• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Moorflax

Patek
2-Faktor

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Du fÄr vÀl jobba lite pÄ det. Skaffa ÀndlÀnkar som passar skx och slipa till grejerna. Allt gÄr om man vill.
Vore verkligen kul att se. Schysst med dykar förlÀngning pÄ en skx. Sett att mÄnga anvÀnder klaspen till sumo men inte sett ngn anvÀnda lÀnken..
 

_jonte

Patek
Riktigt nöjd med hur den nya lilla kvartsaren sitter pÄ armen. Lite lÀgre och lite kortare lug till lug Àn sin automatiska slÀkting.
SKX:en till vÀnster.
DSC_0291.JPG

DSC_0292.JPG
Den ser riktigt trevlig ut. Vad Àr det för ref?
 
  • Like
Reactions: jsb

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag Àr lite inne pÄ att köpa en SKX007 eller SKX009, dock tycker jag att de Àr pÄ grÀnsen för höga. Finns det nÄgra andra modeller frÄn Seiko i liknande utseende för samma peng som inte Àr lika höga?
 

tgofswe

Cartier
Jag köpte en Skx007 för nÄgon dag sedan frÄn en ganska okÀnd svensk hemsida. Seikos garantikort jag fick med klockan var helt tomt, varken signerat eller stÀmplat av sÀljaren. Jag har inga problem med klockan, den gÄr otroligt bra och har inte tappat en sekund sen jag köpt den. Men om olyckan Àr dÀr Àr det ju skönt att kunna anvÀnda sig av Seikos garanti. Hur vanligt Àr det att dessa garantikort Àr ostÀmplade av grÄsÀljare? Har föresten hört av mig till sÀljaren som inte har svarat. KÀnner mig lite dum sÄhÀr i efterhand. Tacksam för svar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte en Skx007 för nÄgon dag sedan frÄn en ganska okÀnd svensk hemsida. Seikos garantikort jag fick med klockan var helt tomt, varken signerat eller stÀmplat av sÀljaren. Jag har inga problem med klockan, den gÄr otroligt bra och har inte tappat en sekund sen jag köpt den. Men om olyckan Àr dÀr Àr det ju skönt att kunna anvÀnda sig av Seikos garanti. Hur vanligt Àr det att dessa garantikort Àr ostÀmplade av grÄsÀljare? Har föresten hört av mig till sÀljaren som inte har svarat. KÀnner mig lite dum sÄhÀr i efterhand. Tacksam för svar.
200m WR betyder tjock nÀr klockan Àr billig. :)
BÀsta altantaket rent utseendemÀssigt Àr nog denna:

SNZF029 Dock 100m WR och möjligtvis lite sÀmre finish.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
200m WR betyder tjock nÀr klockan Àr billig. :)
BÀsta altantaket rent utseendemÀssigt Àr nog denna:
SNZF029 Dock 100m WR och möjligtvis lite sÀmre finish.
Älskar din autocorrect! Synd att det aldrig Ă€r nĂ„gra freudianska grejer bara.
OnT: Funderade pÄ om ngn skulle hitta ett tunnare alternativ. Skulle vara kul med en bra quartzvariant pÄ SKX.
 

cycleMagnus

Panerai
Aha, det finns tvÄ likadana SNZF17 och SNZF29, bara storleken som skiljer.
http://forums.watchuseek.com/f21/se...-snzf29-picture-comparison-review-808736.html
En frÄga, jag har en F17 med trög vridring, jag törs inte bÀnda loss den, mÄste man det för att fÄ den lite jÀmnare och mindre trög?
Köpt beg sÄ helt ok, men om jag jÀmför med den jag sedan köpte ny, SNZF17J2, sÄ kÀnns den nya sÄ mycket bÀttre...
 

Bender

Cartier
Blev lite sugen att prova en vitavlad chronograph NÀr jag sÄg @Gurgans Föredrar annars svarta urtavlor.
SÄ jag bestÀllde hem enSSB047J1sÄ fÄr jag testa en billig Japanare samtidigt. armbandet inte ska vara av nÄgon bÀttre kvalité sÄ Àr jag pÄ jakt efter nÄgot trevligare har ni nÄgra förslag att komma med, Racingband ?
/Bender

Blev ett köp till, en SNZH55J
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aha, det finns tvÄ likadana SNZF17 och SNZF29, bara storleken som skiljer.
http://forums.watchuseek.com/f21/se...-snzf29-picture-comparison-review-808736.html
En frÄga, jag har en F17 med trög vridring, jag törs inte bÀnda loss den, mÄste man det för att fÄ den lite jÀmnare och mindre trög?
Köpt beg sÄ helt ok, men om jag jÀmför med den jag sedan köpte ny, SNZF17J2, sÄ kÀnns den nya sÄ mycket bÀttre...
Kan bero pÄ smuts alternativt hur fjÀdern under ringen Àr spÀnd. BÀnder man bort den sÄ kan man se vilket.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Blev lite sugen att prova en vitavlad chronograph NÀr jag sÄg @Gurgans Föredrar annars svarta urtavlor.
SÄ jag bestÀllde hem enSSB047J1sÄ fÄr jag testa en billig Japanare samtidigt. armbandet inte ska vara av nÄgon bÀttre kvalité sÄ Àr jag pÄ jakt efter nÄgot trevligare har ni nÄgra förslag att komma med, Racingband ?
/Bender

Blev ett köp till, en SNZH55J
Racingstrap eller varför inte ett mesh? LÀgg upp bild nÀr den kommit. Verkar trevlig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det nÄt riktigt bra after market grönt vridnings inlÀgg till SKX007?
MÄtten stÄr dÀr: 38mm ytterdiameter, 31,5mm innerdiameter. Go crazy och testa nÄt keramiskt frÄn ebay.
Sök pÄ "38mm ceramic bezel" exempelvis. Vinkeln Àr inte alltid korrekt, men det kan bli rÀtt cool. HÀr Àr en gammal mod jag gjort:

 

cycleMagnus

Panerai
Det var ju inte sÄ svÄrt att poppa av bezel, gummipackningen som hade gÄtt sönder sÄ inte sÄ konstigt det var trögt ibland och lÀttare ibland.
Nu skall jag bara leta rÀtt pÄ en ny packning, eller kanske lite mod av hela bezel inkl insert? Tips?
(SNZF17) 34,2mm var bezel invÀndigt.
 

Bilagor

  • IMG_6314.jpg
    IMG_6314.jpg
    59.8 KB · Visningar: 79
Topp