• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

[email protected]

image.jpg


Tackar!
//Bosse
 
Har en SBGM001 som sitter pÄ originallÀnken, tÀnkte köpa ett nytt viklÄs samt ett nytt armband i skinn.

Passar dessa tvÄ en Seiko SBGM001?

ViklÄs: http://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-gs_clasp_a
Band: http://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-gs19strap_blk

Tar Àven emot övriga förslag.


Enkelt och kort svar: Nej
SBGM001 Àr lite speciell dÄ den hÄr 20mm mellan band hornen

Det gÄr att leta upp original GS band i 20mm med tillhörande GS viklÄs i 18mm men bÄda Àr svindyra. (Seiya har viklÄset pÄ sin sida)

//Bosse
 
Enkelt och kort svar: Nej
SBGM001 Àr lite speciell dÄ den hÄr 20mm mellan band hornen

Det gÄr att leta upp original GS band i 20mm med tillhörande GS viklÄs i 18mm men bÄda Àr svindyra. (Seiya har viklÄset pÄ sin sida)

//Bosse

Du kan ju hitta ett annat band (ej GS) som Àr 20/16 och anvÀnda det viklÄset du lÀnkade till.
Jag har 18mm lÄset Bosse nÀmnde, helt grymt.
image.jpg
 
Du kan ju hitta ett annat band (ej GS) som Àr 20/16 och anvÀnda det viklÄset du lÀnkade till.
Jag har 18mm lÄset Bosse nÀmnde, helt grymt.
image.jpg


Snyggt!

Ska kolla med Seiya Ànnu en gÄng, har tidigare försökt kontakta honom men har inte fÄtt nÄgot svar pÄ 2 veckor.
 
Du kan ju hitta ett annat band (ej GS) som Àr 20/16 och anvÀnda det viklÄset du lÀnkade till.
Jag har 18mm lÄset Bosse nÀmnde, helt grymt.
image.jpg


Fint viklÄs, det Àr ju ett GS :happyhappy: , "vanliga" 16 mm viklÄset fungera absolut pÄ andre band ocksÄ man skall bara se till att fÄ rÀtt pÄ lÀngden pÄ framförallt "kortsidan" annars blir det inte bra, och vad jag minns av SBGM001 sÄ Àr den ganska tung och jag tror att det blir lite tunt med 16mm, sÄ 20/18mm Àr nog perfekt för den men det GS kalas gÄr pÄ 7-8 KSEK vilket jag tycker Àr vÀl saftigt, dÀrav mitt svar.
//Bosse
 
Fint viklÄs, det Àr ju ett GS :happyhappy: , "vanliga" 16 mm viklÄset fungera absolut pÄ andre band ocksÄ man skall bara se till att fÄ rÀtt pÄ lÀngden pÄ framförallt "kortsidan" annars blir det inte bra, och vad jag minns av SBGM001 sÄ Àr den ganska tung och jag tror att det blir lite tunt med 16mm, sÄ 20/18mm Àr nog perfekt för den men det GS kalas gÄr pÄ 7-8 KSEK vilket jag tycker Àr vÀl saftigt, dÀrav mitt svar.
//Bosse


Snyggt men dyrt. =)

Tack ska du ha!
 
Körde 20/16mm Hitsch i alligator, tror det kostar strax över 1000kr pÄ watchobsession.co.uk


Lite för tunnt vid luggarna, men inget som störde mig. Kompletterade med ett 16mm-vikspÀnne.


VikspÀnnet gÄr Àven bygga om till ett vanligt spÀnne om man föredrar det.
 
Om man ska köpa GS pÄ plats i Japan, helst Tokyo, var Àr bÀst att vÀnda sig? Vad kan man tÀnka sig fÄ betala för en sbgx 115/117? Vill stötta lokal svensk handlare men kÀnner inte att jag kan rÀttfÀrdiga prisskillnad. Har dessutom familj som Äker till Japan minst en gÄng i mÄnaden, sÄ det kÀnns relativt smidigt.
 
Om man ska köpa GS pÄ plats i Japan, helst Tokyo, var Àr bÀst att vÀnda sig? Vad kan man tÀnka sig fÄ betala för en sbgx 115/117? Vill stötta lokal svensk handlare men kÀnner inte att jag kan rÀttfÀrdiga prisskillnad. Har dessutom familj som Äker till Japan minst en gÄng i mÄnaden, sÄ det kÀnns relativt smidigt.
Bicamera
 
Om man ska köpa GS pÄ plats i Japan, helst Tokyo, var Àr bÀst att vÀnda sig? Vad kan man tÀnka sig fÄ betala för en sbgx 115/117? Vill stötta lokal svensk handlare men kÀnner inte att jag kan rÀttfÀrdiga prisskillnad. Har dessutom familj som Äker till Japan minst en gÄng i mÄnaden, sÄ det kÀnns relativt smidigt.
370000 yenn+ skatt, sÄ typ 26-27.
 
Kan tÀnka mig köpa en 6139 om nÄgon har en de kan tÀnka sig bli av med. PMa i sÄ fall.
 
Npgon som vill ha en gratisklocka?
Behöver nytt batteri. DatumvÀxlingen funkar ej, men dagvÀxling verkar funka. LÀnken för kort för mina 18,5cm handleder, men passar till kanske 17,5cm (svÄrt att bedöma).
image.jpg

Köpte den med kass batteri och har inte bytt sÄ vet ej om den funkar.
Edit: Bokad.
 
Tillbaka
Topp