• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
SĂ„. JĂ€vla. Snygg.



Efter expressleverans och maxmoms sitter nu denna pÄ.



Otroligt hÀrlig. Har aldrig haft en Tuna med polerat shroud innan. Det gör den lite speglig och inte lika in your face som andra modeller. Den kamouflerar sig lite bland armhÄret liksom.



Riktigt polerat cermet ( Cermet Àr en blandning av keramik och metall. Kort sagt hÄrt som keramik men kan poleras/skÀrpas som metall. AnvÀnds t ex av Sandvik för att skÀra till stÄl i lagom stora bitar) i ytterskalet. Klockan sju pÄ klockan ser ni min flaggstÄng.

Riktigt bra IMO att de nöjt sig med att sÀtta nya prospexloggan pÄ kronan.



Bandet Àr nya mjuka blandningen och inte vitt. Snarare ljust ljust beigegrÄblÄ. Snyggt med svart keeper. Och gött knottrigt pÄ insidan for pleasure.

Lysmassan Àr nya lumibriteblandningen som skall vara sextio procent effektivare Àn gamla. SÄ den Àr sÄklart som en jÀvla hÀrdsmÀlta. Kul med lys i ringen.



Enligt Lisa sÄ det dessutom den minst fula av alla tunas jag har. Ok betyg ÀndÄ.
Sbbn029 Àr referensen.

Grattis, vilket tryck dÀr Àr i lumen! Snyggt jobbat.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
SÄ kom den Àntligen, fan sÄ en vÀntat! Spontana intryck: Superb kvalité, verkligen fin i alla avseenden. Detaljerna pÄ tavlan, boett och gummi Àr av högsta klass. För det pris jag gav, skx-pengar (den Àr ny) Àr det vÀldigt mkt klocka för pengarna! Ruggigt nöjd Àven fast modellen i sig kanske inte Àr sÄ poppis :)

Lite bilder, 44mm stor utan kronan men inte sÄ lÄng och formad boett sÄ klart bÀrbar :)
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Enda trÄkiga var att gummits form inte helt passade mina handleder just nu, mÄste töjas lite i sista hÄlet. Annars blir det köpa ett annat 26mm band. Men ska nog mjukas upp efter lite smÀrta/kokning :)

Cool! Hur brett Àr bandet mellan lugsen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men förresten Àr Quartzverken pÄ Seiko nÄgot att ha?
De gör bÄde billiga och grymma kvartsurverk. SEIKO och Citizen Àr bÀst i vÀrlden pÄ kvartsurverk och deras urverk sitter i mÄnga andra klockmÀrken. Det finns massvis av modeller nÄgra fÄ sidor bakÄt i trÄden.

https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotrÄden.9381/page-203

"Problemet" Àr att ju billigare klockorna blir, ju sÀmre blir lÀnk mm. Vill man köra lÀder sÄ kvittar det ju dock. :)
 

oskj93

Omega
De gör bÄde billiga och grymma kvartsurverk. SEIKO och Citizen Àr bÀst i vÀrlden pÄ kvartsurverk och deras urverk sitter i mÄnga andra klockmÀrken. Det finns massvis av modeller nÄgra fÄ sidor bakÄt i trÄden.

Okej, man tackar för snabba och vettiga svar!

NÄgra snabba tips pÄ en vettig modell som skall vara dressad ocksÄ?

Tack pÄ förhand igen:)
 

Geparden

Audemars
SĂ„. JĂ€vla. Snygg.



Efter expressleverans och maxmoms sitter nu denna pÄ.



Otroligt hÀrlig. Har aldrig haft en Tuna med polerat shroud innan. Det gör den lite speglig och inte lika in your face som andra modeller. Den kamouflerar sig lite bland armhÄret liksom.



Riktigt polerat cermet ( Cermet Àr en blandning av keramik och metall. Kort sagt hÄrt som keramik men kan poleras/skÀrpas som metall. AnvÀnds t ex av Sandvik för att skÀra till stÄl i lagom stora bitar) i ytterskalet. Klockan sju pÄ klockan ser ni min flaggstÄng.

Riktigt bra IMO att de nöjt sig med att sÀtta nya prospexloggan pÄ kronan.



Bandet Àr nya mjuka blandningen och inte vitt. Snarare ljust ljust beigegrÄblÄ. Snyggt med svart keeper. Och gött knottrigt pÄ insidan for pleasure.

Lysmassan Àr nya lumibriteblandningen som skall vara sextio procent effektivare Àn gamla. SÄ den Àr sÄklart som en jÀvla hÀrdsmÀlta. Kul med lys i ringen.



Enligt Lisa sÄ det dessutom den minst fula av alla tunas jag har. Ok betyg ÀndÄ.
Sbbn029 Àr referensen.
Grattis, den dÀr var ju faktiskt riktigt skön. LumejÀmförelse och tonfiskstim önskas hÀrifrÄn ocksÄ.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Cool! Hur brett Àr bandet mellan lugsen?

