• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

corbendallasx

Friends of KS
image.jpg
Finns denna sarb068 utan datum tro? Tycker den Àr riktigt cool!
Det dÀr Àr en cocktail time limited edition, sÄ en kvalificerad gissning sÀger nej.
HĂ„ller med dig, den hade varit snyggare utan datum, eller i alla fall inte mitt i trean.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Kronograf idag. Italiensk sĂ„dan. Till salu (har endast haft den 4 timmar) dĂ„ jag har lite för mĂ„nga klockor efter lite impulsköp pĂ„ slutet. LĂ€gger upp annons i nĂ€sta vecka men Ă€r du sugen sĂ„ pma.â˜ș SlĂ€pper den bvsa som det heter.
20150724_143646.jpg
 
Senast Àndrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ var man hittar 22mm bandstift som sitter bra pĂ„ en Seiko SKX mfl men som Ă€r lite smalare i diameter Ă€n original, typ 1.5mm eller 1.8mm, har en mesh som jag tĂ€nkte montera men de stift jag har liggande Ă€r för tunna vid infĂ€stningen, stort glapp eller sĂ„ gĂ„r de rakt igenom bandhornet.
Funkar 2.0mm? HĂ€r https://www.watchgecko.com/divers-watch-spring-bars-22mm.php
1,1 mm pÄ "avslutningen" ska stÀmma iaf.
För övrigt: varför i helvete sÀljer man bandstiften i förpackningar om 3? (Hmmm, jag behöver bandstift till 1,5 klocka, liksom)
 
Senast Àndrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag fick hem min svarta monster idag (gen2). Mitt första intryck Àr att den Àr bÀttre Àn SKX sett till att de kostar ungefÀr lika mycket. Det som avgör Àr vÀl design och det Àr en smaksak. Men du fÄr bÀttre urverk och en bÀttre lÀnk iallafall.
...och fulare ur ocksÄ! ;) (Som sagt, en smaksak.)
 
Senast Àndrad:

terje

Breitling
Hej!
Precis hem kommen frÄn klockmaster med en sumo. UpptÀckte nu att timvisaren Àr lite före minut visaren dvs att nÀr klockan har minut visaren 12 sÄ har Tim visaren gÄtt för bi tex 6an .
Vanligt pÄ nya ur ?
 

terje

Breitling
@yonsson
Tack för hjÀlpen!
Surt dock att köpa "trasigt" ur affÀren bara.... fÄr svÀnga förbi dÀr pÄ mÄndag,
Kanske var ett mÄndags ex jag köpte min blÄa hade inte exakt samma linjer i putsen som den svarta de hade inne...
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
HÀftig. Och bra bild, lite som en tavla frÄn den "dÀr konstnÀren" (kan inte namnet). Jag antar att det pÄverkar lÀsbarheten av tavlan.
Antar att du menar Georges Braque? Det har du fan ta mig rÀtt i isf. BÄde fÀrg och form stÀmmer. LÀsbarhet av tavlan kÀnns sekundÀrt i detta fall. Bra köp!
 

horologium

Omega
2-Faktor
Precis packat upp min första Seiko. Det blev en SKX-007K1 och tanken Àr att den skall fungera som trÀdgÄrdsarbete och strand- beater. Gummit Äkte av direkt och att ta av bandstiften genererade mÄnga svordomar. Men i övrigt Àr den ju hur cool som helst! Det blir garanterat nÄgon mer mekanisk dykar Seiko inom kort!

WP_20150725_22_54_28_Rich.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hehe, vafan dÄ minst en...
tre fyra fem riktigt bra Àr det iaf.
Missade att du hann smygfota den. Grym klocka som fan!
Du har sÄklart mÄnga fina, men chronon föll mig perfekt i smak. Smög bort till fönstret som en ninja. :D
Glömde dock smygfota din Cermet vilket jag Àr lite bitter över. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev lite sugen pÄ den hÀr.

Kronan Àr bytt mot en frÄn en King Seiko.
Vad Àr vettigt att betala i det hÀr skicket med tanke pÄ kronan?
Och med tanke pÄ tavlan menar du? ;)
Krona brukar gÄ att hitta relativt billigt i Japan.
Beror pÄ marknad. EU>USA>Japan.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tuna gummin i all Àra. Det hÀr Àr otroligt trevligt och skönt Àven om jag inte törs anvÀnda det. (Kör repro frÄn wjean av detta pÄ klockorna istÀllet som Àr lika snyggt men inte kÀnns 100% förstÄs)
ZLM01 tror jag gummit heter.
20150725_194415.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp