Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag Àr svÄrt förtjust i min skx007. AnvÀnds ofta och har tÄlt en del stryk. Jag skrev nedanstÄende om mina första intryck för lÀnge sedan. https://klocksnack.se/threads/en-ny...07-vs-skx013-vs-orient-ray.13337/#post-336412Hej! Har ganska nyligen blivit intresserad av klockor och söker tips DÄ jag inte har sÀrskilt hög budget har jag kollat runt en del pÄ skx007/009. Vet nÄgon hur denna klocka Àr? eller Àr det vÀrt att lÀgga ner mer pengar och köpa nÄgot annat?
SÄ dÀr jaBild frÄn idag
SBDX001
Seiko WidedateSnygg!! Vilken modell Àr detta?
Tack för svaret och de mycket lÀsvÀrda tankarna! Hur Àr det om vill vill byta till ett oyster band t.ex.? GÄr det lika smidigt att byta om man köper den med gummi band eller Àr det lÀttare om man köper den med stÄlarmband? Eller Àr det tvÀrtom? (har inga tidigare erfarenheter som sagt)Jag Àr svÄrt förtjust i min skx007. AnvÀnds ofta och har tÄlt en del stryk. Jag skrev nedanstÄende om mina första intryck för lÀnge sedan. https://klocksnack.se/threads/en-ny...07-vs-skx013-vs-orient-ray.13337/#post-336412
Det spelar ingen som helst roll vilken av dem du köper om du ÀndÄ ska köpa ett oyster sen eftersom det Àr samma infÀstning. Dock tycker jag att lÀnken fÄr oförtjÀnt mycket skit och Àr klart vÀrd att ge en chans.Tack för svaret och de mycket lÀsvÀrda tankarna! Hur Àr det om vill vill byta till ett oyster band t.ex.? GÄr det lika smidigt att byta om man köper den med gummi band eller Àr det lÀttare om man köper den med stÄlarmband? Eller Àr det tvÀrtom? (har inga tidigare erfarenheter som sagt)
Jag har kört min pÄ nato, men har bestÀllt ett oyster nu. Har dock ej anlÀnt Ànnu, sÄ jag kan inte svara. Men byta mellan olika band ska inte vara nÄgot problem. Och det finns mÀngder att köpa i efterhand om man vill det. Gummit som följer gillade jag inte alls.Tack för svaret och de mycket lÀsvÀrda tankarna! Hur Àr det om vill vill byta till ett oyster band t.ex.? GÄr det lika smidigt att byta om man köper den med gummi band eller Àr det lÀttare om man köper den med stÄlarmband? Eller Àr det tvÀrtom? (har inga tidigare erfarenheter som sagt)
Tack dÄ vet jag! Hmm jag gillar oyster bandet men ska ha det i Ätanke iallafallDet spelar ingen som helst roll vilken av dem du köper om du ÀndÄ ska köpa ett oyster sen eftersom det Àr samma infÀstning. Dock tycker jag att lÀnken fÄr oförtjÀnt mycket skit och Àr klart vÀrd att ge en chans.
Jag köpte en Skx009k2 (tror jag den hette) för ett halvÄr sedan och jag mÄste sÀga att jag har varken förr eller senare varit med om en sÄ genuint skitdÄlig lÀnk! Jag skulle köpa med gummi om jag skulle handla igen. LÀnken Àr oanvÀndbar.Det spelar ingen som helst roll vilken av dem du köper om du ÀndÄ ska köpa ett oyster sen eftersom det Àr samma infÀstning. Dock tycker jag att lÀnken fÄr oförtjÀnt mycket skit och Àr klart vÀrd att ge en chans.
