• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Spincini

Rolex
2-Faktor
Jag har komiskt nog en prospektlista i min telefon pÄ alla klockor jag Àger eftersom folk blir sÄ griniga om de "paxat" men inte fÄr chansen att köpa. :D
Har inte allt för stora förhoppningar nÀr det gÀller din 6139'a men min 6138 vill ha en kompis;)

20150721_102800.jpg
 

Skeeter

Panerai
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ var man hittar 22mm bandstift som sitter bra pĂ„ en Seiko SKX mfl men som Ă€r lite smalare i diameter Ă€n original, typ 1.5mm eller 1.8mm, har en mesh som jag tĂ€nkte montera men de stift jag har liggande Ă€r för tunna vid infĂ€stningen, stort glapp eller sĂ„ gĂ„r de rakt igenom bandhornet.
 

GĂ€spande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena!
Jag har en SARB065 (Cocktail Time) som Ă€r...hur ska vi sĂ€ga, nĂ„got tidsoptimistisk. Är detta nĂ„got som Ă€r vanligt med 6R15-verk?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ var man hittar 22mm bandstift som sitter bra pĂ„ en Seiko SKX mfl men som Ă€r lite smalare i diameter Ă€n original, typ 1.5mm eller 1.8mm, har en mesh som jag tĂ€nkte montera men de stift jag har liggande Ă€r för tunna vid infĂ€stningen, stort glapp eller sĂ„ gĂ„r de rakt igenom bandhornet.
Jag köpte pÄ cousinsuk. Kom snabbt dessutom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte du 1.5 eller 1.8? och passade de isÄfall bra i hÄlen i bandhornen?
Men problemet du har Àr vÀl att de avslutande pinnarna Àr för smala? De brukar vara samma pÄ 1,5 och 1,8mm. MisstÀnker stt det du vill ha Àr ett par som Àr 2,0mm och har feta Àndar. Kolla strapcode.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tjena!
Jag har en SARB065 (Cocktail Time) som Ă€r...hur ska vi sĂ€ga, nĂ„got tidsoptimistisk. Är detta nĂ„got som Ă€r vanligt med 6R15-verk?
6R15 Àr inte vidare stabilt i sin gÄng. Det kan skilja rÀtt mycket mellan olika lÀgen (krona upp/ner/höger/vÀnster). Som du skriver antar jag att den gÄr lite efter. Det man kan göra Àr att rucka den sÄ att den skyndar pÄ lite. Men dÄ fÄr man gaffla in nÀr den gÄr "lagom" mycket fel i resp lÀge sÄ att den pÄ totalen gÄr som du vill.
 

Skeeter

Panerai
Men problemet du har Àr vÀl att de avslutande pinnarna Àr för smala? De brukar vara samma pÄ 1,5 och 1,8mm. MisstÀnker stt det du vill ha Àr ett par som Àr 2,0mm och har feta Àndar. Kolla strapcode.

Prexis... man vill ju inte nöta ut hÄlen i bandhornen och typiskt finns ingen info om mÄtt pÄ de avslutande pinnarna, tack för tipset kollar upp strapcode :)
 

Bosse

Friends of KS
Fler som upplever 6r15 som ojÀmt ?
Är era 2824-2 mycket jĂ€mnare?
Minerat mark denna frÄga, men om du vill ha precision köp HAQ.
Med det sagt sÄ personlig erfarenhet: 1) inte sÀrskilt och 2) nej
glöm inte att bÄda vÀrk Àr i instegs nivÄ, 2824-2 fÄs dock i alla flavour frÄn basis till Chronometer certifierade, 6R15 Àr 6R15...
Men pÄ en punkt Àr Seiko vÀrket helt överlÀgsen och det Àr gÄngreserv, 2824 dör runt 40-42 t 6R15 gÄr lÀtt 54-56t
I generella termer sÄ finns ett tydligt samband mellan gÄng jÀmnhet och pris, Man betalar inte bara för ett snyggt yttre, det mest "jÀmna" av det jag har haft (eller har) Àr GS, Rolex Sub, Omega Cal 2500 och min MM300
Quartz och Spring Drive Àr dock i en helt annan division.
//Bosse
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Vad har folk och sÀga om Seiko orange monster? http://www.creationwatches.com/prod...range-monster-divers-srp309j-srp309-3628.html gÄr runt i tankarna pÄ och införskaffa mig en sÄdan. Hur stÄr sig dessa vs skx? =)

Har Àgt en orange gen 1.
Gillade den som sommar klocka.
LÀnken Àr trevlig och dessutom funkar den bra pÄ Nato.
Gen 2 har bÀttre verk och snyggare tavla tycker jag.
Mycket klocka för pengarna!
 

