• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

VarifrÄn trillade dykaruret (eller bÄda) in? Gillar utseendet och har hittat nÄgra ÄterförsÀljare. Kan du rekommendera din?
Jag handlade den frÄn gert hÀrifrÄn pÄ forumet för 1500:- utan lÄda men med gummistrap och instruktionsbok.
Som vanligt med Seiko överstiger kvalitén priset.
Bra lÀnk, fin balans fastÀn klockan Àr tung.

Sbgx-serien, Quartz, ligger listpris mellan 20-30ksek hos Globen om jag inte missminner mig. Finns sÀkert lite prut dÀr. Möjligt att dykarna sbgx 115,117 faller utanför.
Automatiska beg kan nog sbgm001,027 gÄ att hitta i rÀtt prisintervall. OcksÄ gmt likt de du tittat pÄ tidigare...
Svenska priser:
SBGX061: 22000kr
SBGX117: 37000kr
SBGV009: 36500kr

Japan:
SBGX061 12000kr
117: 26000kr
009: 26000kr

Typ.

oxWs1LA.jpg

SlÀnger in den hÀr med. Trillade in en SKX009 hos mig ocksÄ.

image.jpeg
Senaste nyförvÀrvet. 7548 frÄn 1984. Det blir ett Superoyster inom en snar framtid, Àr inte sÄ jÀtteförtjust i Jubilee.
Gratulerar! Riktigt trevlig 7548. Den kommer att funka kanon pÄ superoyster!

Det Àr lite konstigt att Seiko inte tillverkar nÄn motsvarande modell nuförtiden, en quartzversion av SKX007 liksom, what's the problem Seiko? Ta alla SKX-delar och sÀtt i ett quartzverk.

HallÄ Seikofantaster! Ny pÄ forumet och tÀnkte frÀckt börja med att be om lite hjÀlp. Den hÀr stackaren skulle behöva en ny bezel, men vad för klocka Àr det jag har? Sitter 7T62 i den, sÄ mycket vet jag i alla fall. NÄgon som kan dra till med ref och kanske till och med tips pÄ inköpsstÀlle för ny bezel? Tusen tack!
aIfNBYI.jpg

Tillbaka
Topp