Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nu fÄr du rodda rÀtt datumet Bosse!!Yo
(SBGA085)
//Bosse
Nu fÄr du rodda rÀtt datumet Bosse!!
You should, fantastisk klocka!Ansluter mig till GS-bÀrarna. Luftar denna allt för sÀllan.
SBGM001
De dĂ€r SARBarna har utgĂ„tt ur sortimentet sen ett par Ă„r. LĂ€gg dĂ€r till att de var/Ă€r ganska populĂ€ra. Scanna andrahandsmarknaden och hugg nĂ€r nĂ„n dyker upp.Tjena, har en frĂ„ga om sarb023 med vit tavla. Denna klocka verkar helt omöjlig att hitta, eller sĂ„ Ă€r det bara sĂ„ att jag inte vet vart man ska leta. Ăr det nĂ„gon hjĂ€lpsam dĂ€r ute som kan bidra med lite kunskap om just denna ref?
Tack för svaret! Men samma ref nummer med svart tavla hittar jag pÄ ett par sidor, pratade Àven med nÄgon pÄ creationwatches och hon var inte sÀker pÄ om och nÀr dom skulle fÄ in den. Men du kanske har rÀtt dÄ jag inte Àr sÀrskilt kunnig.De dÀr SARBarna har utgÄtt ur sortimentet sen ett par Är. LÀgg dÀr till att de var/Àr ganska populÀra. Scanna andrahandsmarknaden och hugg nÀr nÄn dyker upp.
Cool! Hur ser din (frugans) twin quartz ut?Min enda Seiko. Frugan la beslag pÄ min Twin quartz.
Du och @yonsson i samma klubb nu dÄSÄja. 7a38-7020
Fin! Skulle vilja ha nÄn Àldre dressig Seiko quartzare typ Twin Quartz, King Quartz eller Àldre GS quartz osv.
Vilket innebÀr att vi har 3st pÄ forumet sÄ om nÄgon vill köpa min sÄ gÄr det bra att PMa mig.Du och @yonsson i samma klubb nu dÄ
Vilket innebÀr att vi har 3st pÄ forumet sÄ om nÄgon vill köpa min sÄ gÄr det bra att PMa mig.
Shit va jag vill ha!!!Nya Seikon har kommit! 6138-8020 Panda frÄn 1977. Ska enligt sÀljaren, som jag finner mycket trovÀrdig, vara helt original och opolerad.
Visarna Àr nÄgot ljusare Àn de smÄ lumeplupparna vid tavlan, sÄ funderar lite över om de Àr original till klockan. Hursomhelst Àr det iallafall originaldelar vilket Àr det viktigaste, och andra pandor jag har tittat pÄ har haft vÀldigt lika visare vad gÀller fÀrg pÄ lysmassan.
Caset har vÀl sÀtt bÀttre dagar, dÄ den har en del dings och repor, men det Àr inget som stör mig. I övrigt Àr det skarpa, fina kanter vilket jag hÄller högre Àn dings.
Det tvĂ„ "negativa" sakerna med klockan Ă€r dels att den har en kronografvisare frĂ„n en annan 6138 som Ă€r helt svart, men den hĂ€r ska ha en orange spets. Ska försöka leta reda pĂ„ en korrekt visare, alternativt försöka mĂ„la den rĂ€tt. Det andra Ă€r, att trots glaset ska vara nytt, har det en irriterande repa pĂ„ INSIDAN.. Hur det nu kan komma sig. Ska höra med sĂ€ljaren som Ă€ven renoverade klockan i England, han verkar som sagt vĂ€ldigt trevlig och Ă€rlig, sĂ„ han kommer med största sannolikhet fixa det för mig. SĂ„ fort ovanstĂ„ende "problem" Ă€r fixade (nu handlade större delen av texten om de negativa sakerna tyvĂ€rr haha, men det Ă€r dem ENDA bekymmerna jag har med klockan) sĂ„ kommer jag vara 100% TOKNĂJD!!!
NĂ„gra fler bilder:
Hehe, precis vad jag sjÀlv tÀnkte första gÄngen jag sÄg den hÀr modellen.Shit va jag vill ha!!!
HejHallÄ dÀr?
Min brorsa börjar bli lite klockintresserad och impulsköpte en Seiko pÄ Tratten, för att den "sÄg lite fantasy ut..."
Den heter Age of Invention, Àr det nÄn som vet nÄt om denna udda(?) modell..?
Har sett automatare ocksÄ, men bara nÄn enstaka gÄng.
Och Nej, jag undrar inte vad den Àr vÀrd!!
Nya Seikon har kommit! 6138-8020 Panda frÄn 1977. Ska enligt sÀljaren, som jag finner mycket trovÀrdig, vara helt original och opolerad.
Visarna Àr nÄgot ljusare Àn de smÄ lumeplupparna vid tavlan, sÄ funderar lite över om de Àr original till klockan. Hursomhelst Àr det iallafall originaldelar vilket Àr det viktigaste, och andra pandor jag har tittat pÄ har haft vÀldigt lika visare vad gÀller fÀrg pÄ lysmassan.
Caset har vÀl sÀtt bÀttre dagar, dÄ den har en del dings och repor, men det Àr inget som stör mig. I övrigt Àr det skarpa, fina kanter vilket jag hÄller högre Àn dings.
Det tvĂ„ "negativa" sakerna med klockan Ă€r dels att den har en kronografvisare frĂ„n en annan 6138 som Ă€r helt svart, men den hĂ€r ska ha en orange spets. Ska försöka leta reda pĂ„ en korrekt visare, alternativt försöka mĂ„la den rĂ€tt. Det andra Ă€r, att trots glaset ska vara nytt, har det en irriterande repa pĂ„ INSIDAN.. Hur det nu kan komma sig. Ska höra med sĂ€ljaren som Ă€ven renoverade klockan i England, han verkar som sagt vĂ€ldigt trevlig och Ă€rlig, sĂ„ han kommer med största sannolikhet fixa det för mig. SĂ„ fort ovanstĂ„ende "problem" Ă€r fixade (nu handlade större delen av texten om de negativa sakerna tyvĂ€rr haha, men det Ă€r dem ENDA bekymmerna jag har med klockan) sĂ„ kommer jag vara 100% TOKNĂJD!!!
NĂ„gra fler bilder: