• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bytte till den hÀr nu pÄ eftermiddagen. Dröjer inte lÀnge tills den fÄr ett nytt glas och en orange tipp pÄ visaren! Ska bli kul.
image.jpeg

6138-8020. :)

Senast Àndrad:
vet inte om jag gör rÀtt nu men jag testar haha =)
har en Seiko Prospex Aviation Solar Pilots SSC264P1 och undrar om man kan byta lÀderbandet till svart stÄlband!?

Bilagor

• ssc264p1_1_1_2.jpg
    ssc264p1_1_1_2.jpg
    152.7 KB · Visningar: 39
VAB dag innebÀr soffhÀng och extra fritid.
FörlÀngt lÀnken en lÀnkbit pÄ sarx:en för att se om den passar bÀttre pÄ armen.
Blev lite för stor, fÄr utvÀrdera under dagen.
Sa jag att jag vabar idag...
1444382774330638829668.jpg

VAB dag innebÀr soffhÀng och extra fritid.
FörlÀngt lÀnken en lÀnkbit pÄ sarx:en för att se om den passar bÀttre pÄ armen.
Blev lite för stor, fÄr utvÀrdera under dagen.
Sa jag att jag vabar idag...
1444382774330638829668.jpg

Mitt tips försök hitta ett lÄs som passar med fler mikrojusteringar. LÀttare sagt Àn gjort men kan finnas passande i urhandel med lite tur. Det sÀmsta med sarb/sarx Àr avsaknaden av vettig mikrojusteringar, tre skulle det varit...

Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tavlan som sagt. :)

image.jpg

38mm exkl krona, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)

Senast Àndrad:
Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

40mm, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)
Contras Yonsson haglar inlockar nu! HÄller med tavlan Àr magisk!

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

40mm, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)
Gillar verkligen visarna!

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Ser bra ut! Grattis, kanske skall sÀlja fruns blÄ om nÄgon Àr intresserad. PM isÄfall.

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

JÀkligt snygg med den tavlan! Ovanigt med kronografsekund kl 6, faktiskt en lösning jag gillar mer Àn den konventionella.

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Kul!
Riktigt ball tavla.. lite grÀddtÄrta över den

Tillbaka
Topp