• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nr21

Omega
Jag som novis klockintresserad skulle uppskatta hjÀlp med att fÄ fram modellbeteckningen pÄ klockan till höger i bilden nedan?

11248830_1653911351498322_558188151_n.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag som novis klockintresserad skulle uppskatta hjÀlp med att fÄ fram modellbeteckningen pÄ klockan till höger i bilden nedan?
Jag som novis klockintresserad skulle uppskatta hjÀlp med att fÄ fram modellbeteckningen pÄ klockan till höger i bilden nedan?

11248830_1653911351498322_558188151_n.jpg
Det dÀr Àr tre olika SEIKO 7a28. Finns i massvis av versioner.
Följ lÀnken nedan:
http://forums.watchuseek.com/f29/fs-seiko-7a28-7079-chronograph-492289.html
 

Greven

Audemars
PremiÀr idag av denna Seiko 17J med ny urtavla i guldton. Ca 35mm utan kronan. Boett och verk frÄn slutet av 70-talet, eller kan det vara tidigt 80-tal? Glaset Àr nytt. Svepande sekundvisare och hÄller tiden bra. Generellt vÀldigt fint skick med knappt nÄgra spÄr av anvÀndning. Vad Àr domen frÄn er i forumet? Ett bra köp eller en usel investering? NÄgon som vet mer om klockan och kan berÀtta mer om den sÄ vore jag tacksam. Tack!



 
Senast Àndrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
PremiÀr idag av denna Seiko 17J med ny urtavla i guldton. Ca 35mm utan kronan. Boett och verk frÄn slutet av 70-talet, eller kan det vara tidigt 80-tal? Glaset Àr nytt. Svepande sekundvisare och hÄller tiden bra. Generellt vÀldigt fint skick med knappt nÄgra spÄr av anvÀndning. Vad Àr domen frÄn er i forumet? Ett bra köp eller en usel investering? NÄgon som vet mer om klockan och kan berÀtta mer om den sÄ vore jag tacksam. Tack!



Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.
6319 Àr ett annars vanligt Seikoverk med 21 stenar och automatiskt uppdrag.
Första 8:an i serienumret pÄ bakboetten tyder jag som 1978.
Betalade du inte för mycket skulle jag vilja sÀga grattis till modden!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.
6319 Àr ett annars vanligt Seikoverk med 21 stenar och automatiskt uppdrag.
Första 8:an i serienumret pÄ bakboetten tyder jag som 1978.
Betalade du inte för mycket skulle jag vilja sÀga grattis till modden!
VÀntade pÄ att ngn skulle svara pÄ denna dÄ jag var nyfiken. Fick koloniala "Indien vibbar" av tavlan. FÄr man frÄga vart den kommer ifrÄn? Tycker ofta de har en cool look sÄ inget negativt om du inte som Bosse sÀger betalt för mkt.
 

Greven

Audemars
Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.
6319 Àr ett annars vanligt Seikoverk med 21 stenar och automatiskt uppdrag.
Första 8:an i serienumret pÄ bakboetten tyder jag som 1978.
Betalade du inte för mycket skulle jag vilja sÀga grattis till modden!
Tack. Intressant! Jag köpte den med vetskap om modden, dock var informationen att tavlan var ny, inte ommÄlad. Spelar ingen större roll för jag gillar den och kÀnns unik. Totalintrycket Àr mycket frÀsch.

VÀntade pÄ att ngn skulle svara pÄ denna dÄ jag var nyfiken. Fick koloniala "Indien vibbar" av tavlan. FÄr man frÄga vart den kommer ifrÄn? Tycker ofta de har en cool look sÄ inget negativt om du inte som Bosse sÀger betalt för mkt.
Tradera-vinst som fick bÀra eller brista ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack. Intressant! Jag köpte den med vetskap om modden, dock var informationen att tavlan var ny, inte ommÄlad. Spelar ingen större roll för jag gillar den och kÀnns unik. Totalintrycket Àr mycket frÀsch.
Tradera-vinst som fick bÀra eller brista ;)
Tavlan Àr inte ommÄlad, utan en faketavla.
Rolig boett, men ingen "investering". :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som har en 6139-6002 du Àr trött pÄ att byta mot den lite tooligare y187 Italian chrono? LÀst om den nu igen och blev sugen pÄ att testa. Pma isf.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad du annonsfluffar hela tiden. :D
(Tycker i och för sig att det Ă€r kul. Ökar gemenskapen skulle jag sĂ€ga).
Hela tiden Àr vÀl att ta i . Hoppas ingen har ngt emot det? Pma isf sÄ raderar jag och upphör omgÄende. KÀnde att denna specifika impuls gjorde sig bÀst hÀr men vill inte störa ngns SeikotrÄdsupplevelse eller förvÀrra ngns sjukdomsbild.

Om du inte menar mina snabba prisbumpar ocksÄ. DÄ Àr jag absolut guilty as charged. Fort ska det gÄ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hela tiden Àr vÀl att ta i . Hoppas ingen har ngt emot det? Pma isf sÄ raderar jag och upphör omgÄende. KÀnde att denna specifika impuls gjorde sig bÀst hÀr men vill inte störa ngns SeikotrÄdsupplevelse eller förvÀrra ngns sjukdomsbild.
Tycker bara det Àr kul som sagt.
FörsvÄra nÄgons sjukdomsbild lÀr det ju göra, för det Àr en kul klocka! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Köpte en begagnad lÀnk till en MM300/sbdx001. Till vilka övriga klockor passar denna?
TÀnkte köpa en beater att anvÀnda den pÄ.
 
Topp