• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Söndag, och tid för "fin" klockan, denna ett bra exempel pÄ "less is more", ganska liten (37.3 mm /11,4 mm) manuell uppdrag, inget datum, ingen komplikationer sÄ trist?, inte i min bok, minsta ljus och det gnistrar om den, men detta Àr svÄrt att fÄ pÄ bild, SBGW005 Àr ref, och den Àr frÄn 2004 och den gÄr fortfarande fint inom GS standard med 56-57t gÄngreserv. En definitiv keeper.

_9270316.jpg

Och just det, den har inte mjukt uppdrag, men ultra mjukt, som en kniv i varmt smör.
Fortsatt trevlig helg
//Bosse

Söndag, och tid för "fin" klockan, denna ett bra exempel pÄ "less is more", ganska liten (37.3 mm /11,4 mm) manuell uppdrag, inget datum, ingen komplikationer sÄ trist?, inte i min bok, minsta ljus och det gnistrar om den, men detta Àr svÄrt att fÄ pÄ bild, SBGW005 Àr ref, och den Àr frÄn 2004 och den gÄr fortfarande fint inom GS standard med 56-57t gÄngreserv. En definitiv keeper.

_9270316.jpg

Och just det, den har inte mjukt uppdrag, men ultra mjukt, som en kniv i varmt smör.
Fortsatt trevlig helg
//Bosse

Ser vÀldigt trevlig ut. Hur mÄnga bph ligget en manuell GS pÄ?

...Japp, Àntligen kommer mÄnfaskomplikationen till nytta. Blir fullmÄne inatt!
...Och inte vilken fullmÄne som helst! NÀ, för att uppmÀrksamma att det Àr första fullmÄnen sen jag skaffade mÄnfas har mÄnen laddat upp med en
...superduperfullmÄne inatt. Stor och röd ska den vara minsann. Jo, jag tackar! :D
0927.jpg

...Japp, Àntligen kommer mÄnfaskomplikationen till nytta. Blir fullmÄne inatt!
...Och inte vilken fullmÄne som helst! NÀ, för att uppmÀrksamma att det Àr första fullmÄnen sen jag skaffade mÄnfas har mÄnen laddat upp med en
...superduperfullmÄne inatt. Stor och röd ska den vara minsann. Jo, jag tackar! :D
0927.jpg
Tjusigt! Är du nöjd med blĂ„tt lĂ€der? Sambons mĂ„nfas kanske kommer fram idag Ă€ndĂ„.

Kompisens SKX013 har plötsligt (gÄtt nÄgra veckor nu utan förÀndring) börjat gÄ ca 10 min för fort varje dag. Klockan har inte tappats eller rÄkat ut för nÄgon annan form av orimligt vÄld.
Klockan Àr ca 2 Är gammal tror jag.
Vad kan jag göra? Är det vĂ€rt det att försöka reparera den sjĂ€lv hemma med enkla metoder? GĂ„r det att "rucka" 10 minuter?! Har redan testat "uppsĂ„tligen" tappa den i golvet och se om den helt plötsligt börjar gĂ„ rĂ€tt men det blev inte bĂ€ttre.
Eller Àr det bara skrot? Med tanke pÄ det lÄga priset pÄ klockan..

Denna Äkte pÄ direkt vid hemkomst, jag anvÀnder datum rÀtt ofta pÄ jobbet sÄ den fÄr (dessvÀrre) mest stanna hemma. I övrigt för dom skarpögda hÀr, sÄ Àr det inget fel pÄ bilden, indexen pekar uppÄt in mot mitten, den har vÀlvd tavla, vilket jag inte har sett pÄ andra GS

_9280320 (1).jpg

SBGW005 pÄ sömlös krokodil.
//Bosse

Denna Äkte pÄ direkt vid hemkomst, jag anvÀnder datum rÀtt ofta pÄ jobbet sÄ den fÄr (dessvÀrre) mest stanna hemma. I övrigt för dom skarpögda hÀr, sÄ Àr det inget fel pÄ bilden, indexen pekar uppÄt in mot mitten, den har vÀlvd tavla, vilket jag inte har sett pÄ andra GS

_9280320 (1).jpg

//Bosse
SBGH013 har ocksÄ vÀlvd tavla (tror jag). :)

Kompisens SKX013 har plötsligt (gÄtt nÄgra veckor nu utan förÀndring) börjat gÄ ca 10 min för fort varje dag. Klockan har inte tappats eller rÄkat ut för nÄgon annan form av orimligt vÄld.
Klockan Àr ca 2 Är gammal tror jag.
Vad kan jag göra? Är det vĂ€rt det att försöka reparera den sjĂ€lv hemma med enkla metoder? GĂ„r det att "rucka" 10 minuter?! Har redan testat "uppsĂ„tligen" tappa den i golvet och se om den helt plötsligt börjar gĂ„ rĂ€tt men det blev inte bĂ€ttre.
Eller Àr det bara skrot? Med tanke pÄ det lÄga priset pÄ klockan..
!
Mest troligt magnetiserat, finns spalt kilometer om detta tidigare i trÄden/forumet/nÀttet, alla kvalificerade urmakare löser detta pÄ minuten, alternativt sÄ köp en avmagnetiserings "gronk" jag tog en hem pÄ Bukten för 75 spÀnn och den fungerar.

//Bosse

_9280320 (1).jpg

//Bosse
Jeflar vad snygg! Haha, jag lÀste dock "Sömnlös krokodil" och tÀnkte: Det var ju ett intressant sÀtt att titulera sig sjÀlv. :D

Tillbaka
Topp