÄta Klockmasters SEIKO-urmakare i GBG byta ut hardlexet mot ett saffirglas pÄ min tonfisk. Komiskt nog köpte han sjÀlv en SBBN015 efter att han klÀmde pÄ min för nÄgra veckor sedan. Ska efter bytet försöka ta lite jÀmförelsebilder med hans bredvid för att se skillnaden pÄ reflektionerna. :)
 
Det vill man ju naturligtvis se bilder pÄ! :snaphappy:
Inte mycket att visa upp, dÀrav min efterlysning om bÀttre exemplar Àn mitt.
Mest lyckats fÄ skavsÄr pÄ ringen.
FörvÄnansvÀrt svÄrt att fÄ till Àrr nÀr man slutat bry sig.
Är dock inte beredd att slĂ€nga ut den i nĂ„n stenfylld ryssja för att fĂ„ resultat som vissa gör med naton och dyl.
 
Liten paketöppning av budget modellen ref. SNKK47K1

Kommer i en plastig box som luktar wasabi (helt seriöst)
faiNsuS.jpg


Valde den svarta tavlan, finns Àven i vit, blÄ och med arabiska siffror bland annat
AT8N7Q0.jpg


7LW5KiO.jpg


MÄnga pÄtalar den dÄliga lÀnken, helt OK i mitt tycke
XxsJ2q1.jpg


Budget hÀr ocksÄ, kanske inte i vackraste lagret, men ska tydligen vara en arbetshÀst
9xBUMwH.jpg


iNM8jmk.jpg



Slutsats: Kanon för 650 spÀnn!
 
Jag har lite sÀsong pÄ mitt val av armband, vinter blir ofta lÀder i nÄgon form, och sommar blir lÀnk eller nato till bad.

SÄ i höstas införskaffades ett lÀnk bytte verktyg i form av en pincett liknade sak med vassa spetsar för att greppa bandstiften. Den fick bra recensioner pÄ nÀttet, jag undra varför.
Jag fick av lÀnken men beslutade att det var sista gÄngen den pryl kom till anvÀndning efterÄt var jag genom svett och hunden hade fÄtt ett större ordförrÄd.. Jag var minst sagt förbannat.

SÄ nytt verktyg införskaffades och idag var det dax:

VMOqjtH.jpg


Och hur gick det dÄ? Jo tack alldeles utmÀrkt, efter att ha justerat spetsarna till rÀtt lÀngd gick varje lÀnkdel pÄ i första försök utan slÀpp, repor och viktigast av allt nervösa sammanbrott:

WRyVz0b.jpg

(SBGW005)
Verktyget Àr en Horofix Spring bar plier och kan rekommenderas varmt.

Ha en bra kvÀll

//Bosse
 
Inte min första Seiko, men första Seiko-dykaren! Har sneglat pÄ SKX007 etc. alldeles för lÀnge nu, sÄ dÄ en SKZ325 dök upp pÄ forumet slog jag till.

SÄld av och levererad till dörren (jo faktiskt!) av en forummedlem för nÄgon h sedan. LÀnken behövde dessutom bara ett stegs mikrojustering för att sitta perfekt :) Extremt nöjd hittills.



image.jpg
 
Inte min första Seiko, men första Seiko-dykaren! Har sneglat pÄ SKX007 etc. alldeles för lÀnge nu, sÄ dÄ en SKZ325 dök upp pÄ forumet slog jag till.

SÄld av och levererad till dörren (jo faktiskt!) av en forummedlem för nÄgon h sedan. LÀnken behövde dessutom bara ett stegs mikrojustering för att sitta perfekt :) Extremt nöjd hittills.
image.jpg
Tycker du ska sÀtta pÄ en sÀsong av Stargate, lÀgga upp fötterna och koppla av. :)
Mysig klocka!
 
NÄgon som har tips pÄ en bra handlare pÄ nÀtet som har originalgummi till en seiko monster ( 20mm luggar) Mitt gick av, som tur var i klocklÄdan och inte pÄ armen:)

tack pÄ förhand

Matts
 
NÀr jag förklarade för min fru varför den kallades för Stargate undrade hon genast om inte filmen kanske fanns pÄ Netflix :) Vi har dock en nyfödd dotter, sÄ det fÄr vÀnta till nÄgon annan gÄng.
Grattis till bÄde och dÄ!
SÄg 5 sÀsonger av The wire med pöjken nÀr vi precis fÄtt barn, sÄ det löser sig nog. ;)
 
Dum frĂ„ga kanske men finns det nĂ„gon svensk ÅF för GS dĂ€r man kan kika pĂ„ hemsida med priser och dyl eller vart sjutton hittar man dessa klockor!? Även SARB linjen Ă€r ju intressant att bekanta sig mer med.
 
Tillbaka
Topp