• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vill bara instÀmma i Hr. Y's kommentarer, jag har 2 original Monster och en med 4R36 verket, anvÀnds pÄ sommaren i sand, jord, vatten och (av misstag) badstu inga problem,ok bygg kvalitet och nya verket Àr bra, hÄller tiden ok, hack och manuell uppvridning Àr bekvÀmt och med 45-46 t gÄngtid, super lumen och helt egen design, inte mycket kan bli fel, lÀnken har jag inte anvÀnd kör mest pÄ Nato, torkar snabbt och lÀtt att fÄ rent.
//Bosse
sÄ den Àr vÀrd sina 2000? tack för en bra sammanfattning :)

Marinemaster tisdag. Kan bli en bra dag.
20150616_081241.jpg

Tycker att den ser helt normal ut (=som min frÄn 2010):)

Om vi tar ett par frÄgor, sÄ Àr lumen pÄ MM300 cream fÀrgat och lite ojÀmn / skrovlig det sista dÄ den Àr hand applicerat i indexen (!).
Bezel "ringen" (som dÀr Àr skrivet spalt kilometer om pÄ Internet) Àr l i t e speciell, hela mojÀngen Àr gjort i ett stycke SS, pÄ Seiko "sprÄk" SSHC vilket stÄr för Stainless Steel Hard Coating, sÄ siffrorna Àr SS och kan upplevas bruna eller "stÄlgrÄ" och det svarta runt om, Àr nÄgon hÀrdnings process, nackdelen med detta Àr att det inte gÄr att byta "ringen" fördelen Àr att den inte lossar eller annat bjÀfs.

Som sagt i början ser helt "normal ut" hÀr ett "arkiv" bild pÄ min

//Bosse

@Bosse stort tack för förklaringen! Jag insÄg inte fÀrgskillnaderna förrÀn jag hade min egen pÄ handleden. Jag har iaf inte tÀnkt pÄ det nÀr man sett pÄ olika bilder av klockan. FÀrgerna och lumens applicering ger den bara mer karaktÀr enligt mig.

Idag kom ett mysigt paket. Ett silikonband gjort för sbdb009 som skall sitta pÄ den vita delfinen. Skönaste bandet nÄgonsin. Samt ett extraband till sbdx012 som jag inte har en aning om vad det skall vara till Ànnu. Reserv kanske.

Glad midsommar Seikonauter!
20150618_151908.jpg
20150618_212024.jpg

Tillbaka
Topp