• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÄgon som har en sÄn hÀr? http://www.watchhubs.net/seiko/558-seiko-stainless-steel-band-mens-snkd97k1-snkd97.html
image.jpg


Gillar den pÄ bild men vet ju inte hur den Àr irl. NÄgon som vet nÄgon pros/cons?
Fanns nÄgon i roliga-klockor-för-1000kr-trÄden som hade bestÀllt den svarta varianten. FrÄga honom.
 
De Àr gött stora. Knappt vidvinkeln pÄ mobilkameran fick med hela klockan.

Tunafebern har drabbat mig hÄrt. TÀnkte att om jag skall ha en svart titan och en polerad stÄlcermet borde jag ha en vit keramik med.

Denna lades ut billigt och jag slog till. Har haft en innan, kanske denna, och vet att de Àr fina grejer. Tokigt mycket klocka för elva papp. Nyservad och nytryckt med.

I sitt rÀtta element:

En fröjd att se att den landade rÀtt!
 
Fick hem denna skönhet idag. Quartz verk.. Men! jag kunde inte hÄlla mig. Blev kÀr i panda urtavlan direkt! SlÀngde pÄ ett brunt Nato dÄ lÀdret som följde med var vÀldigt hÄrt. Den mjuknar nog efter ett tag. Kanske skulle bestÀlla nÄgra Nato med gula detaljer..
image.jpg
image.jpg
 
Fick hem denna skönhet idag. Quartz verk.. Men! jag kunde inte hÄlla mig. Blev kÀr i panda urtavlan direkt! SlÀngde pÄ ett brunt Nato dÄ lÀdret som följde med var vÀldigt hÄrt. Den mjuknar nog efter ett tag. Kanske skulle bestÀlla nÄgra Nato med gula detaljer..
image.jpg
image.jpg
Snygg! PÄminner om Seikos 6138-8020 panda som fanns förr i tiden!:)
 
Fick hem denna skönhet idag. Quartz verk.. Men! jag kunde inte hÄlla mig. Blev kÀr i panda urtavlan direkt! SlÀngde pÄ ett brunt Nato dÄ lÀdret som följde med var vÀldigt hÄrt. Den mjuknar nog efter ett tag. Kanske skulle bestÀlla nÄgra Nato med gula detaljer..
image.jpg
image.jpg
Vad Àr det för ref pÄ den @Michael.?
Varför jag undrar Àr att igÄr skickade jag in en bestÀllning pÄ en SNDF87P1, de ser vÀldigt lika ut.
 
Snygg! PÄminner om Seikos 6138-8020 panda som fanns förr i tiden!:)
Ja det var faktiskt den jag började att kolla pÄ! :) den Àr vÀldigt fin den med. Men hade lite svÄrt att hitta exemplar som var fina och till bra pris.

Vad Àr det för ref pÄ den @Michael.?
Varför jag undrar Àr att igÄr skickade jag in en bestÀllning pÄ en SNDF87P1, de ser vÀldigt lika ut.

Det Àr ifrÄn samma serie. Min Àr SNDF93. Fast med lÀderband, tror din var med lÀnk?
 
Ja det var faktiskt den jag började att kolla pÄ! :) den Àr vÀldigt fin den med. Men hade lite svÄrt att hitta exemplar som var fina och till bra pris.



Det Àr ifrÄn samma serie. Min Àr SNDF93. Fast med lÀderband, tror din var med lÀnk?
Det stÀmmer, den Àr pÄ lÀnk men jag hade lite problem att fÄ tag pÄ den. PÄ ena stÀllet var den slutsÄld och pÄ nÄgot annat stÀlle sÄ skickade de inte utomlands.
 
