• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

KS idag, mörkt och vinter likt bra dag att stanna inomhus

2oF5Umu.jpg

(SCVN001)

//Bosse
 
Helt rÀtt! Oavsett mÀrke tycker jag man ska gÄ alla steg pÄ trappan istöllet för att hoppa in pÄ toppen sÄ man lÀr sig uppskatta skillnaderna i kvalitet. Man klarar sig vÀldigt lÄngt Àven med billiga klockor.

Det lÄter som en hÀlsosam vÀg, hur mÄnga steg har en trappa? ;)
 
Behöver lite tips pÄ en klocka. Jag tÀnkte köpa en Seiko SNX123 men sÄg att den bara har 30m WR, rÀcker det för vardagligt bruk som regn och nÄgon enstaka gÄng nedsÀnkt i vatten etc. Tar gÀrna emot andra förslag som Àr lik denna klocka (37-38mm i diameter) fast i sÄ fall högre WR, pris 1000-2000:-
 
Vart kan man klÀmma (och evt köpa) Grand Seiko i Sverige ? Ni som har sÄdana, vilken nivÄ ligger de pÄ ?? Typ som Certina, Tudor eller högre ??
 
TÀnkte visa mitt senaste tillskott i samlingen. En Seiko 7T27-7A20 "Swedish Air force". Tilldelades tydligen helikopterpiloter/navigatörer pÄ 1990-talet. :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Fantastisk! Vill som sagt gÀrna ha förstatjing om det gÄr för sig. :)

SlÀng upp lite bilder pÄ seiko7a38.com sÄ blir de glada.
 
Tillbaka
Topp