• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Chance

Kalmar
Den Àr hÀr! SBBN037. Gillar!
image.jpg


image.jpg
Cool!
 

Case

Panerai
Hejsan Seiko-vÀnner :)

Första inlÀgget för min del. HÀr nedan kan ni se mina blygsamma klockor. Först ut Alpinisten.
d66965e81c8b9c32216cc032fc9f1d97.jpg

Present frÄn min fru med anledning av födelsedag, bÄde min och vÄr nyfödda dotters :) Köpt hÀr pÄ KS, vilket jag kom in pÄ pga annonsen.

Den sitter pÄ ett hemslöjdat armband av vegetabiliskt garvat lÀder och lintrÄd. SpÀnnet Àr taget frÄn ett kasserat armband. Klar sÄnÀr som pÄ att jag kommer att gravera mina initialer.
911b72f1cfdef0e31baf03eab06ee1d5.jpg


Min andra Seiko Àr en Atlas (Alpinist, Atlas... jag Àr uppenbarligen en sucker för narrativet i marknadsföringen...) som jag köpte pÄ ett spanskt klockforum nÀr jag landade mitt första jobb som creative director. Jag har varit pÄ vÀg att sÀlja den, frÀmst pga att jag upplevde den stor men nu kommer den att fÄ stanna. Sitter pÄ bilden pÄ ett 20mm Bond-Nato trots att hornen Àr 22mm, men jag gillar det sÄ, bekvÀmare och snyggare ;-)
344e45be1f2f0c28b0193c4d73caf112.jpg


NĂ„gon gĂ„ng blir det en GS spring drive med GMT, men innan dess skulle jag vilja ha tag i en Alpinist i Titanium med Prospex SBCJ0031 eller varianten med svart tavla. Är det nĂ„gon hĂ€r som har eller i alla fall har sett en i verkligheten mĂ„nntro?
LĂ„nad bild
attachment.php


Om det visar sig omöjligt skulle en SBQJ017 kunna funka, tillfÀlligt. Den har ju samma funktioner och Àr ocksÄ snygg. NÄgon som har erfarenhet av dem? Verkar som att de inte tillverkas lÀngre?

LĂ„nad bild
_DSC0296.jpg


SlutÀltat

/ G
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
VÀlkommen till rÀtt sida av KS @Case ! :D
Fina klockor du har! TyvÀrr har det urverk du söker utgÄtt sÄ det blir till att leta begagnat. De Àr ganska ovanliga sÄ jag rekommenderar dig att lÀgga en bevakning i appen watchrecon.
 

Case

Panerai
Tack för vÀlkomnadet och tipset @yonsson.
KĂ€nde inte till watchrecon men det blir till att installera
Inte figurerat pÄ KS alltsÄ? Jag gjorde lite sökningar men fann inget.
 

Case

Panerai
Jag gillar GMT funtktion (reser den del med jobbet), det Àr mycket dÀrför jag Àr ute efter dem. Det och att de inte har relativt smÄ case. Redan Atlasen kÀnns stor ibland, beroende pÄ tillfÀlle och utstyrsel. Finns det nÄgra Seiko GMT modeller under 5000sek som inte Àr bredare Àn 40 utan krona och inte Àr dykare eller kronografer? Helst automatisk med uppdragning men quartz gÄr ocksÄ bra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar GMT funtktion (reser den del med jobbet), det Àr mycket dÀrför jag Àr ute efter dem. Det och att de inte har relativt smÄ case. Redan Atlasen kÀnns stor ibland, beroende pÄ tillfÀlle och utstyrsel. Finns det nÄgra Seiko GMT modeller under 5000sek som inte Àr bredare Àn 40 utan krona och inte Àr dykare eller kronografer? Helst automatisk med uppdragning men quartz gÄr ocksÄ bra.
Vintage finns ju, typ denna:
seiko_vintage_navigator_timer_automatic_gmt_10.jpg

Sök pÄ SEIKO 6117
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipset @niclasnice . Jag reggade mig och mailade. KÀnns rÀtt svettigt för en quartz, men det urverket ska ju vara top notch har jag förstÄtt.
Ja, typ 8-10 Ärs batteritid och tidhÄllning pÄ +-20 sekunder/Är, evighetskalender och GMT. Ett av de bÀsta kvartsverken som tillverkats nÄgonsin.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Gummijakt igen: NÄgon som sitter pÄ ett "XGL-731" repro eller ett "Chocolate bar" repro som du inte behöver. Hör av dig via pm sÄ kanske vi kan hitta pÄ ngt roligt i köp eller bytesvÀg.
 
Topp