• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tjena

Har en bekant som Àr i Tokyo, kÀnner ni till nÄgra fysiska butiker som Àr att rekommendera?Tack pÄ förhand

/M
Det finns massvis, beror pÄ var han Àr. SEIKOs flaggskeppbutik ligger i Wakostore i Ginza. BIC Camera finns lite varstans och har bra priser och kampanjer.

Gött tackar! Högst oklart var i Tokyo hon Àr. Skall kolla upp det lite nÀrmare! GÄr det att pruta nÄgot pÄ plats dÀr?
Jag skulle vilja sÀga att prutmöjligheterna i japan Àr mycket sÀmre Àn i sverige. Du kan ju alltid försöka men förvÀnta dig inget. Chansen finns att de istÀllet tar illa upp eftersom det antyder att de försöker lura dig pÄ pengar med ett för högt pris.

Kan rekommendera yodobashi camera och nÀmnda bic camera. De har butiker lite överallt i Tokyo. Yodobashi har en gigantisk butik i akihabara som Àr lite kul att se. Din vÀn som bor i japan kan ocksÄ skaffa ett "point card" som ger 10% (pÄ yodobashi iaf) tillgodo pÄ allt du köper. Köp en klocka för 100000 yen och fÄ 10000 yen i tillgodo pÄ allt i affÀren.

Söndag pÄ kontoret. En 6105-8119 underlÀttar.
20150906_150512.jpg

BerÀtta mer. Vad hÀnde? Och hur har du fÄtt till en tÀt kronpackning? Vilket skick pÄ klockan dessutom!
Vet inte om kronan Àr tÀt, vÄgar inte provtrycka igen...Men packningen ser fin ut
Mer om incidenten hÀr
https://klocksnack.se/threads/hissa...ler-tillverkare-evig.510/page-33#post-1028327
Har lite anvÀndarspÄr, men hyggligt skick minst sagt, tack för uppskattningen :)
@Minuteman plockade ihop den fint igen!!! Kudos till honom :)

Senast Àndrad:
Vet inte om kronan Àr tÀt, vÄgar inte provtrycka igen...Men packningen ser fin ut
Mer om incidenten hÀr
https://klocksnack.se/threads/hissa...ler-tillverkare-evig.510/page-33#post-1028327
Har lite anvÀndarspÄr, men hyggligt skick minst sagt, tack för uppskattningen :)
Hade missat den incidenten. Att Klockmaster Frölunda tog betalt för att sprÀnga klockan var nog det vÀrsta jag hört i servicevÀg. Snacka om taskig taktkÀnsla. Skönt att du fÄtt ihop den sÄ fint iaf, @Minuteman verkar veta vad han pysslar med.

Hade missat den incidenten. Att Klockmaster Frölunda tog betalt för att sprÀnga klockan var nog det vÀrsta jag hört i servicevÀg. Snacka om taskig taktkÀnsla. Skönt att du fÄtt ihop den sÄ fint iaf, @Minuteman verkar veta vad han pysslar med.
Det Àr sÄ jÀvla udda att man bara kan skratta Ät det. :D

Mer om incidenten hÀr
Skönt att den inte var vÀrre skadad Àn att det gick bra att plocka ihop den igen, och att den fortfarande gÄr bra.
Men att du fick betala för provtryckningen tycker jag Àr nÄgot helt otroligt dÄligt av Klockmaster.
Hoppas du fÄr nÄgon upprÀttelse senare.

Japp, riktigt bra jobb!
Skall till Hansson igen och snacka nu nÀr klockan Àr Äter...

Om man bestÀller frÄn t.ex. Seiya Japan, hur mycket mer Àn listpriset brukar det kosta er? Har ögonen pÄ en SBGX059 i framtiden.
Det lockar klart mer att bestÀlla en klocka direkt frÄn Japan Àn att t.ex. behöva förlita sig pÄ Creationwatches, efter allt man lÀst om dem.

Om man bestÀller frÄn t.ex. Seiya Japan, hur mycket mer Àn listpriset brukar det kosta er? Har ögonen pÄ en SBGX059 i framtiden.
Det lockar klart mer att bestÀlla en klocka direkt frÄn Japan Àn att t.ex. behöva förlita sig pÄ Creationwatches, efter allt man lÀst om dem.
Kikat pÄ SARB017 pÄ Seiya Japan och dÀr Àr den nÄgra hundra billigare Àn pÄ Creationwatches och ungefÀr 2000 kr billigare Àn pÄ till exempel uret.se.
Det verkar vara ganska bra priser dÀr, sÄ klart billigare Àn listpris. Fri frakt ocksÄ, men man riskerar vÀl att Äka pÄ moms och tull. Borde ÀndÄ bli billigare Àn listpris.

Kikat pÄ SARB017 pÄ Seiya Japan och dÀr Àr den nÄgra hundra billigare Àn pÄ Creationwatches och ungefÀr 2000 kr billigare Àn pÄ till exempel uret.se.
Det verkar vara ganska bra priser dÀr, sÄ klart billigare Àn listpris. Fri frakt ocksÄ, men man riskerar vÀl att Äka pÄ moms och tull. Borde ÀndÄ bli billigare Àn listpris.

Skillnaden Àr att Seyia skriver inte ner vÀrdet pÄ paketet till skillnad frÄn Creationwatches. Sen sÄ Àr ju Seyia AD för Seiko, om man tycker att det Àr viktigt.

Skillnaden Àr att Seyia skriver inte ner vÀrdet pÄ paketet till skillnad frÄn Creationwatches. Sen sÄ Àr ju Seyia AD för Seiko, om man tycker att det Àr viktigt.
Dessutom Àr det vÀl tvÀrtom? Seiya skriver ner vÀrdet. Creationwatches skriver ner ett pyttevÀrde.

Seiya fÄr inte skicka GS till Europa, efter att ha blivit stÀmd av Seiko. Han Àr ingen AD.
Han Àr strikt med att deklarera nÀstan fullt vÀrde.
Creationwatches Àr inte heller AD men Àr bÀttre pÄ att deklarera vÀrdet pÄ en mer "rimlig" nivÄ :D

Han Àr inte AD utan en mellanhand.

Dessutom Àr det vÀl tvÀrtom? Seiya skriver ner vÀrdet. Creationwatches skriver ner ett pyttevÀrde.
Nej, han skriver aldrig ner vÀrdet och jag tror inte ens han skickar GS till Europa lÀngre.

Jag hade handlat av Higuchi. Har köpt tvÄ nya GSar av Higuchi utan nÄgra som helst problem.

Han Àr inte AD utan en mellanhand.

Nej, han skriver aldrig ner vÀrdet och jag tror inte ens han skickar GS till Europa lÀngre.

Jag hade handlat av Higuchi. Har köpt tvÄ nya GSar av Higuchi utan nÄgra som helst problem.

Sorry, fel om Seyia som AD :) men jag har ialllafall alltid fÄtt betala 25% moms dÀrifrÄn. Men Àven om han inte Àr AD, sÄ fÄr man iallafall worldwide garanti och det fÄr man vÀl inte av Creationwatches? Men rÀtta mig gÀrna om jag har fel dÀr med.

Sorry, fel om Seyia som AD :) men jag har ialllafall alltid fÄtt betala 25% moms dÀrifrÄn. Men Àven om han inte Àr AD, sÄ fÄr man iallafall worldwide garanti och det fÄr man vÀl inte av Creationwatches? Men rÀtta mig gÀrna om jag har fel dÀr med.
Jag sÀger ju att han inte skriver ner vÀrdet.

Det Àr bara dÄrar som köper GS frÄn Creation.

Tillbaka
Topp