Blackmore
Silver
Jag var inte först, men Àr pÄ jobbet iallafall.
![]()
Jag behöver nog rengöra lÀnken tror jag bestÀmt. SÄ blir det nÀr den anvÀnds varje dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag var inte först, men Àr pÄ jobbet iallafall.
![]()
Fixar man ju vid dagens dusch!Jag behöver nog rengöra lÀnken tror jag bestÀmt. SÄ blir det nÀr den anvÀnds varje dag.
Fixar man ju vid dagens dusch!![]()
Och det tog "bara" 5 dagar för dig att mÀrka det.
Bra för att vara jag. AnvÀnder ju mest mobilen ÀndÄ...Och det tog "bara" 5 dagar för dig att mÀrka det.![]()
Tack sjÀlv @Molle Mkt trevligt. 62mas har kommit hem. Och vilka grymma klockor du hade med! Den hÀr bilden fÄr illustrera lunchen. Originalet Àr svÄrslaget.Bra lunch idag! Tack @niclasnice!![]()
FÄr vÀl bli en till bild frÄn dagens lunch innan kvÀllens jobb. Sps005j tillhörande en prominent forumprofil. BÀttre Àn sÄ blir det inte.![]()
September, 1973 eller 1983, men sÄ pass bra minne har du vÀl sÄ du vet om du tog examen cirka 1973 eller 83?![]()
Jag har en frÄga om Älder (och Àkthet ocksÄ för den delen) pÄ klockan som jag lite slentrianmÀssigt kallar för konfirmationsklockan för jag haft den sÄ lÀnge att jag, nu nÀr jag tÀnker efter ordentligt, inte minns nÀr eller varifrÄn jag fick den. (Lite pinsamt med tanke pÄ att jag i en annan trÄd uttryckte mig sÄ sentimentalt om alla mina klockors historia...). Jag har inte lÀst alla 275 sidor hÀr pÄ seikotrÄden sÄ ni fÄr ha överseende om modellen avhandlats i trÄden tidigare. Jag har försökt googla mig till hur man kan ÄldersbestÀmma sina seikos, men i det hÀr fallet verkar det inte vara det enklaste. Bilden Àr lite otydlig, men det stÄr 7N89-0201 och 390790. Tacksam för all hjÀlp. (Eller borde frÄgan stÀllts i vintageforumet? Tvekade lite för det kÀnns som det Àr lite coolare klockor som avhandlas dÀr.)
Fanns inget sÄnt quartzverk 1973.September, 1973 eller 1983, men sÄ pass bra minne har du vÀl sÄ du vet om du tog examen cirka 1973 eller 83?![]()
Hörru. Konfirmation var det om det nu var nÄgotSeptember, 1973 eller 1983, men sÄ pass bra minne har du vÀl sÄ du vet om du tog examen cirka 1973 eller 83?![]()
Det ser man inte. Som sagt, du vet vÀl vilket Ärtionde du fick den?Hörru. Konfirmation var det om det nu var nÄgotHur ser man att det inte Àr 93 eller 2003?
Var lite snabb dÀr, 7N kan man ju fortfarande köpa.Fanns inget sÄnt quartzverk 1973.
Det ser man inte. Som sagt, du vet vÀl vilket Ärtionde du fick den?
Nej. Det enda jag vet med sÀkerhet Àr att det inte var pÄ 70-talet.
SÄ du vet inte om du konfirmerade dig pÄ 80 eller 90 talet? Helt rÀtt. Lev i nuet! Jag röstar för 80 talet för den klockan förövrigt.Ser att mitt svar hamnade i citatet @yonsson. Tokigt. Svaret var att det enda jag Àr sÀker pÄ Àr att jag inte fick den pÄ 70-talet.
"NÄgot" mÄste det vÀl ha varit?Hörru. Konfirmation var det om det nu var nÄgotHur ser man att det inte Àr 93 eller 2003?
JodÄSÄ du vet inte om du konfirmerade dig pÄ 80 eller 90 talet? Helt rÀtt. Lev i nuet! Jag röstar för 80 talet för den klockan förövrigt.
Hojta till nĂ€r det Ă€r dags att avyttra denna. Jag har swish!Denna landade under dagen. Ăntligen fĂ„tt tid till att modifiera lĂ€nken sĂ„ att den passar. En riktigt hĂ€rlig vintagekronograf frĂ„n vĂ„r favorittillverkare. Mer Ă€n 30-Ă„r men har Ă€ndĂ„ lite lume kvar och fantastisk precision i verk och tavla. Tack @yonsson för att du tröttnat pĂ„ denna och gav mig möjligheten istĂ€lletïżŒ
![]()