ChriWikst

Omega
2-Faktor
Har en Snkk45..? (Som alla andra..)

Men min lÀnk trillade ihop fullstÀndigt efter 3-4 anvÀdningar.. FrÄgan Àr var jag hittar ett bra.. men inte för dyrt (DÄ klockan inte kostar mÄnga kr) stÄlarmband till klockan..!?
 

Case

Panerai
Den Alpinisten med perpetual calendar var ju riktigt intressant.
Googlade lite och hittade en bild pÄ den med svart tavla. SBCJ019 heter den...

Den vita SBCJ031 ligger ute till ett bra pris, men jag kan inte köpa den. (Mitt klockintresse Àr ju nytt sÄ jag mÄste först övertyga min bÀttre hÀlft att det dÀr med att ha en massa klockor faktiskt Àr helt rimligt och normalt i min Älder. Det kan ta ett tag :p)

Köp den du sÄ köper jag den av dig om ett tag ;-)
 

Bebitz

Cartier
BÀttre lÀnk och ur Àn skx,en? =)

Jag fick hem min svarta monster idag (gen2). Mitt första intryck Àr att den Àr bÀttre Àn SKX sett till att de kostar ungefÀr lika mycket. Det som avgör Àr vÀl design och det Àr en smaksak. Men du fÄr bÀttre urverk och en bÀttre lÀnk iallafall.
 

Sledger

Cartier
Nu har jag suttit och tryckt F5 pÄ postens trackingsida i ett par dagar och helt plötsligt ploppar det till. :)

"2015-07-22 16:18 Stockholm EMS FörsÀndelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren"

Borde fÄ paket imorgon dÄ. :woot:
 

Sorubim

Audemars
Den vita SBCJ031 ligger ute till ett bra pris, men jag kan inte köpa den. (Mitt klockintresse Àr ju nytt sÄ jag mÄste först övertyga min bÀttre hÀlft att det dÀr med att ha en massa klockor faktiskt Àr helt rimligt och normalt i min Älder. Det kan ta ett tag :p)

Köp den du sÄ köper jag den av dig om ett tag ;-)

Hehe. Nope, gillar modellen. Men för min del blir det nog Tuna först och/eller Tudor Pelagos eller BBB.
 

Greven

Audemars
Jag fick hem min svarta monster idag (gen2). Mitt första intryck Àr att den Àr bÀttre Àn SKX sett till att de kostar ungefÀr lika mycket. Det som avgör Àr vÀl design och det Àr en smaksak. Men du fÄr bÀttre urverk och en bÀttre lÀnk iallafall.
Intressant jÀmförelse med SKX! Finns bilder pÄ nya dinkan? Nyfiken att se.
 

Bosse

Friends of KS
HÀr Àr nÄgra snabba bilder (plasten kvar pÄ lÀnken). Jag kommer anvÀnda nato eller gummi. Den kostar ca 1800 kr inkl tull/moms frÄn Creationwatches.
image.jpg

image.jpg
Min hÀlsar (pÄ Isofrane)
P7010814 (1).jpg

Mycket för pengen, och 4R35 verket Àr (pÄ min) klart bÀttre Àr 7S26 i min 007, designen Àr egen vilket jag tycker Àr bra, dennas största problem Àr min MM300 som har fastnat som Ärets sommar klocka

//Bosse
 

Greven

Audemars
HÀr Àr nÄgra snabba bilder (plasten kvar pÄ lÀnken). Jag kommer anvÀnda nato eller gummi. Den kostar ca 1800 kr inkl tull/moms frÄn Creationwatches.
image.jpg

image.jpg

Min hÀlsar (pÄ Isofrane)
P7010814 (1).jpg

Mycket för pengen, och 4R35 verket Àr (pÄ min) klart bÀttre Àr 7S26 i min 007, designen Àr egen vilket jag tycker Àr bra, dennas största problem Àr min MM300 som har fastnat som Ärets sommar klocka

//Bosse

DUBBELBOOM! Bra dÀr mina herrar!
 
Topp