Ouch! Kunde du laga eller vart det taxi? Tack för trevlig affÀr btw.SÄ dÀr ja! En punka senare sÄ ser det ut sÄ hÀr nu.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ouch! Kunde du laga eller vart det taxi? Tack för trevlig affÀr btw.SÄ dÀr ja! En punka senare sÄ ser det ut sÄ hÀr nu.![]()
Tack sjÀlv! Var vÀlutrustad sÄ en extra slang senare var jag pÄ rull igenOuch! Kunde du laga eller vart det taxi? Tack för trevlig affÀr btw.
Hmmm, man kanske ska börja sparaInne pÄ Klockmaster i Globen. Supertrevligt bemötande. LÀr blir fler besök.
SBGJ003. Fantastisk tavla, boett och visare! Aningens tjock kanske.
![]()
SBGX117 om jag inte minns fel. HÀrlig tyngd, Àven i lÀnken, vilket var trevligt! Helt rÀtt med quartz.
![]()
GMTn var fantastisk. Helt fantastisk.Hmmm, man kanske ska börja spara![]()
HÄller med, den Àr trevligSkulle vÄga pÄstÄ att SBGX117 ocksÄ Àr fantastisk. 1-2mm mindre och tunnare spÄnne sÄ hade man kunnat bli OWG.![]()
Ja verkligen! Det var vÀl mest storleken jag reagerade pÄ för min del, Àven spÀnnet som du sÀger.Skulle vÄga pÄstÄ att SBGX117 ocksÄ Àr fantastisk. 1-2mm mindre och tunnare spÄnne sÄ hade man kunnat bli OWG.![]()
Riktigt snyggt det dÀr. FÄr man frÄga var bandet Àr köpt? Skulle vilja prova pÄ min SubC.MM pÄ canvas idag. Sitter som en smÀck!
![]()
![]()
Hadley-Roma Corduca canvas, samma sort som jag har pÄ min JLC.Riktigt snyggt det dÀr. FÄr man frÄga var bandet Àr köpt? Skulle vilja prova pÄ min SubC.![]()
StÀmmer bra det! Kan varmt rekommenderas.Hadley-Roma Corduca canvas, samma sort som jag har pÄ min JLC.
https://www.strappedfortime.com/
InstÀmmer, grymt band! Mycket prisvÀrt dessutom för typ 200kr.StÀmmer bra det! Kan varmt rekommenderas.
Riktigt snygg! Om du slÄr till pÄ en sÄ betalar jag bra för ett par lösa lÀnkbitarRÄkade fÄ syn pÄ Sced033 "White Mountaineering" sÄ nu var man pÄ jakt efter nÀsta icke dykare. Iskall.
![]()
Visste du skulle skriva det âș en sced003 du har va? Borde vĂ€l gĂ„ att bestĂ€lla tycker man?Riktigt snygg! Om du slĂ„r till pĂ„ en sĂ„ betalar jag bra för ett par lösa lĂ€nkbitar.
LĂ„ter helt efterblivet. Vad trött man blir. Ăr ju sprĂ€ttlĂ€tt att sĂ€tta pĂ„ lĂ€nkar varför skulle de vilja byta ut hela :/. Nej det hĂ€r fĂ„r vi gĂ„ till botten med.Japp, stĂ€mmer. Och nej, kan ej bestĂ€llas utan jag mĂ„ste skicka hela klockan till Optura i Norge som i sin tur skickar den till Japan för att erstĂ€tta med en helt ny lĂ€nk. Eller sĂ„ sa dom pĂ„ tfn iaf.
![]()
JÀttebra, ser grymt ut! Tack sÄ mycket.Hadley-Roma Corduca canvas, samma sort som jag har pÄ min JLC.
https://www.strappedfortime.com/
RÄkade fÄ syn pÄ Sced033 "White Mountaineering" sÄ nu var man pÄ jakt efter nÀsta icke dykare. Iskall.
![]()
Blev lite bandbyten idagOm du har möjlighet att göra det sÄ vore det ju riktigt schysst!![]()
Tackar för bilderna!Blev lite bandbyten idag
Iso, mm300 och Àven ett slÀtt Hirchgummi.
![]()
![]()
![]()
Vinnare i mina ögon blev mm300gummit. InfÀstningen sitter rÀtt lÄngt ut pÄ hornen sÄ det blir gÀrna mycket "luft" om inte gummit Àr fetare dÀr. Mm300 har ocksÄ fördelen gentemot ISO att det smalnar av vilket passar bÀttre pÄ denna nÀttare dykare.
Hirch matchade bÀst med tavlan.
![]()
![]()
![]()
Tackar för bilderna!
Jag hÄller med dig. MM300 funkar bÀst med Isofrane som nÀra tvÄa. Förhoppningen Àr att ett kraftigare strap ska göra att klockan upplevs lite större Àn den Àr. Vilket jag tycker mig se/kÀnna om jag tex vÀxlar mellan en kraftig "Watchadoo"-lÀnk och ett nÀttare SKX013-jubilee. Samma effekt upplevs om jag vÀxlar mellan Nato och Zulu. Detta skulle dock antyda att Isofrane Àr att föredra, eftersom det Àr kraftigare Àn MM300-gummit. Men det Àr ju förstÄs sÄ att det finns en grÀns och det inte fÄr bli för flÀskigt heller.
Det slutar nog troligen med att jag skaffar ett av varje (fÄr vÀl lÀgga ut en köpesannons, har redan en ute för ett Isofrane). Som tur Àr har man ju fler klockor i samlingen som har 20mm lugbredd som kan fÄ turas om.![]()
Hehehe. Vad Àr lug-to-lug pÄ den dÀr?För ungefÀr en vecka sedan bestÀllde jag en Seiko, som jag dessutom tror jag Àr ganska ensam om pÄ forumet. Den kom idag
![]()
Inte det ni trodde ellerhur
![]()
Bort med den billiga tickande skiten!
![]()
Upp med en riktig klocka!
Diametern Àr 22 cm, krÀver sin man för att bÀrasHehehe. Vad Àr lug-to-lug pÄ den dÀr?Ser nog bÀst ut pÄ svart Zulu.
För ungefÀr en vecka sedan bestÀllde jag en Seiko, som jag dessutom tror jag Àr ganska ensam om pÄ forumet. Den kom idag
![]()
![]()
![]()
För ungefÀr en vecka sedan bestÀllde jag en Seiko, som jag dessutom tror jag Àr ganska ensam om pÄ forumet. Den kom idag
![]()
![]()
![]()
Grymt charmig den dÀr. Det lilla flygplanetFast tickandet Àr ju en del av charmen!
Den hÀr tickar nÄgot helt överjÀvligt men har sin givna plats i hemmet ÀndÄ.
![]()