KÀnner mig stentuff med den pÄ armenSer stentuff ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
KÀnner mig stentuff med den pÄ armenSer stentuff ut!
Cool Àr den! Valde mellan den och tonfisken, men föredrar ju kvartsklockor.KÀnner mig stentuff med den pÄ armen
Ajajaj, beroendet börjar bli allvarligt. HÀrligt!Misommar som skulle handla om annat Àn klockor. Nu sitter man hÀr med 2 klockor pÄ ingÄng. En Snzh55 som ska fÄ den vackra charcoal tavlan av den lokala urmakaren samt en blÄ Landshark skz209. De lÀr inte bli gamla men mÄste ju prova
Morn morn!Morn!
//Bosse
SĂ„ jefla cool Y!7546-6030
Har nÀstintill blivit OWG sedan jag köpte denna. Ny boettlockspackning och vridringspackning har anlÀnt till Klockmaster och ska hÀmtas imorgon. TyvÀrr finns inte kronpackningen att tillgÄ lÀngre (det Àr en mÀrklig version med en rörpackning i kronhalsen och liten packning pÄ stÀllaxeln. Den blir vÀl inte badtÀt med andra ord, men svett-tÀt. DÀrefter blir det glasslipning och extra lÀnkbit via donatorklocka. Grym klocka hur som helst.
Nu mÄste de dock bli klara med glasburen pÄ tonfisken snart annars har jag ingen klocka jag kan bada med pÄ badsemestern.
Tack, instÀmmer. SlÀnger upp lite jÀmförelsebilder med donatorsklockan nÀr det kommer, om den kommer. Den Àr i liiite sÀmre skick.SÄ jefla cool Y!
Tackar!Smart lösning med stiften @Sandkvist !
Trevligt!Snickrade ihop ett nÄgot för stort lÀder till min SNKK45a ikvÀll, ganska nöjd, skulle bara velat förminska det nÄgot, men gÄr typ inte vidare lÀtt. Kanske om man sÀtter ett annat spÀnne pÄ. FÄr se!
Gjorda av en lÄng vikt bit lÀder, stoppade springbars i Àndarna av den breda delen för att behÄlla lite styvhet dÀr!
Hört talas om bandstiftverktyg?Trevligt!
Hur ...fÄr man av bandet igen?
JadÄ, men det blir alltsÄ att in och bÀnda lite?Hört talas om bandstiftverktyg?
Stiftet Àr ju kortare Àn vanligt, men annars Àr det ju exakt samma sak. Ser inte problemet.JadÄ, men det blir alltsÄ att in och bÀnda lite?
Inte jag heller. LÀngre.Stiftet Àr ju kortare Àn vanligt, men annars Àr det ju exakt samma sak. Ser inte problemet.
HĂ„rd helg?Inte jag heller. LĂ€ngre.
TĂ€nkte att det var pilligt!HĂ„rd helg?
Att tillverka klockor utan borrade bandhorn borde vara förbjudet!TÀnkte att det var pilligt!
Lite sÄ... Men vad kan man krÀva för en femhunka liksom. Otroligt mycket klocka för pengen.Att tillverka klockor utan borrade bandhorn borde vara förbjudet!
Verkligen! Har gÄtt i tankar att borra ut pÄ andra klockor förr... Men det Àr för mycket pill kÀnns det som. Och risk för att det blir bajsAtt tillverka klockor utan borrade bandhorn borde vara förbjudet!
SÄ jÀvla cool!
dra mig baklÀnges med paketet i gruset. Kungligt projekt.SÄ jÀvla cool!
dra mig baklÀnges med paketet i gruset. Kungligt projekt.