• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag hade exakt samma tanke nÀr jag började spana in Sumon men nÀr den kom runt handleden sÄ slÀppte det.
De tvÄ millimetrarna kÀnns betydelselösa fastÀn du pÄminde mig;)

Men det finns ett annat problem. LÀnken som följer med hÄller inte samma kvalité som klockan i övrigt. Som tur var fick jag med en Endmill-lÀnk som sattes pÄ omedelbart. Ser betydligt bÀttre ut.
Vart köpte du den ifrÄn dÄ? Finns ju en antal att vÀlja pÄ. Url?
 
Bra "bling" i "liten" klocka (36-37mm)

P5260513.jpg

(Scvn001 med husets blankaste rehaut ring)
//Bosse

Vilken modell Àr det dÀr en remake av? 5625?
 
yonsson

Lurigt. Jag fÄr höra med klockmaster om det om en mÄnad. FÄr kÀnna av lite om det inte förbÀttrar sig :-( TrÄkiga Àr att vara utan SBDX001 sÄ pass lÀnge om den ska skickas omkring.
 
yonsson

Lurigt. Jag fÄr höra med klockmaster om det om en mÄnad. FÄr kÀnna av lite om det inte förbÀttrar sig :-( TrÄkiga Àr att vara utan SBDX001 sÄ pass lÀnge om den ska skickas omkring.
Vem har sagt att den mÄste till Japan?
Vet att SEIKO UK servar dem, sÄ dit kan du skicka den för att fÄ den ruckad. Jag hade ringt Optura och frÄgat om inte de kan göra det.
 
Dum frĂ„ga kanske, men finns det fake King Seiko klockor pĂ„ ebay eller andra stĂ€llen?​
Eller hittar man en kan man vara sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r Ă€kta?​
 
DÄ förstÄr jag. Men hur vet man om det Àr en franken man har hittat? Finns det nÄgot register vart man ska kolla och jÀmföra?
Icke, men generellt kan man sÀga att det gÄr att googla fram bilder pÄ andra objekt. DÀrefter fÄr man jÀmföra taveltext, struktur mm. Ser man en blÄ eller röd tavla sÄ ska man se upp dÄ nÀstintill alla KS hade ljus tavla.
 
Icke, men generellt kan man sÀga att det gÄr att googla fram bilder pÄ andra objekt. DÀrefter fÄr man jÀmföra taveltext, struktur mm. Ser man en blÄ eller röd tavla sÄ ska man se upp dÄ nÀstintill alla KS hade ljus tavla.

Tack för bra tips. DÄ fortsÀtter letandet efter ett bra exemplar. Jag ger mig inte!
 
Hittade nÄgra st pÄ shoppingfromjapan.co.jp men det Àr ju inte lÀtt att förstÄ dÄ det inte gÄr att fÄ pÄ engelska. Man kommer till yahoo nÀr man vill till shoppingsite. /Vilsen pöjk
Kör hemsidan genom Google translate eller liknande. DÀrefter kommer bara det svÄra med att fÄ japaner att tycka att det Àr OK att skicka utomlands. :)
Shopping frÄn Japan Àr lite krÄngligt. Du fÄr navigera dig igenom helt enkelt, googla pÄ lösningar och liknande. Det Àr inte sÄ att alla kör samma metod. Enklast Àr ju sÄklart att handla via ebay, forum eller liknande.

Kollat watchrecon.com ?
 
