• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Misommar som skulle handla om annat Àn klockor. Nu sitter man hÀr med 2 klockor pÄ ingÄng. En Snzh55 som ska fÄ den vackra charcoal tavlan av den lokala urmakaren samt en blÄ Landshark skz209. De lÀr inte bli gamla men mÄste ju prova

Misommar som skulle handla om annat Àn klockor. Nu sitter man hÀr med 2 klockor pÄ ingÄng. En Snzh55 som ska fÄ den vackra charcoal tavlan av den lokala urmakaren samt en blÄ Landshark skz209. De lÀr inte bli gamla men mÄste ju prova
Ajajaj, beroendet börjar bli allvarligt. HÀrligt!
Snzh55 ser ju tuff ut, intressant att höra hur den kÀnns i förhÄllande till andra klockor typ sbbn och sbdx. GÄr det att byta bort "5:an" pÄ tavlan innebÀr det en extra bonus i sammanhanget, tycker jag.
Intressant att höra kommentarerna om nyförvÀrven.

Morn!
P6210801.jpg

//Bosse

7546-6030
image.jpg

Har nÀstintill blivit OWG sedan jag köpte denna. Ny boettlockspackning och vridringspackning har anlÀnt till Klockmaster och ska hÀmtas imorgon. TyvÀrr finns inte kronpackningen att tillgÄ lÀngre (det Àr en mÀrklig version med en rörpackning i kronhalsen och liten packning pÄ stÀllaxeln. Den blir vÀl inte badtÀt med andra ord, men svett-tÀt. DÀrefter blir det glasslipning och extra lÀnkbit via donatorklocka. Grym klocka hur som helst.

Nu mÄste de dock bli klara med glasbytet pÄ tonfisken snart annars har jag ingen klocka jag kan bada med pÄ badsemestern. :shifty:

Senast Àndrad:
Jag Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n köp men funderar pĂ„ ett komplement till min snaf39p1. Hittade tvĂ„ intressanta klockor, sarg005 och sarg012. Är jag rĂ€tt pĂ„ det nĂ€r jag sĂ€ger att det bara Ă€r utseendet som skiljer dessa tvĂ„? Vilken hade ni valt?

7546-6030
image.jpg

Har nÀstintill blivit OWG sedan jag köpte denna. Ny boettlockspackning och vridringspackning har anlÀnt till Klockmaster och ska hÀmtas imorgon. TyvÀrr finns inte kronpackningen att tillgÄ lÀngre (det Àr en mÀrklig version med en rörpackning i kronhalsen och liten packning pÄ stÀllaxeln. Den blir vÀl inte badtÀt med andra ord, men svett-tÀt. DÀrefter blir det glasslipning och extra lÀnkbit via donatorklocka. Grym klocka hur som helst.

Nu mÄste de dock bli klara med glasburen pÄ tonfisken snart annars har jag ingen klocka jag kan bada med pÄ badsemestern. :shifty:
SĂ„ jefla cool Y!

Snickrade ihop ett nÄgot för stort lÀder till min SNKK45a ikvÀll, ganska nöjd, skulle bara velat förminska det nÄgot, men gÄr typ inte vidare lÀtt. Kanske om man sÀtter ett annat spÀnne pÄ. FÄr se!

Gjorda av en lÄng vikt bit lÀder, stoppade springbars i Àndarna av den breda delen för att behÄlla lite styvhet dÀr!

image.jpg
image.jpg

Snickrade ihop ett nÄgot för stort lÀder till min SNKK45a ikvÀll, ganska nöjd, skulle bara velat förminska det nÄgot, men gÄr typ inte vidare lÀtt. Kanske om man sÀtter ett annat spÀnne pÄ. FÄr se!

Gjorda av en lÄng vikt bit lÀder, stoppade springbars i Àndarna av den breda delen för att behÄlla lite styvhet dÀr!

image.jpg
image.jpg
Trevligt!
Hur ...fÄr man av bandet igen?

Tillbaka
Topp