Nya Seikon har kommit! 6138-8020 Panda frÄn 1977. Ska enligt sÀljaren, som jag finner mycket trovÀrdig, vara helt original och opolerad.
Visarna Àr nÄgot ljusare Àn de smÄ lumeplupparna vid tavlan, sÄ funderar lite över om de Àr original till klockan. Hursomhelst Àr det iallafall originaldelar vilket Àr det viktigaste, och andra pandor jag har tittat pÄ har haft vÀldigt lika visare vad gÀller fÀrg pÄ lysmassan.
Caset har vÀl sÀtt bÀttre dagar, dÄ den har en del dings och repor, men det Àr inget som stör mig. I övrigt Àr det skarpa, fina kanter vilket jag hÄller högre Àn dings.
Det tvĂ„ "negativa" sakerna med klockan Ă€r dels att den har en kronografvisare frĂ„n en annan 6138 som Ă€r helt svart, men den hĂ€r ska ha en orange spets. Ska försöka leta reda pĂ„ en korrekt visare, alternativt försöka mĂ„la den rĂ€tt. Det andra Ă€r, att trots glaset ska vara nytt, har det en irriterande repa pĂ„ INSIDAN.. Hur det nu kan komma sig. Ska höra med sĂ€ljaren som Ă€ven renoverade klockan i England, han verkar som sagt vĂ€ldigt trevlig och Ă€rlig, sĂ„ han kommer med största sannolikhet fixa det för mig. SĂ„ fort ovanstĂ„ende "problem" Ă€r fixade (nu handlade större delen av texten om de negativa sakerna tyvĂ€rr haha, men det Ă€r dem ENDA bekymmerna jag har med klockan) sĂ„ kommer jag vara 100% TOKNĂJD!!!
NĂ„gra fler bilder:
Jag stÀller mig först i kö om du tröttnar tack!