• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sbbn019 selfie
2015-09-04 18.03.37.jpg

SÄ dÀr ja, nu Àr lÀnken kortad och i klockan drift

_9040249.jpg

I en jÀmförelse 001 vs 017 sÄ Àr den nya som en "face-liftad" bil, lite hÀr och dÀr, vad jag har sett till nu (med förbehÄll för att jag har EN 001 och jÀmföra med) Àr att poleringen Àr ett snÀpp bÀttre inte riktig GS klass men tÀtt inpÄ, trycket pÄ tavlan Àr kraftigare (tjockare) igen mer som GS men inte helt, indexen Àr l i t e mer polerade sÄ kÀnslan Àr en almen höjning pÄ alla punkter, det nÀrmaste man kommer en GS som inte Àr en GS kanske? En mycket pÄtaglig skillnad dock var att korta lÀnken, Denna Àr den 3die jag gir mig pÄ, och pÄ denna satt stiften nÄt sÄ jÀv**** inte direkt kul, men det gick....

Trevlig helg

//Bosse

//Bosse

_9040249.jpg

I en jÀmförelse 001 vs 017 sÄ Àr den nya som en "face-liftad" bil, lite hÀr och dÀr, vad jag har sett till nu (med förbehÄll för att jag har EN 001 och jÀmföra med) Àr att poleringen Àr ett snÀpp bÀttre inte riktig GS klass men tÀtt inpÄ, trycket pÄ tavlan Àr kraftigare (tjockare) igen mer som GS men inte helt, indexen Àr l i t e mer polerade sÄ kÀnslan Àr en almen höjning pÄ alla punkter, det nÀrmaste man kommer en GS som inte Àr en GS kanske? En mycket pÄtaglig skillnad dock var att korta lÀnken, Denna Àr den 3die jag gir mig pÄ, och pÄ denna satt stiften nÄt sÄ jÀv**** inte direkt kul, men det gick....

Trevlig helg

//Bosse

//Bosse
Tack för info. InlÀgget gjorde mig mkt sugen pÄ att testa en. ping @gert

Fick hem denna i dag. En kvartsare med mÄnfas (Tack @yonsson som uppmÀrksammade mig pÄ att Seiko gjorde schyssta mÄnfasklockor). Ganska sliten, lite repor pÄ glaset samt att guldplÀteringen Àr bortnött pÄ vissa stÀllen (gÄr det att fÄ fixat för en rimlig peng?). Ett nytt band (funderar pÄ ett mörkblÄtt) och lÀtt polering av glaset sÄ Àr detta en charmig pjÀs.:)
4.jpg
6.jpg
7.jpg
9.jpg
Va söt den var. Vet du ref? Min sambo hade gillat den dÀr :)

_9040249.jpg

Trevlig helg

//Bosse

//Bosse
Nu lÀngtar man Ànnu mer att ett visst paket ska dyka upp. Ser bra ut.

Skillnader SBDX001 VS 017 som inte Àr beskrivna i underlag frÄn Seiko
Först ut Àr tavlan och print:
_9050251 (1).jpg

och
_9050253 (1).jpg

Jag Àr inte riktigt nöjd med bild kvaliteten men i mitt i bygg stöket Àr det det bÀsta jag kan göra, i övrigt en annan skillnad Àr att AR pÄ 001 Àr monokrom (blÄ) pÄ 017 en mer tidsenlig multi belÀggning, bÄda mycket effektiva.

Slut pÄ del I, mer kommer

//Bosse

_9050251 (1).jpg

och
_9050253 (1).jpg

Jag Àr inte riktigt nöjd med bild kvaliteten men i mitt i bygg stöket Àr det det bÀsta jag kan göra, i övrigt en annan skillnad Àr att AR pÄ 001 Àr monokrom (blÄ) pÄ 017 en mer tidsenlig multi belÀggning, bÄda mycket effektiva.

//Bosse
Sbdx001 Àr underst om jag fattat det rÀtt?
Mer sÄdant hÀr tack!

_9050251 (1).jpg

och
_9050253 (1).jpg

//Bosse

Tackar! Klar skillnad pÄ taveltext.
Och dessutom, otippat, slarvig lysmasseapplicering pÄ sbdx001.

Jag ser faktiskt ingen skillnad pÄ texten, dÀremot tycker jag kontrasten i bilderna skiljer sig. Lyspastan Àr det ju dÀremot stor skillnad pÄ. Den 001 jag hade var inte sÄ slarvigt applicerad.

Ska se om jag hittar nÄgra gamla makrobilder.
image.jpg

Senast Àndrad:
Jag ser faktiskt ingen skillnad pÄ texten, dÀremot tycker jag kontrasten i bilderna skiljer sig. Lyspastan Àr det ju dÀremot stor skiölnad pÄ. Den 001 jag hade var inte sÄ slarvigt applicerad.

Ska se om jag hittar nÄgra gamla makrobilder.
image.jpg
DÀr Àr stor skillnad Hr. Y 017 har "tjockare" print mycket tjockare mer GS helt enkelt.
//Bosse

Men hur ska vi se tjocklek pÄ en bild rakt uppifrÄn?
Nu Àr du krÄnglig, sÄ vi tar fram plÄtsaxen och lite plÄt:
Överste bild: "300" ser du "prickarna" mitt i varje tal? bra, det Ă€r det svarta i tavlan som syns igenom vita fĂ€rgen som inte tĂ€cker helt (tunn) och sĂ„ gĂ„r vi en bild ned osv osv, nĂ€r jag fĂ„r lite bĂ€ttre koll pĂ„ ljus mm. sĂ„ skall jag ta bilder "frĂ„n sidan" men oavsett sĂ„ Ă€r 017 i en annan division nĂ€r det gĂ€ller detta.

//Bosse

Med hjÀlp av belysning och den skugga som genereras brukar ju ge indikation. Men det Àr svÄrt att fÄ nÄgon uppfattning i detta fall.
Helt rÀtt, nu ser jag detta pÄ en Mac Book Pro Retina och dÀr syns ett djup i trycket pÄ 017 (ljus/skugga) men hur det tar sig pÄ mobil/tablet vet jag inte.

//Bosse

Tjena

Har en bekant som Àr i Tokyo, kÀnner ni till nÄgra fysiska butiker som Àr att rekommendera?Tack pÄ förhand

/M

Tillbaka
Topp