Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har en SBGM001 som sitter pÄ originallÀnken, tÀnkte köpa ett nytt viklÄs samt ett nytt armband i skinn.
Passar dessa tvÄ en Seiko SBGM001?
ViklÄs: http://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-gs_clasp_a
Band: http://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-gs19strap_blk
Tar Àven emot övriga förslag.
Enkelt och kort svar: Nej
SBGM001 Àr lite speciell dÄ den hÄr 20mm mellan band hornen
Det gÄr att leta upp original GS band i 20mm med tillhörande GS viklÄs i 18mm men bÄda Àr svindyra. (Seiya har viklÄset pÄ sin sida)
//Bosse
Du kan ju hitta ett annat band (ej GS) som Àr 20/16 och anvÀnda det viklÄset du lÀnkade till.
Jag har 18mm lÄset Bosse nÀmnde, helt grymt.
Du kan ju hitta ett annat band (ej GS) som Àr 20/16 och anvÀnda det viklÄset du lÀnkade till.
Jag har 18mm lÄset Bosse nÀmnde, helt grymt.
Fint viklÄs, det Àr ju ett GS , "vanliga" 16 mm viklÄset fungera absolut pÄ andre band ocksÄ man skall bara se till att fÄ rÀtt pÄ lÀngden pÄ framförallt "kortsidan" annars blir det inte bra, och vad jag minns av SBGM001 sÄ Àr den ganska tung och jag tror att det blir lite tunt med 16mm, sÄ 20/18mm Àr nog perfekt för den men det GS kalas gÄr pÄ 7-8 KSEK vilket jag tycker Àr vÀl saftigt, dÀrav mitt svar.
//Bosse
http://forums.watchuseek.com/f319/f...ftermarket-19-16-croc-strap-$170-1993914.htmlSnyggt men dyrt. =)
Tack ska du ha!
Snyggt! Har lÀnge varit sugen pÄ en sarx013. Tycker den vita tavlan Àr grymt nice.Dagen till Àra blir det en Sarx015. Smidig liten sak
Snyggt! Har lÀnge varit sugen pÄ en sarx013. Tycker den vita tavlan Àr grymt nice.
BicameraOm man ska köpa GS pÄ plats i Japan, helst Tokyo, var Àr bÀst att vÀnda sig? Vad kan man tÀnka sig fÄ betala för en sbgx 115/117? Vill stötta lokal svensk handlare men kÀnner inte att jag kan rÀttfÀrdiga prisskillnad. Har dessutom familj som Äker till Japan minst en gÄng i mÄnaden, sÄ det kÀnns relativt smidigt.
370000 yenn+ skatt, sÄ typ 26-27.Om man ska köpa GS pÄ plats i Japan, helst Tokyo, var Àr bÀst att vÀnda sig? Vad kan man tÀnka sig fÄ betala för en sbgx 115/117? Vill stötta lokal svensk handlare men kÀnner inte att jag kan rÀttfÀrdiga prisskillnad. Har dessutom familj som Äker till Japan minst en gÄng i mÄnaden, sÄ det kÀnns relativt smidigt.
NÀmen! Vilken av dem fÄr stanna tro?
001 fick gÄ. Den hÀr blir kvar. Har sagt det förr men kÀnns vÀldigt rÀtt denna gÄng.NÀmen! Vilken av dem fÄr stanna tro?
Hittad.Kan tÀnka mig köpa en 6139 om nÄgon har en de kan tÀnka sig bli av med. PMa i sÄ fall.
Hittad.
Det fÄr du se nÀsta vecka.Snabba ryck. Vilken blev det?
Det fÄr du se nÀsta vecka.