• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bonetto mod 281 pÄ MM300
20150622_120709.jpg

SBDX001
SĂ„ det blev en MM :) Ser fin ut

image.jpg

Ny baklockspackning, men saknar kronpackning som ser ut att det borde finnas en ( @_jonte ).
image.jpg

MÀrklig kronhalspackning i plast som inte gÄr att trycka in lÀngre Àn sÄhÀr.

image.jpg

Vridringen av! Ny packning ska dit.

image.jpg

Glömde att jag borde slipa glaset sÄ det var bara att köra igÄng nu nÀr ringen ÀndÄ Àr borta.

image.jpg

HalvvÀgs in. Hann inte lÀngre innan jag behövde springa till förskolan för att hÀmta pöjken.

image.jpg

Ny baklockspackning, men saknar kronpackning som ser ut att det borde finnas en ( @_jonte ).
image.jpg

MÀrklig kronhalspackning i plast som inte gÄr att trycka in lÀngre Àn sÄhÀr.

image.jpg

Vridringen av! Ny packning ska dit.

image.jpg

Glömde att jag borde slipa glaset sÄ det var bara att köra igÄng nu nÀr ringen ÀndÄ Àr borta.

image.jpg

HalvvÀgs in. Hann inte lÀngre innan jag behövde springa till förskolan för att hÀmta pöjken.
Ser ut som det ska sitta en packning pÄ axeln. Men ser inte om det ska vara nÄn inuti kronan?

DÄ blir det sÄ Niclas men vilken modell?:confused:
Tonfisk och mm300 Àr för övrigt ingen bra kombo. Det Àr ju samma kategori, sÄ din tonfisk skulle nog bara bli liggande. Det blev i alla fall min tonfisk nÀr jag Àgde en mm300 samtidigt. Hade kört pÄ kronograf istÀllet.

Tonfisk och mm300 Àr för övrigt ingen bra kombo. Det Àr ju samma kategori, sÄ din tonfisk skulle nog bara bli liggande. Det blev i alla fall min tonfisk nÀr jag Àgde en mm300 samtidigt. Hade kört pÄ kronograf istÀllet.
Ligger kanske ngt i det (bÄda Àr klockor och dykare) men skulle inte gÄ sÄ lÄngt som att sÀga att de inte Àr en bra kombination. Men visst en kronograf bryter ju av mer.

Kostar ju typ 18 papp. Det var vÀl en komplementklocka han skulle ha, inte en dom Àr dyrare Àn mm300? :)
Tycker nog inte att ett komplement nödvÀndigtvis behöver vara billigare (hade dock med en budgetvariant om sÄ skulle vara fallet) tog den för att illustrera bredden i tonfisk sortimentet. Annat kul exempel: sbbn035.

image.jpg

FÀrdig! Inga fler repor pÄ glaset och nya packningar. Det var knappt smutsigt under vridringen och trots packningsbyte Àr den fortfarande jÀttesvÄr att rotera. Knappast till nÄgon nytta, men snygg Àr den i alla fall. :)

Ingen aning. Tog tom och fettade in packningen med olivolja eftersom jag tÀnkte att det skulle hjÀlpa. :)

Stör det dig kan det vara vÀrt att mÀta innerdiametern med skjutmÄtt runt om för att se om den Àr oval. om oval kan du trycka den jÀmn med lite tur.
Kolla Àven efter smÄ grader/hack i/pÄ metallen pÄ ringens undersida/flÀns och pÄ boetten som möter ringen.

Stör det dig kan det vara vÀrt att mÀta innerdiametern med skjutmÄtt runt om för att se om den Àr oval. om oval kan du trycka den jÀmn med lite tur.
Kolla Àven efter smÄ grader/hack i/pÄ metallen pÄ ringens undersida/flÀns och pÄ boetten som möter ringen.
Den Àr tokren, sÄ det Àr nog inget problem. Att mÀta fÄr bli ett kvÀllsjobb nÄgon kvÀll nÀr jag har trÄkigt. Tack för tipset!

HallÄ!

Nytillkommet tillskott i "trÀsket" och Àntligen dags för första inlÀgget, inget jag trodde skulle ske i seikotrÄden nÀr intresset vÀcktes och jag började blÀddra runt pÄ forumet. Varit pÄ jakt pÄ en första "instegsklocka" under det senaste Äret och har efter att kikat pÄ diverse klassiska inkörsportar å la Tissot Visodate, Longines Conquest med flera fastnat för designen pÄ Seiko SARB035 (I grunden flertalet GS jag fastnat för rent estetiskt exempelvis men Àr utanför min budget). Vad har ni att sÀga om modellen? finns det nÄgra liknande alternativ i Seikos sortiment ni kan rekommendera eller rent av föresprÄkar (inom hyfsat motsvarande prissegment)?

Passar pÄ att slÀnga in en till frÄga nÀr jag Àr igÄng, SARG013 (eller motsvarande SARG015 eller 017), Àr det nÄgon som har klÀmt och kÀnt pÄ modellen och fÄtt uppfattning om storleken?

@JohanssonOskar
Ja du, har Àgt en SARB033 som var riktigt trevlig. Det enda som störde mig var att bandhornens borstade yta Àr upphöjd frÄn bandhornen vilket ser lite smÄknas ut. Bra klocka för pengen och riktigt trevlig storlek. Höjden gör att den upplevs större Àn vad mÄtten antyder.

Tillbaka
Topp