26mm, upplevs dock inte sÄ stort tycker jag. Skulle helst ha ett band med viklÄs (som man kortar) men svÄrt hitta i naturgummi. Gummit i sig kÀnns som bra kvalite, gÄr inte jÀmföra med klassiska z-22 direkt :D Den bÀrs ungefÀr som en Panerai fast mkt kortare lugg till lugg, vilket Àr en stor fördel :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är denna modell nĂ„got att hĂ€nga i granen?
SEIKO SPC131P1
Hur Àr den och bra att bÀra pÄ vristen?
UrsÀkta om den redan kommit upp! :)
SEIKO har sjukt mÄnga modeller sÄ om man inte frÄgar om en forumfovarit sÄ brukar den typen av frÄgor bli obesvarade. :)
 

Sledger

Cartier
Om du Ă€r utan för komfortzonen (Skandinavien) glöm ÄÖÅ det blir bara problem.
//Bosse

LÀr vÀl vara sÄ. :)

Hade mailat in bestÀllningen istÀllet.

Ok! Men fĂ„r de inte samma problem med ÅÄÖ via mail?

LÀste förresten detta pÄ deras hemsida.
"SEIKO UK Claim us exporting SEIKO watches to EU area.
So we stop exporting SEIKO watches to EU.
"
Har de missat att Sverige ligger i EU och att de skickar hit? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
LÀr vÀl vara sÄ. :)



Ok! Men fĂ„r de inte samma problem med ÅÄÖ via mail?

LÀste förresten detta pÄ deras hemsida.
"SEIKO UK Claim us exporting SEIKO watches to EU area.
So we stop exporting SEIKO watches to EU.
"
Har de missat att Sverige ligger i EU och att de skickar hit? :)
Vi snackar 2015, alla operativsystem klarar,Ä, À, ö. Du tÀnker vÀl betala med Paypal? DÄ fÄr de ju din adress med Ä, À, ö. De skickar sÀkert till EU ÀndÄ, sÄ testa. SEIKO UK hatar man ju för övrigt efter det citatet. :D
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
SĂ„. JĂ€vla. Snygg.

20150715_1350


Efter expressleverans och maxmoms sitter nu denna pÄ.



Otroligt hÀrlig. Har aldrig haft en Tuna med polerat shroud innan. Det gör den lite speglig och inte lika in your face som andra modeller. Den kamouflerar sig lite bland armhÄret liksom.



Riktigt polerat cermet ( Cermet Àr en blandning av keramik och metall. Kort sagt hÄrt som keramik men kan poleras/skÀrpas som metall. AnvÀnds t ex av Sandvik för att skÀra till stÄl i lagom stora bitar) i ytterskalet. Klockan sju pÄ klockan ser ni min flaggstÄng.

Riktigt bra IMO att de nöjt sig med att sÀtta nya prospexloggan pÄ kronan.



Bandet Àr nya mjuka blandningen och inte vitt. Snarare ljust ljust beigegrÄblÄ. Snyggt med svart keeper. Och gött knottrigt pÄ insidan for pleasure.

Lysmassan Àr nya lumibriteblandningen som skall vara sextio procent effektivare Àn gamla. SÄ den Àr sÄklart som en jÀvla hÀrdsmÀlta. Kul med lys i ringen.



Enligt Lisa sÄ det dessutom den minst fula av alla tunas jag har. Ok betyg ÀndÄ.
Sbbn029 Àr referensen.
JÀkligt kul klocka! Skit i momsen, det gÄr bra ÀndÄ nÀr klockan Àr sÄ speciell...
:)
 

Tomo

Omega
SÄ kom den Àntligen, fan sÄ en vÀntat! Spontana intryck: Superb kvalité, verkligen fin i alla avseenden. Detaljerna pÄ tavlan, boett och gummi Àr av högsta klass. För det pris jag gav, skx-pengar (den Àr ny) Àr det vÀldigt mkt klocka för pengarna! Ruggigt nöjd Àven fast modellen i sig kanske inte Àr sÄ poppis :)

Lite bilder, 44mm stor utan kronan men inte sÄ lÄng och formad boett sÄ klart bÀrbar :)
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Enda trÄkiga var att gummits form inte helt passade mina handleder just nu, mÄste töjas lite i sista hÄlet. Annars blir det köpa ett annat 26mm band. Men ska nog mjukas upp efter lite smÀrta/kokning :)
Inte bara jag som kör Velatura, fast din Àr coolare.
 

Bilagor

  • DSC_0308.JPG
    DSC_0308.JPG
    179.6 KB · Visningar: 55

Anthraxabuz

Panerai
TÀnkte skaffa mig en vattentÀt dressare inför stundande semester och har blivit rÀtt sugen pÄ en Sarx015. Sarb033 Àr ocksÄ fin, men jag vill ha en klocka som Àr 40mm eller mer. NÄgon speciell sÀljare/sida som rekommenderas? Eller nÄgon Seikofan som har nÄgon liggandes i en lÄda hemma?
Tack Àven tacksamt emot tips pÄ andra modeller som jag kanske missat...
Ronnie
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Bra förklarat!
Praktiskt, men en gammal teknik som levt kvar. Det finns nyare modeller som exempelvis SUN019 / SUN021 som har Kinetic-urverk, men de flesta "uppladdningsbara" kvartsklockorna som SEIKO sÀljer idag laddas av solljus, pÄ dessa stÄr det "Solar" pÄ urtavlan.
 
Topp