Nytt idag. Ltd Edition frÄn 1997
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SBGJ011 kanske?Vilken GS skulle ni sÀga Àr mest lik sarx013/15?
Ălskar verkligen utseendet pĂ„ sarx:en men skulle önska liiite högre finish.
Det Àr den skarpa, kantiga boetten som tilltalar mig.
lÄset pÄ lÀnken lÀmnar dock en del att önska...
Bild pÄ sarx013 (lÄnad)
![]()
Gratulerar! Vilken fin tavla! Snyggt med röd visare.Nytt idag. Ltd Edition frÄn 1997
![]()
De Àr nice och inte ens dyra, en no brainer om man Àr nyfiken.Hur var GGB? VÀrt pengarna? Blir det inte rÀtt sunkigt?
SÄg en till salu flr ett tag sedan men klock-kontot var tomt. Hade gÀrna Àgt en men i princip omöjliga att hitta sÄklart. Klockren storlek.Blev peppad av gÄrdagens inlÀgg om SPBG001och tÀnkte ta tillbaks den frÄn sonen dÄ han har den sÄ sÀllan nu för tiden... Men idag satt den pÄ... SÄ det blev denna SBGA129 istÀllet.![]()
Det ser ut som en lÀnk frÄn en SNKK, kan man inte vÀxla spÀnnen?UtbyteslÀnken tillbaka frÄn Seiko. Nu kan jag ju anvÀnda klockan i alla fall men tyvÀrr Àr den inte lika vass som originalet.
Framförallt lÄset skiljer sig. Det Àr mindre och den klassiska SQ-loggan saknas. Den nya lÀnken har heller inte samma platta profil utan varje lÀnkbit Àr nÄgot vÀlvd.
Riktigt trÄkigt att den gamla lÀnken inte gÄr att laga. Det Àr i alla fall vad bÄde KlockmÀster i Globen och Seiko sjÀlva har meddelat.
NĂ€r nĂ„gon pĂ„stĂ„r att ett projekt eller en reparation/tillbyggnad eller egentligen vad som helst inte gĂ„r att genomföra, brukar jag tĂ€nka och undra om samma svar hade levererats om det var kungen som stĂ€llt frĂ„gan. Ofta nĂ€r jag stĂ€ller den frĂ„gan vidare brukar det komma ett hummande och man tittar ner i marken medan man sĂ€ger att visst kanske det Ă€ndĂ„ gĂ„r om man nu verkligen vill ha det gjort eller lĂ€gga pengarna. Ăr det inte konstigt att man inte pĂ„ en gĂ„ng sjĂ€lv kan fĂ„ ta stĂ€llning om man tycker att det Ă€r vĂ€rt det eller inte? SĂ€ger inte att sĂ„ Ă€r fallet med lĂ€nken, det sista var mer en allmĂ€n reflektion.
![]()
![]()
![]()
SKX031 var min första SeikoRelativt nyinskaffade
SNKE01K1
![]()
Och SKX031
Vad tycks?![]()
![]()
Ett stort och maffigt grattis!Ăntligen har man en SBDX001 i samlingen igen...
KÀnns som mammas gata pÄ nÄgot vis...
![]()
Det ser ut som en lÀnk frÄn en SNKK, kan man inte vÀxla spÀnnen?
Grattis! Den klĂ€r dig.Ăntligen har man en SBDX001 i samlingen igen...
![]()
Har lite de tankarna ocksĂ„, men dĂ„ fĂ„r det bli en 017.Ăntligen har man en SBDX001 i samlingen igen...
![]()
Har lite de tankarna ocksÄ, men dÄ fÄr det bli en 017.
Dagens GS Àr en SBGV011, modellerad efter 43999 som kom 1964.
![]()
Den dÀr Àr sÄ jÀkla fin!! TÀnk om den fanns i 41-42mm för oss sumobrottare!?
Jim
Den finns ju i 40mm, typ i alla fall. SBGA125, SBGA127 mfl.
SjÀlv tycker jag allt över 40mm gÄr bort nÀr det gÀller GS. Sbgh037 Àr ocksÄ riktigt nice och i samma stuk, 40mm.Tack yonsson! DessvÀrre börjar jag inse att allt under 41-42mm diameter och 22mm bandbredd ser löjligt litet ut pÄ min arm.
Undantag finns och Àr fÄ till antalet.
Gratulerar! Vilken fin tavla! Snyggt med röd visare.
DÄ fÄr du köra pÄ denna SBGR097, 42mm. Dock 500pcs ltd ed.Tack yonsson! DessvÀrre börjar jag inse att allt under 41-42mm diameter och 22mm bandbredd ser löjligt litet ut pÄ min arm.
Undantag finns och Àr fÄ till antalet.
DÄ fÄr du köra pÄ denna SBGR097, 42mm. Dock 500pcs ltd ed.
![]()
Det dÀr Àr en GS som stÄr högt pÄ listan för mig. VÀldigt fin!Dagens GS Àr en SBGV011, modellerad efter 43999 som kom 1964.
![]()
Kommer ocksÄ som ickelimiterad, SBGR099 och SBGR101Tack för tipset Molle!
Riktigt nice den ocksÄ. FÄr googla lite nu.
Jim
Kommer ocksÄ som ickelimiterad, SBGR099 och SBGR101