Hittade nÄgra st pÄ shoppingfromjapan.co.jp men det Àr ju inte lÀtt att förstÄ dÄ det inte gÄr att fÄ pÄ engelska. Man kommer till yahoo nÀr man vill till shoppingsite. /Vilsen pöjk
Det inte lÀtt om det Àr svÄrt (citat frÄn min dotter)
NĂ„ vi börjar sĂ„hĂ€r, följ lĂ€nken lĂ€ngre ned, men föst lite tips. Om du skall köpa frĂ„n auktionssidor Ă€r en vĂ€g att anvĂ€nda en mellanhand som köper varan, fĂ„r den till sitt lager i Japan normalt Tokyo. DĂ€r göras nödvĂ€ndiga papper och packning, dĂ€refter skippas paketet till din adress. Ett tips Ă€r att ha ett verifierat Pay Pal konto, mer sĂ€ker betalning och rĂ€tt adress sĂ„ paketet inte hamnar fel. För att anvĂ€nda denna tjĂ€nst skall du registrera dig och vilket Ă€r lite jobbigt deponera ett belop minst mosvarande köpe summan inklusive frakt kostnad och avgift till agent företaget, lite lĂ€skigt, men det fungera. Överskott Ă„terbetalas nĂ€r affĂ€ren Ă€r klar. Man skall ocksĂ„ ha koll pĂ„ att detta sker i flera steg men allt aviseras i mail pĂ„ engelska.
NÄ nu till dom goda nyheter, nÀr du har valt ett intressnt objekt fÄr du upp en sida med japansk text, inte sÄ kul, men i högre sida finns 4 funktions knappar pÄ engelsk dÀr en Àr speciellt intressnt, der fÄr du kostnad för objektet, alternativ för frakt, avgifter och försÀkring alltsÄ en total kostnad, glöm inte att addera svensk moms. Du kan ocksÄ gÄ till den aktuella sÀljares annons och dÀr Àr Google translÀte oumbÀrlig man vill ju veta vad man bestÀller.
HÀr Àr lÀnken och good hunting

http://itemsearch.fromjapan.co.jp/s...l&translated=1&fromlang=ja&auction_id=#!mikan
DÀr finns ett antal av dessa tjÀnster, jag föredra From Japan, mest pga. Att den Àr lÀtt att navigera och att det jag har kört den vÀg har fungerat perfekt

//Bosse
 
Det inte lÀtt om det Àr svÄrt (citat frÄn min dotter)
NĂ„ vi börjar sĂ„hĂ€r, följ lĂ€nken lĂ€ngre ned, men föst lite tips. Om du skall köpa frĂ„n auktionssidor Ă€r en vĂ€g att anvĂ€nda en mellanhand som köper varan, fĂ„r den till sitt lager i Japan normalt Tokyo. DĂ€r göras nödvĂ€ndiga papper och packning, dĂ€refter skippas paketet till din adress. Ett tips Ă€r att ha ett verifierat Pay Pal konto, mer sĂ€ker betalning och rĂ€tt adress sĂ„ paketet inte hamnar fel. För att anvĂ€nda denna tjĂ€nst skall du registrera dig och vilket Ă€r lite jobbigt deponera ett belop minst mosvarande köpe summan inklusive frakt kostnad och avgift till agent företaget, lite lĂ€skigt, men det fungera. Överskott Ă„terbetalas nĂ€r affĂ€ren Ă€r klar. Man skall ocksĂ„ ha koll pĂ„ att detta sker i flera steg men allt aviseras i mail pĂ„ engelska.
NÄ nu till dom goda nyheter, nÀr du har valt ett intressnt objekt fÄr du upp en sida med japansk text, inte sÄ kul, men i högre sida finns 4 funktions knappar pÄ engelsk dÀr en Àr speciellt intressnt, der fÄr du kostnad för objektet, alternativ för frakt, avgifter och försÀkring alltsÄ en total kostnad, glöm inte att addera svensk moms. Du kan ocksÄ gÄ till den aktuella sÀljares annons och dÀr Àr Google translÀte oumbÀrlig man vill ju veta vad man bestÀller.
HÀr Àr lÀnken och good hunting

http://itemsearch.fromjapan.co.jp/s/search/list?word=Seiko Sarb021&translated_word=&auction=1&shopping=1&auction_site=yahoo&shopping_site=amazon,rakuten,yahoo&price_min=2&price_max=&category=All&sort_order=price_asc&disp_num=20&new_used=all&translated=1&fromlang=ja&auction_id=#!mikan
DÀr finns ett antal av dessa tjÀnster, jag föredra From Japan, mest pga. Att den Àr lÀtt att navigera och att det jag har kört den vÀg har fungerat perfekt

//Bosse

Japamart.com har funkat bra för mig som en bra access till Yahoo Japan, sÀrskilt för vintagemodeller.
 
Tillbaka
Topp