• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg

John upplyste mig om att jag förklarat glasets form opedagogiskt sÄ hÀr kommer lite bilder pÄ frugans 7546-8390. Hela glasets ovansida Àr alltsÄ inte platt. Mittdelen av glasets ovansida Àr dock platt.
 
Senast Àndrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor

MaziK

Rolex
2-Faktor
Den hÀr kÀndes för cool för att avstÄ, hoppas bara den Àr legit :D enligt info en 7350 med 5606a urverk

Finns inte sÄ mycket info tack @yonsson vi fÄr se vad som dyker upp. Tydligen sÄ Àr Quick set för datumet ofta knas pÄ 5606 verket. Allt skall vara fullt funktionellt och original pÄ den hÀr. FÄr se bara om 36mm funkar för mig :)

image.jpg
 

_jonte

Patek
image.jpg
image.jpg
image.jpg

John upplyste mig om att jag förklarat glasets form opedagogiskt sÄ hÀr kommer lite bilder pÄ frugans 7546-8390. Hela glasets ovansida Àr alltsÄ inte platt. Mittdelen av glasets ovansida Àr dock platt.
Kan bara tillÀgga att glaset Àr plant pÄ undersidan. Men fasetteringen ovan Àr sÄ pass "kraftig", i kombination med att tavlan Àr borstad i tre olika band vertikalt, att effekten blir sviiiiinhÀftig! :D
Har du snott den av frugan nu Y? ;)
 

_jonte

Patek
Den hÀr kÀndes för cool för att avstÄ, hoppas bara den Àr legit :D enligt info en 7350 med 5606a urverk

Finns inte sÄ mycket info tack @yonsson vi fÄr se vad som dyker upp. Tydligen sÄ Àr Quick set för datumet ofta knas pÄ 5606 verket. Allt skall vara fullt funktionellt och original pÄ den hÀr. FÄr se bara om 36mm funkar för mig :)

image.jpg
Den ser spontant korrekt ut. Riktigt hĂ€ftig modell som jag spanat pĂ„ vid flera tillfĂ€llen. Även glaset verkar vara i fint skick. De Ă€r ofta repade och skadade pĂ„ fasettkanterna.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
836899552_o.jpg
836899566_o.jpg
836899575_o.jpg
836899586_o.jpg
836899543_o.jpg
Den ser spontant korrekt ut. Riktigt hĂ€ftig modell som jag spanat pĂ„ vid flera tillfĂ€llen. Även glaset verkar vara i fint skick. De Ă€r ofta repade och skadade pĂ„ fasettkanterna.

Tjena

lÀgger till lite fler bilder. Glaset skall vara ett nytt original, sÀljaren sÀljer mycket sekio-delar och det verkar som att just glaset gÄr att fÄ tag pÄ i efterhand. Boetten har fÄtt sig en omgÄng polering .....
 

_jonte

Patek
836899552_o.jpg
836899566_o.jpg
836899575_o.jpg
836899586_o.jpg
836899543_o.jpg


Tjena

lÀgger till lite fler bilder. Glaset skall vara ett nytt original, sÀljaren sÀljer mycket sekio-delar och det verkar som att just glaset gÄr att fÄ tag pÄ i efterhand. Boetten har fÄtt sig en omgÄng polering .....
Ser bra ut. Polerad som sagt, men ser it att vara bra gjort.
Ja det gÄr att hitta glas. Jag hittade ett Seiko original och bytte pÄ den klocka @yonsson har nu. Svindyrt dock.
 
Topp