• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÄgon som kan ta en bra nÀrbild pÄ lyspastan pÄ SBDX012?
Bra vet jag inte men du kan fÄ telefonbilder.
20150711_223216.jpg
20150711_223148.jpg
 
Funderingen var om det Àr samma lume som pÄ 001 eller om det Àr nya blandningen.
20150124_ac9efa0af8ca8857f080Xsz0JFFzCIRX.jpg

Ser ingen skillnad. Tror den upplevs lite vitare pga "guldet". Man skulle haft lumekrig. :)
 
Och efter en vecka pÄ Costa del Sol med minst sagt instabilt internet sÄ laggar uppdateringarna lite. Fyrar av bilderna jag tog i ett svep helt enkelt.

Ahh, en Sumo i full prakt. Notera stonefacet bredvid :)
20150708_121409.jpg

Tvekan inför denna bild var stor. Ska jag med berÄtt mod lÀgga den med nÀstan repfritt spÀnne rÀtt ner bland stenarna? Ingen minns en fegis. Kör. Sambon utbrister spontant: du Àr inte rÀdd om dina klockor du inte! NÄja, vad gör man inte för konsten.
20150708_121455.jpg

En vattenbild brukar vara trevlig. InvÀnta en liten vÄg och hoppas pÄ det bÀsta.
20150708_121519.jpg


PÄ resande fot. Vad skÄdar vi i horisonten? Gibraltar sÄ klart!
20150709_170722.jpg

Och slutligen, frÄn Costa del Sols högsta bergsparti, Gibraltar (med lite god vilja) ur en annan vinkel.
20150711_121831.jpg

FrÄn att ha levt i 40 graders vÀrme och nÀrmast befunnit sig i en hÄrfön en vecka Àr kontrasten stor. Brrr nÀr man kliver av flyget. 23 grader. Hutter. Och vad Àr nu detta? Regn pÄ motorvÀgen sÄ att den blir översvÀmmad!? Förunderlig Àr den, den svenska sommaren. :shifty:
 
Inte sÄ svÄrt att se Seiko trenden: Dykare, och Stort Àr vad som gÀller nu, men med mina spinkiga handleder sÄ fÄr denna rÀcka:
P7120816.jpg

(SBDX001 tjÀnstgörande idag) (göjset runt "40" Àr just det göjs)

//Bosse
 
Fina klockor ni visar upp! Skriv gÀrna referensnummer sÄ vi som inte kan alla referenser fÄr reda pÄ vad det Àr för klockor. :)
 
Har snöat in lite pÄ Seiko pÄ senaste, köpt ett gÀng.
Min frÄga Àr dock... Om jag ska köpa en rolig Seiko frÄn mitt födelseÄr, d.v.s. 1981, vad ska jag dÄ köpa för kul? Med fördel dykare.
 
Har snöat in lite pÄ Seiko pÄ senaste, köpt ett gÀng.
Min frÄga Àr dock... Om jag ska köpa en rolig Seiko frÄn mitt födelseÄr, d.v.s. 1981, vad ska jag dÄ köpa för kul? Med fördel dykare.
80-talet innebÀr ju kvarts kan jag tycka, exempelvis klockan ovan 7548, eller nÄgon av surfklockorna, exempelvis som min 7546-6030:


Enklast Àr ju dock 6309-7040, men de Àr ju automatiska. :)
 
Tillbaka
Topp