• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Yo

_A010333.jpg

(SBGA085)
//Bosse

Tjena, har en frĂ„ga om sarb023 med vit tavla. Denna klocka verkar helt omöjlig att hitta, eller sĂ„ Ă€r det bara sĂ„ att jag inte vet vart man ska leta. Är det nĂ„gon hjĂ€lpsam dĂ€r ute som kan bidra med lite kunskap om just denna ref?

Tjena, har en frĂ„ga om sarb023 med vit tavla. Denna klocka verkar helt omöjlig att hitta, eller sĂ„ Ă€r det bara sĂ„ att jag inte vet vart man ska leta. Är det nĂ„gon hjĂ€lpsam dĂ€r ute som kan bidra med lite kunskap om just denna ref?
De dÀr SARBarna har utgÄtt ur sortimentet sen ett par Är. LÀgg dÀr till att de var/Àr ganska populÀra. Scanna andrahandsmarknaden och hugg nÀr nÄn dyker upp.

De dÀr SARBarna har utgÄtt ur sortimentet sen ett par Är. LÀgg dÀr till att de var/Àr ganska populÀra. Scanna andrahandsmarknaden och hugg nÀr nÄn dyker upp.
Tack för svaret! Men samma ref nummer med svart tavla hittar jag pÄ ett par sidor, pratade Àven med nÄgon pÄ creationwatches och hon var inte sÀker pÄ om och nÀr dom skulle fÄ in den. Men du kanske har rÀtt dÄ jag inte Àr sÀrskilt kunnig.

Nya Seikon har kommit! 6138-8020 Panda frÄn 1977. Ska enligt sÀljaren, som jag finner mycket trovÀrdig, vara helt original och opolerad.
image.jpeg

Visarna Àr nÄgot ljusare Àn de smÄ lumeplupparna vid tavlan, sÄ funderar lite över om de Àr original till klockan. Hursomhelst Àr det iallafall originaldelar vilket Àr det viktigaste, och andra pandor jag har tittat pÄ har haft vÀldigt lika visare vad gÀller fÀrg pÄ lysmassan. :)
image.jpeg

Caset har vÀl sÀtt bÀttre dagar, dÄ den har en del dings och repor, men det Àr inget som stör mig. I övrigt Àr det skarpa, fina kanter vilket jag hÄller högre Àn dings.
image.jpeg

Det tvĂ„ "negativa" sakerna med klockan Ă€r dels att den har en kronografvisare frĂ„n en annan 6138 som Ă€r helt svart, men den hĂ€r ska ha en orange spets. Ska försöka leta reda pĂ„ en korrekt visare, alternativt försöka mĂ„la den rĂ€tt. Det andra Ă€r, att trots glaset ska vara nytt, har det en irriterande repa pĂ„ INSIDAN.. Hur det nu kan komma sig. Ska höra med sĂ€ljaren som Ă€ven renoverade klockan i England, han verkar som sagt vĂ€ldigt trevlig och Ă€rlig, sĂ„ han kommer med största sannolikhet fixa det för mig. SĂ„ fort ovanstĂ„ende "problem" Ă€r fixade (nu handlade större delen av texten om de negativa sakerna tyvĂ€rr haha, men det Ă€r dem ENDA bekymmerna jag har med klockan) sĂ„ kommer jag vara 100% TOKNÖJD!!!:D
NĂ„gra fler bilder:
image.jpeg

image.jpeg

Senast Àndrad:
HallÄ dÀr?
Min brorsa börjar bli lite klockintresserad och impulsköpte en Seiko pÄ Tratten, för att den "sÄg lite fantasy ut..."
Den heter Age of Invention, Àr det nÄn som vet nÄt om denna udda(?) modell..?
Har sett automatare ocksÄ, men bara nÄn enstaka gÄng.
Och Nej, jag undrar inte vad den Àr vÀrd!! :)
DSC_1413.JPG
DSC_1415.JPG
DSC_1406.jpg

DSC_1416.JPG

Nya Seikon har kommit! 6138-8020 Panda frÄn 1977. Ska enligt sÀljaren, som jag finner mycket trovÀrdig, vara helt original och opolerad.
image.jpeg

Visarna Àr nÄgot ljusare Àn de smÄ lumeplupparna vid tavlan, sÄ funderar lite över om de Àr original till klockan. Hursomhelst Àr det iallafall originaldelar vilket Àr det viktigaste, och andra pandor jag har tittat pÄ har haft vÀldigt lika visare vad gÀller fÀrg pÄ lysmassan. :)
image.jpeg

Caset har vÀl sÀtt bÀttre dagar, dÄ den har en del dings och repor, men det Àr inget som stör mig. I övrigt Àr det skarpa, fina kanter vilket jag hÄller högre Àn dings.
image.jpeg

Det tvĂ„ "negativa" sakerna med klockan Ă€r dels att den har en kronografvisare frĂ„n en annan 6138 som Ă€r helt svart, men den hĂ€r ska ha en orange spets. Ska försöka leta reda pĂ„ en korrekt visare, alternativt försöka mĂ„la den rĂ€tt. Det andra Ă€r, att trots glaset ska vara nytt, har det en irriterande repa pĂ„ INSIDAN.. Hur det nu kan komma sig. Ska höra med sĂ€ljaren som Ă€ven renoverade klockan i England, han verkar som sagt vĂ€ldigt trevlig och Ă€rlig, sĂ„ han kommer med största sannolikhet fixa det för mig. SĂ„ fort ovanstĂ„ende "problem" Ă€r fixade (nu handlade större delen av texten om de negativa sakerna tyvĂ€rr haha, men det Ă€r dem ENDA bekymmerna jag har med klockan) sĂ„ kommer jag vara 100% TOKNÖJD!!!:D
NĂ„gra fler bilder:
image.jpeg

image.jpeg
Shit va jag vill ha!!!

@sonkarldavid
7T32-7H10 120 klicks vridring och en Seiko-rasslig lÀnk.

Är dock sĂ€llan man fĂ„r sĂ„ mycket urtavla för pengarna som man fĂ„r nĂ€r man köper en Seiko!

SvÄrt att knÀppa en bra bild med telefonen pÄ kvÀllen men here goes nothing:
DSC_2004.JPG
DSC_2003.JPG
DSC_2005.JPG

LÀnken Àr rasslig men har gulddetaljer i sig, har inte sett detta tidigare men jag gillar det!
DSC_2007.JPG

Överlag en bra klocka för pengarna och den kan fungera som en stabil beater :)

Kronografen tickar fram fyra(?) tick i sekunden men nollstÀller tyvÀrr pÄ tredje sekunden..

HallÄ dÀr?
Min brorsa börjar bli lite klockintresserad och impulsköpte en Seiko pÄ Tratten, för att den "sÄg lite fantasy ut..."
Den heter Age of Invention, Àr det nÄn som vet nÄt om denna udda(?) modell..?
Har sett automatare ocksÄ, men bara nÄn enstaka gÄng.
Och Nej, jag undrar inte vad den Àr vÀrd!! :)
DSC_1413.JPG
DSC_1415.JPG
DSC_1406.jpg

DSC_1416.JPG
Hej
Denna Àr en del av Seikos Age Of Discovry eller AOD serie som lanserades i början av 90 talet och omfattar runt 60 olika modeller, sÄ Googla Seiko AOD sÄ finns en del att lÀsa
//Bosse

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

NĂ„gra fler bilder:
image.jpeg

image.jpeg

JĂ€klar vad fint och se, automat dessutom!

Tillbaka
Topp