Köp dig en skx007 frÄn k&s eller Asien (sÄg tips pÄ hemsidor lÀngre upp). Gillar du den inte sÄ sÀlj den pÄ ks. I allra sÀmsta fall kostar det dig en 500-hundring (osannolikt). Och dÄ har du provat en riktigt trevlig klocka imho.Tack dÄ vet jag! Hmm jag gillar oyster bandet men ska ha det i Ätanke iallafall
Kan inte sÀga nÄgot om lÀnken, men gummit Àr inte direkt lyckoframkallande det heller...Jag köpte en Skx009k2 (tror jag den hette) för ett halvÄr sedan och jag mÄste sÀga att jag har varken förr eller senare varit med om en sÄ genuint skitdÄlig lÀnk! Jag skulle köpa med gummi om jag skulle handla igen. LÀnken Àr oanvÀndbar.
FrÄn det jag sett har jag varken gillat gummibandet eller stÄlbandet sÀrskilt mycket, dÀrför tÀnkte jag att jag kanske kunde spara en liten slant och köpa gummivarianten om jag ÀndÄ ska bytaJag har kört min pÄ nato, men har bestÀllt ett oyster nu. Har dock ej anlÀnt Ànnu, sÄ jag kan inte svara. Men byta mellan olika band ska inte vara nÄgot problem. Och det finns mÀngder att köpa i efterhand om man vill det. Gummit som följer gillade jag inte alls.
Köp ett billigt nato sÄ har du nÄt att slÀnga pÄ nÀr klockan anlÀnder. Funkar fint tycker jag.FrÄn det jag sett har jag varken gillat gummibandet eller stÄlbandet sÀrskilt mycket, dÀrför tÀnkte jag att jag kanske kunde spara en liten slant och köpa gummivarianten om jag ÀndÄ ska byta
BlÄa tonfisken sitter stadigt pÄ handleden hela helgen vad det verkar.
SBBN037
Ni som haft eller har lÀnken till SBBN015, Àr den vÀrd dryga 2000kr?
Precis som John sÀger, lÀnken Àr i god kvalitet och vÀlanpassad för Tunan. "Ratcheting clasp"-lÄset bestÄr av stÄl och titan och funkar precis som det ska.BlÄa tonfisken sitter stadigt pÄ handleden hela helgen vad det verkar.
SBBN037
Ni som haft eller har lÀnken till SBBN015, Àr den vÀrd dryga 2000kr?
Avsolut, lÀnken Àr riktigt bra!Ni som haft eller har lÀnken till SBBN015, Àr den vÀrd dryga 2000kr?
http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/84452HallĂ„ boyz. Jag tĂ€nkte bestĂ€lla lite prylar frĂ„n CousinsUK och samtidigt passa pĂ„ att klicka hem en ny packning till bakboetten pĂ„ min 6309-7040. Ăr det nĂ„n som rĂ„kar veta vilken storlek det ska vara pĂ„ denna O-ringen? Finns bara 556st att vĂ€lja pĂ„... Tacksam för hjĂ€lp!
Ja kanske. Om du gillar att ha lÀnk pÄ klockor. Den Àr bra. Men inte magisk. Vettefan om jag skulle pröjsa 2000 faktiskt.
Precis som John sÀger, lÀnken Àr i god kvalitet och vÀlanpassad för Tunan. "Ratcheting clasp"-lÄset bestÄr av stÄl och titan och funkar precis som det ska.
Men jag skulle nog fundera ett tag pÄ om jag tycker den Àr vÀrd drygt 2k. Det borde finnas en massa andra lÀnkar som passar. Jag har sjÀlv ett par 22mm lÀnkar med raka avslut som skulle kunnat funka, men tyvÀrr inte med Seikos feta bandstift. SÄ det bör man kolla upp ifall man ska köpa en annan lÀnk.
Avsolut, lÀnken Àr riktigt bra!
Tack, vet att han sÀljer dessa. Hade bara varit skönt att fÄ allt frÄn Cousins dÄ jag ÀndÄ ska bestÀlla lite andra prylar dÀrifrÄn... FÄr vÀl helt enkelt öppna upp och mÀta...