UtbyteslÀnken tillbaka frÄn Seiko. Nu kan jag ju anvÀnda klockan i alla fall men tyvÀrr Àr den inte lika vass som originalet.
Framförallt lÄset skiljer sig. Det Àr mindre och den klassiska SQ-loggan saknas. Den nya lÀnken har heller inte samma platta profil utan varje lÀnkbit Àr nÄgot vÀlvd.
Riktigt trÄkigt att den gamla lÀnken inte gÄr att laga. Det Àr i alla fall vad bÄde KlockmÀster i Globen och Seiko sjÀlva har meddelat.
NĂ€r nĂ„gon pĂ„stĂ„r att ett projekt eller en reparation/tillbyggnad eller egentligen vad som helst inte gĂ„r att genomföra, brukar jag tĂ€nka och undra om samma svar hade levererats om det var kungen som stĂ€llt frĂ„gan. Ofta nĂ€r jag stĂ€ller den frĂ„gan vidare brukar det komma ett hummande och man tittar ner i marken medan man sĂ€ger att visst kanske det Ă€ndĂ„ gĂ„r om man nu verkligen vill ha det gjort eller lĂ€gga pengarna. Ăr det inte konstigt att man inte pĂ„ en gĂ„ng sjĂ€lv kan fĂ„ ta stĂ€llning om man tycker att det Ă€r vĂ€rt det eller inte? SĂ€ger inte att sĂ„ Ă€r fallet med lĂ€nken, det sista var mer en allmĂ€n reflektion.