En till klocka orkar ni vÀl med?
image.jpg

Eftersom min 7546-6030 hade en lÀnkbit för lite och det var omöjligt att hitta lÀnkbitar till den sÄ blev jag tvungen att köpa en reservdelsklocka. Denna sÄldes frÄn Pakistan och leveranstiden var berÀknad till mellan 4 och 6 veckor. :D Idag kom den fram, fruktansvÀrt smutsig och utan krona (vilket var vÀntat).

image.jpg

LÀnken Àr dock riktigt lÄng. Den Àr i sÀmre skick Àn min andra lÀnk, men planen var hela tiden att plocka över en eller tvÄ lÀnkbitar till mitt andra exemplar. LÀnken Àr riktigt lÄng, sÄ det blir perfekt. :)
 
image.jpg
image.jpg

6139 tillbaka frÄn service. Gick frÄn 150 i amplitud till 250+ att den numera faktiskt fungerar. Svensk dagskiva gör den extra cool. HÀrligt cushin case, fridfull utan sekundvisare som indikerar gÄngen. :)

(@Jockinho )

Fan vad kul du fixade till den! Jag hade inte tillrÀckligt med kÀrlek till den för att göra det, tavlan Àr grym (men har svÄrt för blÄ tavlor pÄ handleden. Dock fina titta pÄ!) och kom vÀll rÀtt nu :) Skulle dock gÀrna Àga en svarttavlad i framtiden, Àr ju nÄgon pÄ forumet som sitter pÄ en fin! Skön boettform, gillar att den Àr rÀtt "kantig". LikasÄ Àr ju dessa, mekaniska kronografer med bra verk för under tvÄ lax rena drömmen för budgetsamlare. Otroligt mkt klocka för pengarna i avseende hantervk, finish och kvalite!
 
LikasÄ Àr ju dessa, mekaniska kronografer med bra verk för under tvÄ lax rena drömmen för budgetsamlare. Otroligt mkt klocka för pengarna i avseende hantervk, finish och kvalite!
Hittar du en nyservad för 2000kr sÄ köp den direkt! :p
HÄller med dig om att de Àr mycket pang för pengen. SEIKOs 60/70-talare Àr oslagbara prismÀssigt nÀr det gÀller urverk och finish (speciellt KS/LM/GQ).
 
Hittar du en nyservad för 2000kr sÄ köp den direkt! :p
HÄller med dig om att de Àr mycket pang för pengen. SEIKOs 60/70-talare Àr oslagbara prismÀssigt nÀr det gÀller urverk och finish (speciellt KS/LM/GQ).

:)

Man borde kanske behÄllit nÄgon, men kommer ju fler chanser. Priserna kÀnns som de ligger ganska stabilt, lite högre för pogue Àn innan (framförallt för vÀldigt fina ex.) men ÀndÄ prisvÀrda. Mkt kult i dem!

DSC_0007_zpseqxqj6ga.jpg


DSC_0278_zpsda92594d.jpg


null_zps94b0ffc6.jpg


null_zps0625e21b.jpg


bild3_zps15623fc5.jpg


Denna saknar jag mest, en blÄ tavla jag verkligen gillade pÄ handleden. En tavla i perfekt skick, patinerade index etc. Boetten var polerad men den var bra ÀndÄ. Inköpt för under tusenlappen pÄ tz-uk back in the days. Den försvann vidare pÄ forumet, vet i fan vem som har den. Man vill ju ha samma ex igen :D
DSC_0188.jpg


Hoppas förövrigt fÄ hem en ny seiko imorgon, om Fedex hÄller vad de lovar (jag tror de nÀr paketet Àr i handen) dÄ det Àr nÀra en mÄnad sedan jag bestÀllde den... AvsÀndaren har sÀkert skickat fel klocka eller nÄgot annars, kÀnns lite som en sÄdan grej! :bag:
 
Ber om tÄlamod för mina frÄgor nedan, som Àr pÄ basnivÄ för er och kanske besvarats i trÄden. :) Men hur som helst, here we go:
1. PÄ ex uret.se sÄ finns ett antal Divers. Vad Àr skillnaden mellan de olika SKX007-modellerna? Vilken Àr den man skall ha anser ni?
2. Av samtliga Seiko Divers, vilken Àr den ultimata modellen?
3. Vad anser ni om SKA427P2? Blottar min okunskap igen men vad menas exakt med att ett urverk Àr "Kinetic"? Bra eller dÄligt?
Tack pÄ förhand för era expertsvar!
:seiko:
 
Tillbaka
Topp