• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SlÀnger upp tvÄ bilder som visar hur tavlan ser ut beroende pÄ hur ljuset faller. Tavlan gÄr frÄn champagnefÀrgad med mörka visare till ljusare klarare dÀr med blÄa visare beroende pÄ ljus.
image.jpg
image.jpg

SEAC001
Riktigt frÀnt
 

Gimbal

Omega
Ocoolt enligt min mening.
Tyder vÀl pÄ att visarna Àr direkt och hÄrt sammanlÀnkade med kugghjul och inte styrs var för sig. JÀmför klockor dÀr minutvisaren mÄste snurra ett varv för att flytta timvisaren en timme.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
LĂ€ste artikeln och det stĂ„r bla "SKX007 is also no longer in production but can be found on the secondary market," Är det verkligen sĂ„?
Tror jag knappast. Det har gÄtt rykten om det i minst 5 Är eftersom det Àr ovanligt att SEIKOmodeller Àr i produktion sÄ lÀnge.

Kanske slÀpps det en ny version med 4R-urverk nÀr skx007 har 20 Ärs jubileum nÀsta Är och kanske gÄr den dÀrefter ur produktion. LÄter trovÀrdigt va? SÄ lÀtt Àr det att starta ett rykte. :) Faktum Àr att SEIKO sÀllan förmedlar att en modell Àr ur produktion. Vissa modeller tillverkar de en stor batch av och tar den slut sÄ Àr modeller slutsÄld tills nÀsta batch Àr tillverkad.

Ibland slÀpper de en ersÀttare som exempelvis SBDX017 och dÄ Àr det uppenbart att föregÄende modell tagits ur produktion. Enda gÄngen jag hört att en sÀljare vet att en modell gÄtt ur produktion Àr nÀr Higuchi visste att SBCM023 slutat tillverkas.

NÀr de Àr slutsÄlda och varit det ett tag, först dÄ vet vi.
 

Urkul

Cartier
Nu har jag nog snurrat till det lite, det kanske var de gamla GMT-verken, lÀsta om det pÄ TZUK för ett jÀkla tag sedan och vet inte hur mycket sanning det ligger bakom. Har för mig det var en sÀljtrÄd dÀr skillnaderna och uppdateringarna diskuterades. FÄr googla lite och se om jag hittar det.
Gamla GMT-verken, menar du 9s56?
Har det varit nÄgra problem med de du har haft?
 

Case

Panerai
Hej allihop!

Åker till Shanghai pĂ„ söndag. NĂ„gon som vet om det finns Seikobutik eller bra Ă„terförsĂ€ljare dĂ€r? Vem vet, kanske har de JDM-modeller :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihop!

Åker till Shanghai pĂ„ söndag. NĂ„gon som vet om det finns Seikobutik eller bra Ă„terförsĂ€ljare dĂ€r? Vem vet, kanske har de JDM-modeller :D
Kolla ÄterförsÀljarna pÄ Grand SEIKOs hemsida. De butiker som har GS har Àven annat kul.
 

Eidolon

Omega
Har precis lagt en bestÀllning pÄ en SNZF17K1 för att se om det kan vara nÄgot att ha. Nu ÄterstÄr bara att se hur lÄng tid leveransen frÄn Creationwatches tar. Jag har varit sugen pÄ en dykare ett tag men Àr inte helt överens med utseendet pÄ SKX007, sÄ jag provar lillebrorsan tills vidare. Det blir nog ett bra komplement till den SARB017 som jag rockar sedan tidigare.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Funderar pÄ en orange monster gen tvÄ. Sitter den ungefÀr som en skx007 pÄ armen om man tÀnker storlek och form?
 
Topp