https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/Var hittar man bra exemplar, och vilka ref. ska man gÄ pÄ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/Var hittar man bra exemplar, och vilka ref. ska man gÄ pÄ?
BĂ„de fin bild och samling, bra jobbatTripp, Trapp, Trull...
![]()
SBCM023, 7548-7000, SBBN015
Murphy bezel Àr ju klart snyggast. Google it.Har fÄtt för mig att modda min skx009 lite. Har suttit och letat efter ny bezel men bara hittat coinedge bezeln frÄn yobokies. Finns det nÄgonting annat som passar?
![]()
NÄgonting sÄnt Àr jag pÄ jakt efter!
Sbgm029 tror jag ref Àr
SBEX001 nominerad i sportkategorin
i 2015 Grand Prix dâHorlogerie de Geneve.
http://www.gphg.org/watches/en/grand-prix-dhorlogerie-de-
geneve/2015/PRE#2015_SPORT
Helt rÀtt!En 68a pÄ kvÀllskvisten (6105-8000)
![]()
VĂ€lkommen ner iHar inte Ă€gt en Seiko tidigare men efter att ha fĂ„tt Seiko SSC259P1 i 28-Ă„rspresent- en riktigt hĂ€rlig sommarklocka - sĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att jag börjar gilla mĂ€rket mer och mer. Ăger ingen stĂ„llĂ€nkare men tittar regelbundet pĂ„ Seikos dykarmodeller. Riktigt fina!FĂ„r se vad nĂ€sta klockköp blir...
Klockan verkar vara otroligt prisvÀrd och kvalitativ, det trÄkiga Àr dock lÀderbandet som kÀnns för plastigt och tenderar till att "placera klockan snett pÄ handleden". LÀderbandet har dock en grÄ-svart skiftande nyans som jag gillar skarpt. Som tur kan man ju enkelt byta ut lÀderbandet!
![]()
![]()
![]()
Det Àr ett basurverk och dÄ varierar tidhÄllningen. Inget konstigt med det. DÀremot kan man ju rucka den sÄ den gÄr bÀttre, kanske -7/+7 istöllet för +14 exempelvis.En frÄga till er med större erfarenhet av 7S26-klockor:
Har en ny SKX009 som jag följt upp tidshÄllningen pÄ i nÄgon vecka nu, och jag blir inte klok pÄ den. Vissa dagar gÄr den 25 sekunder fort och vissa dagar 5 sekunder fort. Kan den vara magnetiserad, eller Àr Àr det nÄgot man fÄr rÀkna med med 7S26-verken?
Den bÀttre hÀlften har en SKX007 som sedan inköp stabilt gÄr 7-8 sekunder plus per dygn med endast en mindre ökning i samband med stor fysisk aktivitet. NÀr det gÀller min SKX009 kan jag inte se nÄgon direkt koppling till vad jag gör och hur fort den gÄr utan det Àr helt galet spretigt Àven om den ligger still.
Med vÀnlig hÀlsning, Förvirrad
En frÄga till er med större erfarenhet av 7S26-klockor:
Har en ny SKX009 som jag följt upp tidshÄllningen pÄ i nÄgon vecka nu, och jag blir inte klok pÄ den. Vissa dagar gÄr den 25 sekunder fort och vissa dagar 5 sekunder fort. Kan den vara magnetiserad, eller Àr Àr det nÄgot man fÄr rÀkna med med 7S26-verken?
Den bÀttre hÀlften har en SKX007 som sedan inköp stabilt gÄr 7-8 sekunder plus per dygn med endast en mindre ökning i samband med stor fysisk aktivitet. NÀr det gÀller min SKX009 kan jag inte se nÄgon direkt koppling till vad jag gör och hur fort den gÄr utan det Àr helt galet spretigt Àven om den ligger still.
Med vÀnlig hÀlsning, Förvirrad
Det Àr ett basurverk och dÄ varierar tidhÄllningen. Inget konstigt med det. DÀremot kan man ju rucka den sÄ den gÄr bÀttre, kanske -7/+7 istöllet för +14 exempelvis.
Köp en quartz... problem solved!![]()
Gummipackningen under bezeln Àr sÀkert sönder. Plocka av, rengör, byt eventuellt packning.Men nu till mitt problem. Fick Àven hem en skx007 och har upptÀckt nÄgot som krockar med min pedantiska personlighet. Bezeln kÀnns vÀldigt annorlunda jÀmfört med min 009a. PÄ 009an Àr det jÀmnt motstÄnd nÀr man snurrar och lÄter likadant pÄ alla 120 klick. PÄ nya 007an Àr det mindre motstÄnd, men framför allt Àr "klicken" lite ojÀmna och vrider man snabbt sÄ kÀnns det nÀstan som att det Àr 60-klick bezel. Det kÀnns som att den hoppar över nÄgra steg ibland och den kÀnns inte lika solid och jÀmn som pÄ 009an. Det kÀnns lite billigt helt enkelt, jÀmfört med 009an. Kan som glad amatör tyvÀrr inte förklara det bÀttre
Ăr detta ett vanligt fel? GĂ„r det att Ă„tgĂ€rda? Vill helst försöka undvika retur och liknande med Creation.
Tack pÄ förhand!
LĂ„ter galet. Har du köpt den ny? Ăr alla delar original?Jag har andra klockor som gĂ„r tillrĂ€ckligt bra, var mest förvĂ„nad över att den Ă€r sĂ„ svajig nĂ€r den andra Ă€r sĂ„ stabil.
FÄr nog mest konstatera att jag hade tur med den första SKXen. 009an har för övrigt ocksÄ skeva index och har efter en vecka hunnit tappa en liten bit lume som nu huserar pÄ insidan av glaset, sÄ urverkets prestation Àr helt i linje med hur jag upplever den i övrigt.![]()
Gummipackningen under bezeln Àr sÀkert sönder. Plocka av, rengör, byt eventuellt packning.
Hade inte returnerat. Ăr den ny sĂ„ rĂ€cker det sĂ€kert att plocka isĂ€r den och göra rent den. Packningen Ă€r sĂ€kert hel.Tack!
TrÄkigt pÄ en sprillans ny klocka. Antar att det Àr billigare och enklare med ny packning Àn att returnera till Singapore?
Jepp, sĂ„ vitt jag kan se Ă€r den ny med allt original. Handlade denna frĂ„n Creationwatches. Tydligen inte ett helt ovanligt fel (googla "misaligned chapter ring SKX"). Felet Ă€r inte konstant runt hela cirkeln utan Ă€r som störst klockan 6.LĂ„ter galet. Har du köpt den ny? Ăr alla delar original?
Kul! Fler bilder! NÄgon nyupptÀckt skillnad?Paket idag
![]()
//Bosse
Kul! Fler bilder! NÄgon nyupptÀckt skillnad?