• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt idag. Ltd Edition frÄn 1997

image.jpeg

Vilken GS skulle ni sÀga Àr mest lik sarx013/15?
Älskar verkligen utseendet pĂ„ sarx:en men skulle önska liiite högre finish.
Det Àr den skarpa, kantiga boetten som tilltalar mig.
lÄset pÄ lÀnken lÀmnar dock en del att önska...
Bild pÄ sarx013 (lÄnad)
S-SARX013_a_1024x1024.jpg

Bra rull i trÄden!
Hur var GGB? VÀrt pengarna? Blir det inte rÀtt sunkigt?
De Àr nice och inte ens dyra, en no brainer om man Àr nyfiken.

Blev peppad av gÄrdagens inlÀgg om SPBG001och tÀnkte ta tillbaks den frÄn sonen dÄ han har den sÄ sÀllan nu för tiden... Men idag satt den pÄ... SÄ det blev denna SBGA129 istÀllet.
image.jpeg
SÄg en till salu flr ett tag sedan men klock-kontot var tomt. Hade gÀrna Àgt en men i princip omöjliga att hitta sÄklart. Klockren storlek.

UtbyteslÀnken tillbaka frÄn Seiko. Nu kan jag ju anvÀnda klockan i alla fall men tyvÀrr Àr den inte lika vass som originalet.

Framförallt lÄset skiljer sig. Det Àr mindre och den klassiska SQ-loggan saknas. Den nya lÀnken har heller inte samma platta profil utan varje lÀnkbit Àr nÄgot vÀlvd.

Riktigt trÄkigt att den gamla lÀnken inte gÄr att laga. Det Àr i alla fall vad bÄde KlockmÀster i Globen och Seiko sjÀlva har meddelat.

NĂ€r nĂ„gon pĂ„stĂ„r att ett projekt eller en reparation/tillbyggnad eller egentligen vad som helst inte gĂ„r att genomföra, brukar jag tĂ€nka och undra om samma svar hade levererats om det var kungen som stĂ€llt frĂ„gan. Ofta nĂ€r jag stĂ€ller den frĂ„gan vidare brukar det komma ett hummande och man tittar ner i marken medan man sĂ€ger att visst kanske det Ă€ndĂ„ gĂ„r om man nu verkligen vill ha det gjort eller lĂ€gga pengarna. Är det inte konstigt att man inte pĂ„ en gĂ„ng sjĂ€lv kan fĂ„ ta stĂ€llning om man tycker att det Ă€r vĂ€rt det eller inte? SĂ€ger inte att sĂ„ Ă€r fallet med lĂ€nken, det sista var mer en allmĂ€n reflektion.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Det ser ut som en lÀnk frÄn en SNKK, kan man inte vÀxla spÀnnen?

Snart Àr jag för övrigt coolast i plugget, köpte grym SEIKO idag. :)

Det ser ut som en lÀnk frÄn en SNKK, kan man inte vÀxla spÀnnen?

Jag vet faktiskt inte...ser lite klurigt ut. Ska avvakta och se om min tumme har flyttat sig frÄn mitt i handen till dess ordinarie stÀlle över natten, men annars sÄ fÄr jag ta en svÀng förbi KlockmÀster imorgon och frÄga.

Tack yonsson! DessvÀrre börjar jag inse att allt under 41-42mm diameter och 22mm bandbredd ser löjligt litet ut pÄ min arm. :(
Undantag finns och Àr fÄ till antalet.
SjÀlv tycker jag allt över 40mm gÄr bort nÀr det gÀller GS. Sbgh037 Àr ocksÄ riktigt nice och i samma stuk, 40mm.
image.jpeg

Senast Àndrad:
Tjena,
Tycker att bezeln pĂ„ min skx Ă€r lite vĂ€l trög mot vad den var nĂ€r den var ny. Hur kan jag pĂ„ egen hand fixa detta? Antar att det rĂ€cker att köpa en ny packning och byta ut den. Var köper jag det smidigast sĂ„ fall? Är samtidigt sugen pĂ„ att byta insert i samma veva :)

Tillbaka
Topp