• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Efter nÀstan en vecka pÄ Semester dÀr jag endast kört Carrera och G-shock sitter Àntligen denna pÄ armen igen.
Vet inte Hur jag tÀnkte nÀr jag Äkte utan den!
Har verkligen saknat den.
1436779192478-723122752.jpg

Srp637
 
NÀsta gÄng kan du sÀtta in 1000kr pÄ mitt konto istÀllet sÄ kan jag trycka pÄ "köp" Ät dig. ;) Nu ÄterstÄr bara att se om uret kan leverera ocksÄ. Hoppas du blir nöjd med klockan! Googla lite pÄ "meca Quartz" under tiden du vÀntar. :)

Hehe, absolut ;)
Leveranstid dröjer 5-10 dagar, tyvÀrr. Men slÀnger upp ett wristshot nÀr den anlÀnt :)
 
Den var rÀtt fin! Finns ju en herrans massa seiko kronografer, en för varje individ och smak typ :D
Är man villig gĂ„ upp lite i budget, Ă€r dessa frĂ„n sportura riktigt bra. Hade den i "pvd/ion plated" för nĂ„gra Ă„r sedan. Riktigt bra kvalitĂ©!
http://static12.insales.ru/images/products/1/3232/24251552/seiko_premier_snae69p2_2.jpg
Den dÀr sÄg ju lite trevlig ut. Samma lÀnk som Sbdx001?
Var köpte du din?
 
Vill du ha fördelar och nackdelar pÄ en klocka för 700kr? :D
+ Billig
- Kvalitet efter pris.
Ja sjÀlvklart Àr det vÀl sÄ. Men tÀnkte om nÄgon hade haft den och hade nÄgon Äsikt om den.
Ser det enbart som positivt att nÀstan den enda seikon som jag har fastnat för inte kostar mycket.
 
Ja sjÀlvklart Àr det vÀl sÄ. Men tÀnkte om nÄgon hade haft den och hade nÄgon Äsikt om den.
Ser det enbart som positivt att nÀstan den enda seikon som jag har fastnat för inte kostar mycket.
Kommer vara som alla seiko i 5 serien =) Otroligt vacker tavla och boett för priset. Ok standard ur som tickar pÄ. SkrÀp lÀnk som Àter hÄr och vÀger lika mycket som en nyckel. Datumtavlan finns pÄ flera sprÄk och det finns förmodligen en glasbaksida. Glaset kommer att dra Ät sig fett likvÀl en överviktig man i US and A.
 
Kommer vara som alla seiko i 5 serien =) Otroligt vacker tavla och boett för priset. Ok standard ur som tickar pÄ. SkrÀp lÀnk som Àter hÄr och vÀger lika mycket som en nyckel. Datumtavlan finns pÄ flera sprÄk och det finns förmodligen en glasbaksida. Glaset kommer att dra Ät sig fett likvÀl en överviktig man i US and A.
Tack sÄ mycket för svaret! Planen Àr att köpa verktyg sÄ jag kan sÀtta pÄ ett gummi eller Nato i framtiden kanske.
 
Dagens Seiko (och min enda tyvÀrr) som mÄste in pÄ Klockmaster för att justeras asap. Av nÄgon anledning har den gÄtt frÄn -7s/dygn till -59s/dygn. Hoppas pÄ att det Ätminstone gÄr pÄ garantin. Vill kunna bÀra den igen.
image.jpg
 
5-10 dagar, pÄ den tiden hade du hunnit fÄ den hitskickad frÄn Hong Kong eller Singapore till halva (?) priset. ;)

Jaja, kÀndes tryggt och tycker ÀndÄ priset var bra. Huvudsaken Àr vÀl att jag Àr nöjd med mitt köp? (tror jag, klockan har ju inte kommit Àn)
 
Skitsamma. Ni brukar ju klaga nÀr folk vill köpa Rolexar utomlands ;)
Om det Àr första klockköpet Àr det kanske skönt att köpa frÄn Sverige...

Äger en Seiko Skx och en Steinhart redan. SĂ„ Ă€r inte första köpet men ser vĂ€l mest fram emot denna, hittills.

Har siktet pÄ en Black Bay men detta fÄr mÀtta mig tills jag Àr dÀr. :)
 
Köpte denna för nÄgra veckor sen

image.jpg


Helt ok klocka för ett bra pris, sÄ la in en bestÀllning pÄ denna som kom i fredags.

image.jpg


Likadan men med svart tavla:)
Hej igen! VÄgar jag anta att den hÀr lÀnken Àr lik/likadan den som sitter pÄ den SSB025 jag bestÀllt? Vill du visa bilder hur lÀnken ser ut vore jag evigt tacksam! Typ bak pÄ handleden och claspen och sÄ :)
 
Hej igen! VÄgar jag anta att den hÀr lÀnken Àr lik/likadan den som sitter pÄ den SSB025 jag bestÀllt? Vill du visa bilder hur lÀnken ser ut vore jag evigt tacksam! Typ bak pÄ handleden och claspen

Banden Àr inte lika. PÄ dom jag har Àr det polerade mittlÀnkar, men kvaliteten (eller frÄnvaron av den) borde vÀl ligga pÄ liknande nivÄ.. Bild kommer strax
 
Tack. Ser fram emot det.

För en sÄ icke-insatt, hur mÀrks avsaknad av kvalitet pÄ lÀnken? Vad Àr det som Àr dÄligt med den och kommer jag störa mig pÄ det?
 
Tack. Ser fram emot det.

För en sÄ icke-insatt, hur mÀrks avsaknad av kvalitet pÄ lÀnken? Vad Àr det som Àr dÄligt med den och kommer jag störa mig pÄ det?

Den lÄga vikten och rasslet. För mig Àr det riktigt störande nÀr man riktigt hör hur dÄlig kvalite det Àr... Men men, klockorna Àr ju fina sÄ jag kan leva med det ett tag:D
 
Tack. Ser fram emot det.

För en sÄ icke-insatt, hur mÀrks avsaknad av kvalitet pÄ lÀnken? Vad Àr det som Àr dÄligt med den och kommer jag störa mig pÄ det?
Billigare lÀnkar har inte solida delar, utan vikta delar. Ibland Àr de slutna i efterhand sÄ man inte ser att de Àr vikta medan man ser det pÄ de billigaste lÀnkarna. Det ger lÀnken en lÀttare vikt och gör den lite sladdrigare. Det Àr detta Rolexfolket kallar "vintagerassel". Förr i tiden 70-talet var samtliga lÀnkar bygda pÄ det viset.
 
De Àr gött stora. Knappt vidvinkeln pÄ mobilkameran fick med hela klockan.






Tunafebern har drabbat mig hÄrt. TÀnkte att om jag skall ha en svart titan och en polerad stÄlcermet borde jag ha en vit keramik med.

Denna lades ut billigt och jag slog till. Har haft en innan, kanske denna, och vet att de Àr fina grejer. Tokigt mycket klocka för elva papp. Nyservad och nytryckt med.

I sitt rÀtta element:



 
Tillbaka
Topp