• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Undra om inte GMT markörerna/siffrorna Àr blÄa. Trodde hela tiden de var svarta men i den hÀr vinkeln ser de lite mörkblÄa ut. Mycket subtilt.
P1050292.jpg
JodÄ, samma fÀrg pÄ siffror och visare :) iaf pÄ min sbgm023. Som jag förstÄtt det skiljer det bara lÀnk mot lÀder pÄ dessa modeller.
Möjligen Àr skiljer sig Àven tavelfÀrgen dÄ 023 har mer silver tavla Àn benvit. Eller vad upplever du för fÀrg pÄ din tavla?
Edit: google bekrÀftade att tavlorna Àr olika :)

JodÄ, samma fÀrg pÄ siffror och visare :) iaf pÄ min sbgm023. Som jag förstÄtt det skiljer det bara lÀnk mot lÀder pÄ dessa modeller.
Möjligen Àr skiljer sig Àven tavelfÀrgen dÄ 023 har mer silver tavla Àn benvit. Eller vad upplever du för fÀrg pÄ din tavla?
Edit: google bekrÀftade att tavlorna Àr olika :)
Japp, tavlan pÄ 021 Àr grÀddfÀrgad. Det framgÄr inte alltid i foton men irl sÄ Àr det vÀldigt tydigt.

..Äntligen ett riktigt band pĂ„ den nyinköpta mĂ„nfas-Seikon.:) Fick först ett med silverspĂ€nne och var tvungen att returnera.:(
..PrÀglat alligator i mörkblÄtt. Satsade pÄ ett mycket, mycket tunt band dÄ klockan ocksÄ Àr riktigt tunn.
..Notera ocksÄ att det snart Àr fullmÄne...
0925.jpg

..Äntligen ett riktigt band pĂ„ den nyinköpta mĂ„nfas-Seikon.:) Fick först ett med silverspĂ€nne och var tvungen att returnera.:(
..PrÀglat alligator i mörkblÄtt. Satsade pÄ ett mycket, mycket tunt band dÄ klockan ocksÄ Àr riktigt tunn.
..Notera ocksÄ att det snart Àr fullmÄne...
0925.jpg

Det ser riktigt bra ut! Som du skriver, det Àr viktigt att klocka och band matchar i frÄga om tjocklek.

Jag vet inte om hur mÄnga olika frÄgor jag stÀllt om den ena eller den andra modellen, inte köpt nÄn men hÀr kommer en till pÄ temat, en klocklÄda till en sarb033 Àr den alltid mörkgrÄ? De flesta jag sett har det, men nu har jag sett en med vit, nÄgot lurt?

Jag vet inte om hur mÄnga olika frÄgor jag stÀllt om den ena eller den andra modellen, inte köpt nÄn men hÀr kommer en till pÄ temat, en klocklÄda till en sarb033 Àr den alltid mörkgrÄ? De flesta jag sett har det, men nu har jag sett en med vit, nÄgot lurt?
Inte ytterkartongen?
e7f8k8.jpg

Fick hem denna i dag. En kvartsare med mÄnfas (Tack @yonsson som uppmÀrksammade mig pÄ att Seiko gjorde schyssta mÄnfasklockor). Ganska sliten, lite repor pÄ glaset samt att guldplÀteringen Àr bortnött pÄ vissa stÀllen (gÄr det att fÄ fixat för en rimlig peng?). Ett nytt band (funderar pÄ ett mörkblÄtt) och lÀtt polering av glaset sÄ Àr detta en charmig pjÀs.:)
4.jpg
6.jpg
7.jpg
9.jpg
Sitter och blÀddrar i seiko trÄden och hitta denna. VÀldigt snygga sak

Tillbaka
Topp