Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag som novis klockintresserad skulle uppskatta hjÀlp med att fÄ fram modellbeteckningen pÄ klockan till höger i bilden nedan?
Det dÀr Àr tre olika SEIKO 7a28. Finns i massvis av versioner.Jag som novis klockintresserad skulle uppskatta hjÀlp med att fÄ fram modellbeteckningen pÄ klockan till höger i bilden nedan?
Magiskt! Vilket hantverkAmazing!
Jag tror inte det finns nÄgon GS jag inte skulle kunna tÀnka mig. Ju mer jag lÀser artiklar, recensioner och ser pÄ filmklipp sÄ förstÄr jag att det inte finns nÄgot alternativ om man ska köpa en "dyr" klocka.Skulle kunna tÀnka mig en SBGR023... ingen som sitter pÄ en sÄdan?
Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.PremiÀr idag av denna Seiko 17J med ny urtavla i guldton. Ca 35mm utan kronan. Boett och verk frÄn slutet av 70-talet, eller kan det vara tidigt 80-tal? Glaset Àr nytt. Svepande sekundvisare och hÄller tiden bra. Generellt vÀldigt fint skick med knappt nÄgra spÄr av anvÀndning. Vad Àr domen frÄn er i forumet? Ett bra köp eller en usel investering? NÄgon som vet mer om klockan och kan berÀtta mer om den sÄ vore jag tacksam. Tack!
VÀntade pÄ att ngn skulle svara pÄ denna dÄ jag var nyfiken. Fick koloniala "Indien vibbar" av tavlan. FÄr man frÄga vart den kommer ifrÄn? Tycker ofta de har en cool look sÄ inget negativt om du inte som Bosse sÀger betalt för mkt.Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.
6319 Àr ett annars vanligt Seikoverk med 21 stenar och automatiskt uppdrag.
Första 8:an i serienumret pÄ bakboetten tyder jag som 1978.
Betalade du inte för mycket skulle jag vilja sÀga grattis till modden!
Tack. Intressant! Jag köpte den med vetskap om modden, dock var informationen att tavlan var ny, inte ommÄlad. Spelar ingen större roll för jag gillar den och kÀnns unik. Totalintrycket Àr mycket frÀsch.Hmm...tavlan Àr definitivt skum. Troligen ommÄlat. Har aldrig sett "Japan made" skrivet pÄ det sÀttet förut.
6319 Àr ett annars vanligt Seikoverk med 21 stenar och automatiskt uppdrag.
Första 8:an i serienumret pÄ bakboetten tyder jag som 1978.
Betalade du inte för mycket skulle jag vilja sÀga grattis till modden!
Tradera-vinst som fick bÀra eller bristaVÀntade pÄ att ngn skulle svara pÄ denna dÄ jag var nyfiken. Fick koloniala "Indien vibbar" av tavlan. FÄr man frÄga vart den kommer ifrÄn? Tycker ofta de har en cool look sÄ inget negativt om du inte som Bosse sÀger betalt för mkt.
Tack! Kul att man fick se lite MEMS-delar!
Tavlan Àr inte ommÄlad, utan en faketavla.Tack. Intressant! Jag köpte den med vetskap om modden, dock var informationen att tavlan var ny, inte ommÄlad. Spelar ingen större roll för jag gillar den och kÀnns unik. Totalintrycket Àr mycket frÀsch.
Tradera-vinst som fick bÀra eller brista
Ascoola de dÀr! SmÄtt Àr cool!Riktigt nöjd med hur den nya lilla kvartsaren sitter pÄ armen. Lite lÀgre och lite kortare lug till lug Àn sin automatiska slÀkting.
SKX:en till vÀnster.
Fan vad du annonsfluffar hela tiden.Ingen som har en 6139-6002 du Àr trött pÄ att byta mot den lite tooligare y187 Italian chrono? LÀst om den nu igen och blev sugen pÄ att testa. Pma isf.
Hela tiden Àr vÀl att ta i . Hoppas ingen har ngt emot det? Pma isf sÄ raderar jag och upphör omgÄende. KÀnde att denna specifika impuls gjorde sig bÀst hÀr men vill inte störa ngns SeikotrÄdsupplevelse eller förvÀrra ngns sjukdomsbild.Fan vad du annonsfluffar hela tiden.
(Tycker i och för sig att det Ă€r kul. Ăkar gemenskapen skulle jag sĂ€ga).
Tycker bara det Àr kul som sagt.Hela tiden Àr vÀl att ta i . Hoppas ingen har ngt emot det? Pma isf sÄ raderar jag och upphör omgÄende. KÀnde att denna specifika impuls gjorde sig bÀst hÀr men vill inte störa ngns SeikotrÄdsupplevelse eller förvÀrra ngns sjukdomsbild.
Tror bara den passar pÄ mm300 (ÀndlÀnkarna) inte helt sÀker dock.Köpte en begagnad lÀnk till en MM300/sbdx001. Till vilka övriga klockor passar denna?
TÀnkte köpa en beater att anvÀnda den pÄ.
Tror inte den passar klockrent pÄ nÄgon annan modell faktiskt. Solida ÀndlÀnkar du vet.Köpte en begagnad lÀnk till en MM300/sbdx001. Till vilka övriga klockor passar denna?
TÀnkte köpa en beater att anvÀnda den pÄ.
Bra. Ska inte missbruka förtroendet.Tycker bara det Àr kul som sagt.
FörsvÄra nÄgons sjukdomsbild lÀr det ju göra, för det Àr en kul klocka!