• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jumbo Navigator frÄn 70-talet ser ju faktiskt riktigt skarpt ut pÄ mesh!
iwc_mesh.jpg

Hej,
image.jpg

Köpte en seiko till grabben, den ska vara frÄn 1965 men skicket fÄr mig att tro att den kan vara nyare. Jag har tidigare kunnat anvÀnda en guide :
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/seiko/
Men den hÀr seikon har inte fyra eller sexsiffrigt "movement number" utan tvÄsiffrigt 66- med 7970 som casenumber ( 66-7970)
serienumret Ă€r 1N2274. NĂ„n som kan det hĂ€r utantill, har för mig att man kan se pĂ„ tavlan ocksĂ„, stĂ€mmer det? Är ett damur med diameter pĂ„ 30mm om det hjĂ€lper till.

Med vÀnlig hÀlsning
Matts

Hej,
image.jpg

Köpte en seiko till grabben, den ska vara frÄn 1965 men skicket fÄr mig att tro att den kan vara nyare. Jag har tidigare kunnat anvÀnda en guide :
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/seiko/
Men den hÀr seikon har inte fyra eller sexsiffrigt "movement number" utan tvÄsiffrigt 66- med 7970 som casenumber ( 66-7970)
serienumret Ă€r 1N2274. NĂ„n som kan det hĂ€r utantill, har för mig att man kan se pĂ„ tavlan ocksĂ„, stĂ€mmer det? Är ett damur med diameter pĂ„ 30mm om det hjĂ€lper till.

Med vÀnlig hÀlsning
Matts
Trevlig klocka. Skulle faktiskt tro att den Àr Àldre. Inte sÀker men november 61 Àr min gissning (baserat pÄ modell/design/serienummer)

Finns det nÄgon mindre Grand Seiko dressare i guld? helst manuell?
Pingar @yonsson

Edit: Var ju hyffsat lÀtt att gÄ in pÄ deras hemsida...

NÀr jag köpte denna trodde jag att det nog kunde bli en snabb flipp (alternativt en klocka som aldrig gick fÄ sÄld) men det fanns ett behov att testa, som sÄ ofta innan. Var helt enkelt tvungen :rolleyes: SÄhÀr snart en mÄnad senare har den suttit pÄ i princip varje dag, Àr hur nöjd som helst och gillar den starkt. KÀnns som en hÀrlig sommarklocka Àven för framtida somrar (nog för vulgo och stor för höst/vinter). Till och med frugan sa idag, helt spontant, att hon tycker den Àr fin. Bara en sÄdan sak. Och allt för under 2k. Gött :)

velatura_zpsflsspdyc.jpg

Den hÀr kÀndes lÀmplig denna vecka (Seiko peace clock frÄn Hiroshima museum)
RÀknar dagarna sedan senaste kÀrnvapentestet. Har nollstÀllts alldeles för mÄnga ggr sedan den sattes upp den 28e oktober 1967.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp