? Du köpte vÀl av John? Jag mÀrkte aldrig att den var off och tror inte John gjorde det heller.KÀnns bra. Men hur ni kunde leva med chapterringen sÄ off Àr för mig en gÄta. MÄste ÄtgÀrdas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
? Du köpte vÀl av John? Jag mÀrkte aldrig att den var off och tror inte John gjorde det heller.KÀnns bra. Men hur ni kunde leva med chapterringen sÄ off Àr för mig en gÄta. MÄste ÄtgÀrdas
Tycker den kÀnns förvÄnandes mycket bÀttre Àn skx013 som Àr snarlik i storlek.Gratulerar! Det Àr en vÀldigt trevlig klocka, ibland upplever jag den dock liiite för liten och börjar fundera pÄ att sÀlja. Sen inser jag hur pass unik den Àr och relativt svÄr att fÄ tag pÄ, sÄ jag behÄller den lite till. Rinse and repeat.![]()
Ja, det ska bli intressant att se och lÀsa vad du tycker om dom. Har du nÄt ungefÀrligt leveransdatum?Tycker den Àr grym, men som du sÀger liiiite liten. Bar den dock mycket börjar hade den. 8F32 Àr ju ett fantastiskt bra urverk. Kan knappt bÀrga mig tills mina nya landar.
De borde absolut landa nÀsta vecka om inte tullen jÀvlas med mig vilket de ofta gör.Ja, det ska bli intressant att se och lÀsa vad du tycker om dom. Har du nÄt ungefÀrligt leveransdatum?
Svinsnyggt. Vad Àr det för band till den dÀr? För det Àr vÀl inte originalgummit?En 68a pÄ kvÀllskvisten (6105-8000)
![]()
Skulle varit blinkande smiley i mitt inlÀgg tidigare men off Àr det? Du köpte vÀl av John? Jag mÀrkte aldrig att den var off och tror inte John gjorde det heller.
Klart jag skulle fixat det. John mÄste ollat den snett pÄ nÄgot sÀtt.Skulle varit blinkande smiley i mitt inlÀgg tidigare men off Àr det
![]()
Om du sett det skulle du sÀkert ha fixat det
Ăppna, plocka bort kronan, plocka ur innanmĂ€tet och pilla rĂ€tt ringen, men GE FAN i batteriet för det Ă€r ett jĂ€kla meck att stĂ€lla om kalendern och den mĂ„ste stĂ€llas om nĂ€r batteriet tas bort.
Det mesta Àr nog bÀttre Àn SEIKOs lösning. Ser inte fram emot att byta batteri pÄ de som kommer nÀsta vecka.Jag sÄg videon du postade tidigare ang det. Gillar Citizens lösning bÀttre..
Tack. Nej det Àr ett wjean reprogummi. Dock vÀldigt likt orginalvÄfflan. Originalgummi pÄ klockan (6105-8119) till vÀnster. Repro pÄ 6105-8000.Svinsnyggt. Vad Àr det för band till den dÀr? För det Àr vÀl inte originalgummit?![]()
GRYM!Mycket Seiko hos posten idag vad verkar.
Ăven jag fick hem en liten fin en
![]()
SBCM023
Inte för att vara grinig men 8F35 Àr det, och hÀrlig klocka, stÀller om min fru's 2 gÄnger per Är enda konstighet var att den tappade ett par timmer vid ett par tillfÀllen förra Äret, sÄ jag avmagnetiserade den pÄ vinst och förlust, och efter det sÄ hÄller den tiden.Tycker den Àr grym, men som du sÀger liiiite liten. Bar den dock mycket nÀr jag hade den. 8F32 Àr ju ett fantastiskt bra urverk. Kan knappt bÀrga mig tills mina nya landar.
Tack! "Arkiverat" originalgummi? Jo, jag tackar.Tack. Nej det Àr ett wjean reprogummi. Dock vÀldigt likt orginalvÄfflan. Originalgummi pÄ klockan (6105-8119) till vÀnster. Repro pÄ 6105-8000.
samt ett till original nedan som ligger arkiverat.![]()
![]()
Ja ja, nu ska vi inte vara sÄna. Jag skriver ju fel hela tiden trots att jag vet bÀttre.Inte för att vara grinig men 8F35 Àr det, och hÀrlig klocka, stÀller om min fru's 2 gÄnger per Är enda konstighet var att den tappade ett par timmer vid ett par tillfÀllen förra Äret, sÄ jag avmagnetiserade den pÄ vinst och förlust, och efter det sÄ hÄller den tiden.
Ja ja jag vet att Quartz och magnetism bla bla men det fungerade sÄ
//Bosse
à ere nÄn som sitter och trycker pÄ ett sÄnt dÀr wjean-band (eller ett arkiverat originalgummi för den delen) som ni kan tÀnka er att slÀppa till min 6105-8000 fÄr ni gÀrna dra ett PM. Och om ni har en 6105-8110/9 som bara ligger och dammar sÄ Àr jag intresserad av den med.Tack. Nej det Àr ett wjean reprogummi. Dock vÀldigt likt orginalvÄfflan. Originalgummi pÄ klockan (6105-8119) till vÀnster. Repro pÄ 6105-8000.
samt ett till original nedan som ligger arkiverat.![]()
![]()
Glöm inte ta ett gÀng bilder, det kommer uppskattasSBEX001 finns pÄ Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg nu men den Àr inte framplockad Ànnu. Drar nog dit vid 15-snÄret och kikar pÄ den.
Ska försöka. Fotar sÀllan i butiker. Det Àr sÄ jÀkla kass ljus sÄ bilderna blir kassa.Glöm inte ta ett gÀng bilder, det kommer uppskattas![]()
Be dem fixa fram lite lampor, det borde rÀcka att du berÀttar att bilderna ska upp pÄ KSSka försöka. Fotar sÀllan i butiker. Det Àr sÄ jÀkla kass ljus sÄ bilderna blir kassa.
Den var ju riktigt snygg, grattis!Fick hem denna i dag. En kvartsare med mÄnfas (Tack @yonsson som uppmÀrksammade mig pÄ att Seiko gjorde schyssta mÄnfasklockor). Ganska sliten, lite repor pÄ glaset samt att guldplÀteringen Àr bortnött pÄ vissa stÀllen (gÄr det att fÄ fixat för en rimlig peng?). Ett nytt band (funderar pÄ ett mörkblÄtt) och lÀtt polering av glaset sÄ Àr detta en charmig pjÀs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar!Den var ju riktigt snygg, grattis!
Det hÀr mÀsterverket fÄr mig att övervÀga att sÀlja dykarna och testa. Men vÀntar nog tills jag kan panga hem en till rÀtt peng istÀllet.SBEX001 finns pÄ Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg nu men den Àr inte framplockad Ànnu. Drar nog dit vid 15-snÄret och kikar pÄ den.
![]()
Grym! Ascool med korrekt 29,5-mÄnfas!Fick hem denna i dag. En kvartsare med mÄnfas (Tack @yonsson som uppmÀrksammade mig pÄ att Seiko gjorde schyssta mÄnfasklockor). Ganska sliten, lite repor pÄ glaset samt att guldplÀteringen Àr bortnött pÄ vissa stÀllen (gÄr det att fÄ fixat för en rimlig peng?). Ett nytt band (funderar pÄ ett mörkblÄtt) och lÀtt polering av glaset sÄ Àr detta en charmig pjÀs.
![]()
![]()
![]()
![]()