• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har visserligen haft en SKX tidigare men i veckan slog slumpen till och det trillade in tre seikodykare, SKX007, sumo och en MM300.
DSC_0275.JPG
Stor, större, störst :)

Har ingen koll pÄ priset. Men mÄste sÀga att det var en riktigt hÀrlig fÀrg pÄ den dÀr modellen. Har du sett dom nya Giugiaro?
sced035.jpg

(SCED035)
Jo tror jag bestÀller en ifrÄn Japan trots att priset kanske drar ivÀg med tull osv. Haha inte förrÀn nu men den jag lÀnkade Àr rymdinspirerad, den dÀr Àr ett rymdskepp ;)

Tjenixen

La en bestÀllnig med en pÄlitlig kollega som skulle till Tokyo. Skickade med bilder, refnummer och ungefÀrligt pris. Sarb033 eller Sarx015 skulle det bli, beroende pÄ vad han hittade. Efter en veckas vÀntan och spÀnning komer snubben hem tomhÀnt! Drama och tragik! Hade ju hetsat upp mig i en mÄnad, minst...

NÄgon som sitter pÄ en och kan tÀnka sig att bli av med till ett rimilgt pris?

Visar en gamal Seiko quartz. Köpte den 1980 eller 1981 för 550kr, stÄllÀnken finns kvar men sitter pÄ en annan klocka. 5 Ärs batteri var det visst. Nu Àr det dött, inte anvÀnt den pÄ Äratal. Sugen pÄ att skaffa en automatic, kanske en Seiko Militare SNZG, men vilken fÀrg? gul, grön, blÄ, svart, snygga allihop!
CSC_3209.JPG

Visar en gamal Seiko quartz. Köpte den 1980 eller 1981 för 550kr, stÄllÀnken finns kvar men sitter pÄ en annan klocka. 5 Ärs batteri var det visst. Nu Àr det dött, inte anvÀnt den pÄ Äratal. Sugen pÄ att skaffa en automatic, kanske en Seiko Militare SNZG, men vilken fÀrg? gul, grön, blÄ, svart, snygga allihop!
CSC_3209.JPG
VÀlkommen till KS! Kul att inleda med en Seiko quartzare. Klart du skall köpa en Militare, inled med en grön, passar ju med temat. Sedan Àr det bara att köra pÄ och bygga pÄ samlingen. :)

• Like
Reactions: Jax
CSC_3209.JPG
Alltid svart om man tvivlar.

Tillbaka
Topp