• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FullSizeRender (5).jpg

Har varit i kontakt med Seiko SC i UK och fÄtt det bekrÀftat att klockan (Grand Seiko SBGM001) kommer skickas tillbaka idag, servicen Àr klar och alla tester har blivit godkÀnda under helgen. Förhoppningsvis kommer klockan landa hos min nÀrmaste uthÀmtningsstÀlle nu pÄ torsdag. Antar att de skickar med Royal Mail och att leveranstiden borde vara 2-3 dagar.

MÄste sÀga att de har en riktigt bra kundtjÀnst, svarar pÄ mail inom en timme!

Har varit i kontakt med Seiko SC i UK och fÄtt det bekrÀftat att klockan (Grand Seiko SBGM001) kommer skickas tillbaka idag, servicen Àr klar och alla tester har blivit godkÀnda under helgen. Förhoppningsvis kommer klockan landa hos min nÀrmaste uthÀmtningsstÀlle nu pÄ torsdag. Antar att de skickar med Royal Mail och att leveranstiden borde vara 2-3 dagar.

MÄste sÀga att de har en riktigt bra kundtjÀnst, svarar pÄ mail inom en timme!
Shit vad snabbt servicen gick! Du fÄr gÀrna posta en lista pÄ vad som gjorts nÀr den kommer tillbaka. Aldrig sett en servicelista frÄn SEIKO tidigare. :)

DÄ var man Àntligen Tuna-Àgare dÄ, vad passande att det blev pÄ en "Tuna Tuesday"...
:cool::D
Tjusigt. Den klÀr dig ypperligt. HÄll hÄrt i den. Blir en klassiker tror jag. Trodde jag skulle kunna vara utan Tuna ett tag och gjorde misstaget att sÀlja min vita delfin. Hur tÀnkte jag dÀr? Har nu korrigerat det och en ny tonfisk Àr pÄ vÀg. Kanske kommer imorgon

Tjusigt. Den klÀr dig ypperligt. HÄll hÄrt i den. Blir en klassiker tror jag. Trodde jag skulle kunna vara utan Tuna ett tag och gjorde misstaget att sÀlja min vita delfin. Hur tÀnkte jag dÀr? Har nu korrigerat det och en ny tonfisk Àr pÄ vÀg. Kanske kommer imorgon
Tack. Ja, jag tĂ€nker nog behĂ„lla den hĂ€r. Är glad att jag hann fĂ„ tag pĂ„ en av de sista med den klassiska looken pĂ„ tavla och visare. Refraktionen i glaset Ă€r ju sĂ„ coolt, man kan sitta och kolla hur lĂ€nge som helst, som en kristallkula :D.

Ös pĂ„ med bilder nĂ€r du fĂ„tt din nya. :)

Jag har faktisk ett kort brev jag skulle vilja ha översatt frÄn japanska. Antar att inte @KenKun kan japanska? :)
Det Àr ett analogt brev sÄ Google translate kan inte hjÀlpa mig. :(

Tur dÀr finns google translate: (översÀttning) Ha Ha Ha det var riktigt roligt :) :):)
Japanska Àr (dessvÀrre) helt utom min kompetens...

// Bosse
Jag har faktisk ett kort brev jag skulle vilja ha översatt frÄn japanska. Antar att inte @KenKun kan japanska? :)
Det Àr ett analogt brev sÄ Google translate kan inte hjÀlpa mig. :(

Har du testat ex. vis https://www.newocr.com/
Online fri OCR, skall enligt sidan klara japanska ocksÄ.
Borde rÀcka med en bra mobilbild och sen bara ladda upp bilden. Kanske skall vara lite försiktig om det Àr kÀnslig information.

Tillbaka
Topp