• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Chance

Kalmar
Surfade Superiors hela kvÀllen igÄr efter annonstipset men jag tror jag redan har en av de fetaste i min Àgo.
image.jpg
Åh, en sĂ„ kallad "dubbelsnopp"!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter ovanligt trÄkig kvÀll försökte jag mig pÄ lite makro-fotografering pÄ min SBGM021. Objektivet Àr egentligen inget riktigt makroobjektiv men jag kom relativt nÀra ÀndÄ. HÄll till godo.
P1050133.jpg
P1050130.jpg
P1050126.jpg
P1050120.jpg
Det andra kortet nÀr man ser visarnas böjning Àr ju fantastisk. Tack för anstrÀngningen. Tycker modellen Àr riktigt lyckad. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Grattis (din jÀkel). Minns du hur det var med tÀthet pÄ de dÀr? AlltsÄ om kronpackningen Àr integrerad i kronan som pÄ 6105-8000 ?
Tackar :) Inte sÀker men tror det Àr o-ring. Gillar ju inte ens vintage, de ger mig huvudvÀrk men bÄde 6105, 6159 och 6217 Àr sÄ otroligt vackra att se pÄ att jag inte kunde lÄta bli. Hoppas pÄ en reissue av bÄde 6105 och 6217.
Edit: SÄg din post ovan. Ok dÀr ser man. Ja tÀnkte inte bada med den ÀndÄ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar :) Inte sÀker men tror det Àr o-ring. Gillar ju inte ens vintage, de ger mig huvudvÀrk men bÄde 6105, 6159 och 6217 Àr sÄ otroligt vackra att se pÄ att jag inte kunde lÄta bli. Hoppas pÄ en reissue av bÄde 6105 och 6217.
Edit: SÄg din post ovan. Ok dÀr ser man. Ja tÀnkte inte bada med den ÀndÄ.
6217 och 6105-8000 Àr SEIKOs bÀsta dykarklockor om du frÄgar mig. :)
Lever fortfarande pÄ hoppet om en riktig reissue av nÄgon av dem (sbdc027 rÀknas inte), men det kan man vÀl glömma nu nÀr det varit 50-Ärs jubileum.

Edit: Hade för övrigt kunnat bli OWG med en NOS 6105-8000 eller 62MAS som var tÀt.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Nja Mr Seiko var vÀl att ta i. Men verkar som att Forumets chefs "Mr Seiko" Molle haft den en gÄng i tiden. Min 6105 har ju tillhört en annan som Àr vÀrdig att kallas Mr Seiko (Yonsson). Finns nÄgra fler ocksÄ men vill inte rÀkna mig dit (Ànnu).
 
Senast Àndrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
6217 och 6105-8000 Àr SEIKOs bÀsta dykarklockor om du frÄgar mig. :)
Lever fortfarande pÄ hoppet om en riktig reissue av nÄgon av dem (sbdc027 rÀknas inte), men det kan man vÀl glömma nu nÀr det varit 50-Ärs jubileum.

Edit: Hade för övrigt kunnat bli OWG med en NOS 6105-8000 eller 62MAS som var tÀt.
Ja visst Àr det mÀrkligt att de inte fÄ fram en? MÄste finnas en förklaring. Förr eller senare kommer det nog.
SjÀlv skulle jag kunna vara en OWG med mm300 men som tur Àr fÄr man ju ha fler :)
Kul att höra att du gillar dem, lyssnar förstÄs mkt pÄ dig sedan du tipsade om SBGX063 som var en formidabel fulltrÀff.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nja Mr Seiko var vÀl att ta i. Men verkar som att Forumets chefs "Mr Seiko" Molle haft den en gÄng i tiden. Min 6105 har ju tillhört en annan som Àr vÀrdig att kallas Mr Seiko (Yonsson). Finns nÄgra fler ocksÄ men vill inte rÀkna mig dit (Ànnu).
Tar gÀrna första tjing och köper tillbaks den om du ledsnar...
 

Anthraxabuz

Panerai
Har fÄtt ett plötsligt sug efter en klocka med integrerad lÀnk. Och tanken faller pÄ snkk familjen helst 45:an eller 43:an. Tips pÄ bÀsta sÀljare/butik? Skywaches verkar inte funka...
Tacksam för tips.
/Ronnie
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, det Ă€r nog bara jag som Ă€r full... :)
Snyggt med det dÀr shletna vridringsinlÀgget!
Det Àr nig du som Àr pÄ lyset. :D
De ska vara sÄdÀr platta, men det Àr ju vanligt att de byta till aftermarket som inte Àr lika platta. Tycker den ser bra ut. :)
 
Topp